Termék Kategóriák
0 termék - Ft

A köznevelés intézményei és az alapítványok – 2. rész

Írásunk első, alapítványokról szóló részét itt olvashatja.

Az alapítványi célok és a rendelkezésre álló vagyon határozza meg, hogy e kérdéskörben mit célszerű, mit kell rendezni. Ez a kérdés rendezhető az alapító okiratban, de e tevékenységgel megbízható az alapítvány kuratóriuma is. Szükség lehet arra is, hogy az alapító okirat e feladatok ellátásához külön szervezetet, például egy irodát hozzon létre. – Dr. Szüdi János írása.

 

Az e körben megszülető döntést jelentős mértékben befolyásolja például az is, hogy az alapítvány folytat-e gazdasági tevékenységet, és milyen mértékűt. A gazdasági tevékenységhez kapcsolódnak számviteli feladatok, könyvvezetési és más nyilvántartási feladatok, melyek különleges szakértelmet igényelnek. El lehet adott esetben különíteni az alapcél szerinti tevékenységet és a gazdasági-vállalkozási tevékenységet. Elkülöníthető a döntéshozatali és a végrehajtói feladat. Így indokoltnak és célszerűnek mutatkozik, hogy a különböző támogatások odaítéléséről, pályázatokról, gazdasági tevékenység indításáról a kuratórium hozza meg a döntést, amelyek végrehajtásához azonban ki kell alakítani a megfelelő ügyintéző szervet. [Ptk. 3:391. § (1) bek. a) pont; Ectv. 17–23. §]

 

Minta 4.

 

A kuratórium határozza meg, hogy adott évben milyen pályázatok kerüljenek kiírásra, milyen összeg erejéig. A pályázati iroda bonyolítja le a pályázatokat, és dönt az elismerések odaítéléséről.

 

 

Írásunk ITT folytatódik tovább.

 

A teljes írást a Joggyakorlat a közoktatásban 2019 júniusi számában olvashatja.

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet