Az iskolaigazgató feladatai a nevelési év kezdetén
Lássuk néhányat azon feladatok közül, amik szeptember elejétől várnak az iskolaigazgatókra:
-
-
A Munkavégzés alóli mentesítése napjának rögzítése:
A pedagógusok minősítésében, az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésben (tanfelügyelet) közreműködő, vagy szaktanácsadói feladatokat ellátó, a nevelési-oktatási intézményben foglalkoztatott köznevelési szakértő munkavégzés alóli mentesítése napjának rögzítése az Oktatási Hivatal által működtetett támogató informatikai rendszeren keresztül.
-
-
-
Differenciált bérmegállapítás:
A kompetencia- és teljesítményalapú értékelési rendszer működtetése esetén a pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak és a pedagógus szakképzettséggel, szakképesítéssel rendelkező nevelőoktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak differenciált bérmegállapítása (kinevezés, munkaszerződés módosítása).
-
-
-
Sajátos nevelési igényű tanulók aránya:
Annak megvizsgálása, hogy a pedagógusok, továbbá a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak munkaköri feladatai ellátásával érintett tanulók közül a sajátos nevelési igényű tanulók aránya eléri-e a harminchárom százalékot a tanév első napján (gyógypedagógiai pótlékra való jogosultság megállapítása).
-
-
-
Vizsgaidőszakra vonatkozó adminisztrációs teendők:
Az október–novemberi érettségi vizsgaidőszakra történő jelentkezés határidejével kapcsolatos adminisztratív teendők.
-
-
-
Érettségire való jelentkezések összesítése:
A középiskola igazgatója az október– novemberi érettségi vizsgára jelentkezőkről készített összesítő jelentést elküldi az Oktatási Hivatalnak és a fenntartónak.
-
-
-
Tankönyv pótrendelés:
Az iskolai tankönyv-pótrendelés könyvtárellátónak történő megküldése.
-
2020/2021-es nevelési év teendői összefoglalva
Hogy mi mindent kell még elvégezni a 2020/2021-es nevelési év folyamán, az kiderül 2020. augusztus 26-án, Tanévindító Konferenciánkon, ahol Horváth Péter (elnök, Nemzeti Pedagógus Kar; intézményvezető) ismerteti a legfontosabb feladatokat, Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő, címzetes főiskolai docens pedig elmondja hogyan gazdálkodjunk iskolánk, óvodánk humán erőforrásaival.
A délutáni általános és középfokú iskolai szekció ülésén Dr. Gera Tibor (tanügyigazgatási szakértő, intézményvezető) tart előadást, melynek központi témája: Az intézményvezetés tanévindítással kapcsolatos gyakorlati feladatai.
A tervezett témakörök:
-
- A 2020/2021. tanév rendje. Újdonságok, változások, és az ezekkel összefüggő intézményvezetői feladatok.
-
- Köznevelés és szakképzés. Köznevelési intézmények, szakképző intézmények, többcélú köznevelési intézmények, többcélú szakképző intézmények – párhuzamosságok és eltérések a törvényi és a rendeleti szintű szabályozásban.
-
- Az új NAT bevezetése az általános iskolákban, a középfokú köznevelési intézményekben és a szakképző intézményekben.
Tovább a Raabe XI. Tanévindító Konferencia oldalára! »