Leírás
Új módszertani kiadványaink az atipikus gyermekek felzárkóztatásához nyújtanak segítséget a pedagógusoknak. Első kötetünkből megtudhatják, hogyan történik pontosan ma Magyarországon az SNI-s és BTMN-es gyerekek diagnosztizálása, ellátása, valamint gyakorlati útmutatót kínálunk a magatartási nehézséggel küzdő tanulók oktatásához.
Kötetünk továbbá 4 óratervet is kínál 1. osztályosok differenciált matematika és magyar nyelv és irodalom oktatásához, valamint 3. osztályosok magyar nyelv és irodalom és technika differenciált oktatásához. Az óravázlatban külön figyelmet helyeztünk a magatartási nehézséggel küzdő tanulókra.
A 4 óravázlat a következő:
1. osztályos differenciált matematika óra
1. osztályos differenciált magyar nyelv és irodalom (írás) óra
3. osztályos differenciált technika óra
3. osztályos differenciált magyar nyelv és irodalom (szövegértés) óra
A diagnosztizálás – Magatartási problémák
Súlyos magatartási problémák az iskolában
Tanulási problémák – Matematika
TARTALOM:
- Milyen pedagógiai lehetőségeik vannak a tanároknak az együttnevelésben?
- Frontális tanítás és alternatív, újszerű pedagógiai módszerek, melyek az együttnevelés esetén is jól alkalmazhatók.
- Hogyan születik az SNI-s és BTMN-es gyerekek diagnózisa?
- A pedagógiai differenciáldiagnosztika rövid összefoglalása.
- Pedagógiai Szakszolgálatok működése – a szakértői bizottság bemutatása.
- SNI kategória bemutatása.
- A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség jellemzői.
- A magatartási nehézséggel küzdő tanulók nevelése, oktatása
+ 4 óravázlat is található a magatartási problémás gyerekekre szabva:
- osztályos differenciált matematika óra
- osztályos differenciált magyar nyelv és irodalom (írás) óra
- osztályos differenciált technika óra
- osztályos differenciált magyar nyelv és irodalom (szövegértés) óra