Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

HÍREK

Diszlexia “első kézből”

Matthew James Friday: Diszlexiás tanárnak lenni ajándék

 

„A diszlexiás tanár figyelmet szentel az osztályra, érzékenyen nyitott a diákok küzdelmeire, és modellezni tudja számukra, hogyan kompenzálják ezt a spektrumzavart.

A diszlexia számos diák számára szenvedést okoz, de ritkán hallani, hogy a tanárok elismerik ezt. Vajon a XXI. században a tanároknak valóban még mindig tökéletes, kőbe vésett tudáskészletre és hatékonysági modellekre van szükségük? Csak néhány diszlexiás gyakornokot tanítottam, de ez kivétel volt a norma alól. A puszta statisztikai adatok tükrében egyedül vagyok, a tanártársaim titokban szenvednek. Ideje beszélni a diszlexiáról!

 

Ha a NAIH ellenőriz, büntethet érte… Kamerarendszer az óvodákban

Dr. Tárnokiné Joó Ildikó írásából közlünk részletet.

 

Óvodai berkekben, ott, ahol működtetnek kamerarendszert, sajnos kevesen tudják, hogy pontosan mit is kell tartalmaznia ennek a szabályzatnak, mire kell fokozottan figyelni annak érdekében, hogy elkerüljük a NAIH által kiszabott komoly pénzbüntetést.

 

Miután a besurranások, a lopások egyre gyakoribbak az intézményekben, általában a szülők részéről merül fel az elektronikus megfigyelőrendszer kiépítésének igénye, sokszor az ő segítségükkel. Ilyenkor jól át kell gondolni, hogy milyen feladatokkal, szabályokkal jár ez, a beruházáson túl.

 

Ebben a cikkben ehhez szeretnék segítséget nyújtani, a tapasztalataimat átadni.

Technoference – a hiányzó jelenlét jelensége a családban

A digitális eszközök nemcsak a gyerekeket képesek elbűvölni, hanem bizony a felnőtteket is rabul ejtheti. A párkapcsolatokat tanulmányozó pszichológusok kezdtek először arról írni, hogy a családi együttléteket megzavarhatják az okoseszközök. A jelenséget általában a hiányzó jelenlét, a folyamatos részleges figyelem, újabban pedig a technoference kifejezéssel írják le.

Nemzeti nevelés az óvodákban

A 2018/19-es nevelési év kezdetén meglehetősen nagy port kavart az Óvodai nevelés országos alapprogramjának módosítása. A változtatások egyik leginkább vitatott része a nemzeti és keresztényi nevelés hangsúlyosabbá tételére irányul. Melyek azok a nemzeti jelképeink, amelyek egy óvodás gyermek számára is egyértelműsíthetik a hazáját?

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet