Az ADHD osztálytermi kezelése
Hasonlóképpen fontos az önreflexió, saját reakcióinknak és korlátainknak ismerete. A pedagógus is akkor tud a legtárgyilagosabban tekinteni helyzetekre, ha abban saját magát, saját frusztrációit és eszközeit is pontosan látja. Az ADHD-s tünetek ismerete sokat segíthet abban, hogy a kihívást jelentő helyzetekben se okozzon nehézséget a gyermekkel empatizálni és adekvát megoldást találni.
Arra buzdítjuk a pedagógusokat, hogy bátran kérjenek segítséget iskolapszichológus kollégáinktól, hiszen munkájuk során rengeteg nehezen kezelhető helyzetet tapasztalnak meg. A gyerekek érdekét is szolgálja, ha a saját stresszünket, nehézségeinket nem hanyagoljuk el! A szülők bevonásával lehetőség nyílhat a kezelőorvosokkal közösen egyeztetni az ellátási tervről, mely fontos támpontot nyújthat a mindennapokban.
Az ADHD-s gyermekek oktatásában, nevelésében legnagyobb jelentőséggel a pedagógus és a szülők kapcsolata bír. Az érintett gyermekeket sokszor csak iskolai tanulmányaik kezdetekor diagnosztizálják, ezáltal nehéz szerep hárulhat a pedagógusokra. Sokszor látjuk, hogy a szülők számára gyermekük tünetei kevéssé feltűnőek, és bár bizonyos nehézségeket ők is sokszor észlelnek, számukra kevéssé zavarók ezek a mindennapokban. Ennek részben az is oka, hogy a családtagok megszokottként tekintenek a problémákra gyermekük viselkedésében, és az évek során kialakul bennük egyfajta tolerancia.
További tippeket és tanácsokat 13 oldalas e-bookunkban olvashat, amelyet erre a linkre kattintva rendelhet meg:
Az atipikus gyermekek tanításával nevelésével kapcsolatosan a következő köteteinkből tájékozódhat: