Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

HÍREK

A jubileumi jutalom elvesztése

 

 

A pedagógus tájékoztatást kapott a munkáltatótól arról, hogy az intézmény odafigyel arra, hogy általánosságban minden közalkalmazott minden járandóságot megkapjon. De az intézmény nem figyelt oda, a 25 és a 30 év után járó jubileumi jutalmat nem fizették ki neki. Mire a pedagógus észbe kapott, az elévülési idő letelt, a munkahely erre hivatkozva nem fizetett. – Dr. Farkas Ildikó írása

Az interaktív népmese-foglalkozás

A játék a gyermekek természetes életformája. A kisgyerekkorban a játékot és a direkt pedagógiai célokat szem előtt tartó tanulást szét sem lehet választani. Derűs légkörben a gyerekek bátran, örömmel és spontán természetességgel játszanak. Szerencsés, ha a népmese-foglalkozásokban a mese és a játék élménye összekapcsolódik. Az interaktív népmese-foglalkozás létjogosultságát az a felismerés adja, hogy a népmese hatása felerősíthető, ha a gyerekek cselekvőként is részt vehetnek egy mesében.

A stresszel együtt élni 2019-ben is

Stresszt előidéző tényezők mindig érni fognak bennünket, azonban ezek káros vagy éppen felemelő hatásáról mi magunk dönthetünk. Mind az eustressz (pozitív, hasznos stressz) és a distressz valójában az alkalmazkodóképességünket veszi igénybe. Testünk – és ennek mintájára egy intézmény mint szervezet – ugyanazzal a tünetegyüttessel válaszol a külső és belső környezet minden olyan kihívására, amely valamiféle alkalmazkodást követel meg.

Az óvoda és a bölcsőde közös működtetése többcélú intézményként

2012. szeptembertől az iskolák működtetését és felügyeletét a KLIK vette át a települési önkormányzatoktól, míg az óvodák fenntartása „egyetlen köznevelési intézményükként” továbbra is az ő feladatuk maradt. Az óvodák és a bölcsődék célja, működése és működtetése – a polgármesteri hivatalok által – sok hasonlóságot mutat, így célszerű többcélú intézményként közös szervezeti keretbe történő integrálásuk.

A gyermek, a szülő és a köznevelési intézmény kapcsolata

Dr. Szüdi János teljes írását a Joggyakorlat a közoktatásban 2019 áprilisi számában olvashatja.

 A gyermek intézményes nevelésben való részvétele az állam által előírt kötelezettség. Ennek a kötelezettségnek a sajátossága, hogy a köznevelési intézmény, az óvoda, illetve az iskola és a gyermek között szerződéses kapcsolat jön létre: az óvodai nevelési jogviszony és a tanulói jogviszony. A gyermek és a tanuló életkorától függetlenül jogokat és kötelezettségeket szerez, amelyeket személy szerint neki kell teljesítenie, illetve amelyek személy szerint őt illetik meg.

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet