Augmented reality – avagy a kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság nem más, mint az általunk érzékelt valós térnek, környezetnek egy digitális eszközzel “kibővített” változata, extra információkkal, videókkal, hanggal – vagy bármivel, amit csak el tudunk képzelni.

Az egyik ilyen eszköz a Google okosszemüvege, amely teljesen hétköznapinak tűnik, néhány extra kütyüvel (fülhallgató, mini kamera, pár gomb) felszerelve. Így néz ki:

Google-Prototype-Transparent-Glass

 

És ezt láthatjuk vele (ez a Google-hoz hasonló Icis szemüveg “képernyője”):

 

 

 

Drive_Icis

 

Jól látszik, hogy a valós kép mellett felbukkanó digitális tartalmak, mint például a navigáció, vagy az azonnali fotó készítésének lehetősége is adott ezekben a szerkezetekben.

A nagyobb játékgyártók már lecsaptak az ötletre, és online AR játékokkal is szórakoztatják az embereket, elég csak a Pokémon GO-őrületre gondolnunk.

 

És hogy mindez hogyan csatlakozik például a tanuláshoz, vagy az oktatáshoz?

Nagyon egyszerű! Ha olyan könyvet, tankönyvet használunk, amelyben az augmented reality (továbbiakban AR) lehetőségeit használják, a beszkennelt oldalnak köszönhetően azonnal elérhetővé válnak az oldalhoz tartozó egyéb anyagok – hangok, videók – amit a könyv készítői fontosnak tartanak, de már nem fért be a kötetbe, esetleg extra tartalommal szeretnének kedveskedni vásárlóiknak.

 

 

Az AR fejlődése soha nem látott tempóra kapcsolt, a cégek és szolgáltatók igyekeznek felfedezni és kihasználni a benne rejlő új lehetőségeket.

 

 

 

 

 

 

 

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?