Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Az online oktatás mint paradigmaváltás

Amikor elkezdtem erre a cikkre felkészülni, és leültem végiggondolni, hogy milyen irányba induljak el, ha az iskolák, a vezetők és a tanárok helyzetét kell elemeznem, azon kaptam magam, hogy nem tudok szabadulni egy képtől: attól, hogy március óta egy szabadulószobában vagyunk összezárva.

A szabadulószoba falai dermesztően üresek. Sehol egy ajtó vagy egy ablak, sehol egy felirat arról, hogy mégis mi a játék címe, sőt még az sem világos, hogy hová dugták el a megoldandó rejtélyeket. Csak a zsúfoltság nagy, a feszültség nyomasztó, a pánikolókon kívül legfeljebb olyan akad néhány, aki halottnak tetteti magát. A szűkülő falak között növekvő tömeg, mély csend, riadt tekintetek – de hogyan tovább?

 

Hogyan fordult ki a világunk a sarkaiból egy perc alatt?

Hétfőtől digitális oktatás – hangzott el március 16-án. A szabadulószoba falai ezen a napon zuhantak le a semmiből, zártak áthatolhatatlan falak közé tömegeket, bénították meg az amúgy is keservesen küszködő rendszert, és tették kilátástalanná családok hétköznapjait.

 

 

Péntek volt. Az ezt követő hétvégén az általános iskolák igazgatóinak zöme több-kevesebb reménnyel azzal töltötte az időt, hogy várta a csodát. A fenntartó instrukcióit, válságtervet, központi intézkedést, megoldási tervet, forró drótot. A várakozás nőtt, az idő fogyott. Úgy nagyjából a vasárnapi ebéd után már minden iskolaigazgató megértette, hogy hétfőtől a sok száz gyerek, a még több szülő és a teljes tantestület sorsa az ő lélekjelenlétén múlik, a szabadulószoba rejtvényeit neki kell felfedeznie.

 

Az intézményvezetők nagy része ekkor szembesült először élesben egy sor olyan kihívással, amivel békeidőben, szabadulószobán kívül legfeljebb elméletben találkozhatott, és főleg akkor, ha egy kicsit szélesebb látókörű az átlagosnál.

 

Azt is megértették, hogy a rejtélyek kiderítésének nyelve a digitális nyelv, szükség lesz egy sor szerszámra, egy csomó anyagra és nemcsak az embereiket kell rávenniük arra, hogy új nyelvet beszéljenek, hanem a többi szabadulószobában kínlódó, másfajta akadályokkal küszködő résztvevőt is. Vagyis ami az elmúlt évtizedekben elmaradt, azt vagy megteremteni, vagy helyettesíteni kell. Konkrétan: elektronikus eszközök, digitális tananyag, valamint a tanárok, gyerekek és szülők digitális kompetenciái.

 

Havasi Valéria írása tovább folytatódik a Digitális stratégiák az iskolában című kiadványunkban.

 

A digitális stratégiákról, azok hatásairól a pedagógiára, valamint az elmúlt időszak tapasztalatairól többet olvashat legújabb kötetünkben:

 

 

Sorozatban olcsóbb! Fizessen elő az IntézményVezetés című könyvsorozatunkra, és minden kötetet 6.300 Ft-ért (+ 1.200 Ft csomagolási és szállítási költség) küldünk el Önnek!

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet