Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Távoktatási útmutató szülőknek

A távoktatásra való áttérés kihívást jelent a családok számára. A szülőknek át kell gondolkodniuk azt, hogyan támogathatják gyermekeiket; hogyan tudnak egy olyan struktúrát és napirendet kialakítani, amivel a hozzájárulnak a gyermekeik sikeréhez; és hogyan követhetik nyomon és segíthetik a gyerekek tanulási folyamatát. Néhány gyermek könnyedén boldogul majd a távoktatás alatt, míg másoknak nehézséget okoz. Az az alábbi útmutató célja, hogy segítse a szülőket végiggondolni, mit tehetnek, és hogyan segíthetnek a gyerekeknek azért, hogy sikeresek legyenek a távoktatásban/távoktatás alatt.

 


Állítson fel egy napirendet és határozza meg az elvárásokat!

 

Az első napon, amikor a Heritage International School elindítja a távoktatást, fel kell állítani a napirendet, és meg kell szabni az elvárásokat. Arra biztatjuk a szülőket, hogy határozzák meg a gyerekek iskolai idejét. Azt javasoljuk, hogy 9 órakor kezdjék meg a tanulást a gyerekek. A lefekvési szokások ne változzanak se a kicsi se a nagy gyermekek esetén.

 

A gyermekeiknek rendszeresen kell mozogniuk és szüneteket kell tartani a tanulás közben. Fontos, hogy a szülők felállítsák ezeket a szabályokat még az elején, amikor elkezdődik a távoktatás, hogy napokkal később ne az derüljön ki, hogy a gyermek a napirend hiányával küzd.

 

Segítse gyermekét aktívan a tananyag feldolgozásában

 

Egy átlagos iskolai napon a gyermeke legalább tucatszor, de lehet, hogy több százszor interakcióba lép más diákokkal és felnőttekkel: beszélget a kortársaival, megosztja az ötleteit, kisebb-nagyobb csoportban párbeszédet folytat, folyamatosan kérdezhet és lehetősége van részt venni és a közös munkában. Bár néhányat ezek közül a virtuális platformon is megvalósíthat, sok mindent nem.

 

Az emberek akkor tanulnak a legjobban, ha lehetőségük van arra, hogy feldolgozzák és megosszák a tanult információkat másokkal.

 

A nap elején és végén ajánlott ellenőrzések mellett a szülőknek érdemes rendszeresen rákérdezni arra, hogy miről tanul a gyermekük. Fontos azonban, hogy a gyerekek és ne a szülők végezzék el a feladatokat, még akkor sem, ha nehezen megy.

 

 

Alakítsa ki a fizikai teret gyermekének a tanuláshoz!

 

Valószínűleg már van egy hely, ahol a gyermeke otthon tanul, ahol a házi feladatait készíti, de az tér nem biztos, hogy a legalkalmasabb arra, hogy hosszabb távon ott tanuljon a távoktatás alatt. Arra biztatjuk a családokat, hogy alakítsanak ki egy olyan helyet, ahol a gyerekek tanulhatnak. Ez lehet egy közös helyiség, és nem a gyermeke szobája. Egy olyan helynek kell lennie, amely időnként csendes, és megfelelően használható a wi-fi, ha ez lehetséges. Mindenekelőtt olyan tér legyen, ahol a szülők jelen vannak, és figyelemmel kísérhetik a tanulási folyamatot.

 

Kövesse a tanári kommunikációt!

 

A tanárok szükség esetén emailben veszik fel a kapcsolatot a szülőkkel, amennyiben ez szükséges. Azt, hogy milyen gyakori és részletes ez a kommunikáció a gyermeke kora, érettségi szintje és önállósága határozza meg.

 

Szeretnénk, ha a szülők kapcsolatba lépnének a tanárokkal. De kérjük, hogy vegyék figyelembe, hogy a tanárok több tucat családdal kommunikálnak, ezért az üzenet legyen tömör, fontos és tudatos. Arra is bátoríjuk/biztatjuk a szülőket, hogy magyarázzák el a tanárok által használt rendszereket pl. Razkids, Google GSuite.

 

Kezdje a napot ellenőrzéssel, és fejezze is be ezzel!

 

Reggel kérdezze meg gyermekét, hogy mit fog ma tanulni? Milyen tanulási célokat tűzött ki arra a napra? Hogyan fogja tölteni az idejét? Milyen anyagokra van szüksége? Milyen segítséget igényel? Ez a rövid párbeszéd sokat számít. Lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy feldolgozzák a tanároktól kapott utasításokat. Segít nekik megszervezni a napjukat, és priorizálni. Az idősebb diákok talán nem szeretnének erről beszélni a szüleikkel, de ennek ellenére is szükséges. Ezeket a párbeszédeket be kell építeni a napirendbe! Nem minden tanuló boldogul jól a távoktatásban, egyesek küzdenek a nagy önállósággal, mások a szervezettség hiányával. Ezeket az ellenőrzéseket érdemes a legelején kialakítani, mielőtt a diákok lemaradnának, vagy elkezdenének küzdeni a helyzettel.

 

Jelöljön ki a csendre és reflexióra szánt időt!

 

A többgyermekes családok számára kihívás, hogy hogyan tudják gyermekeik szükségleteit összeegyeztetni, pláne akkor, ha különböző korúak. Lehetnek olyan periódusok, amikor a testvéreket külön kell ültetnie, hogy mindenki oda tudjon figyelni a leckére. Akár kipróbálhatja a zajcsökkentő fejhallgatókat is, hogy kizárja a zavaró tényezőket.

Ösztönözze a fizikai aktvitást, testmozgást!

 

Emlékeztesse gyermekeit, hogy időnként mozogjanak! Ez nagyon fontos az egészségük, a közérzetük és a tanulás szempontjából is. Testnevelőtanáraink javasolni fognak tevékenységeket, gyakorlatokat, de a szülőknek ösztönözniük kell a testmozgást. Gondolkodjon el azon is, hogy gyermekei hogyan végezhetnek több házimunkát! Ne hagyja annyiban, várja el tőlük, hogy beszállnak a munkába!

 

Figyeljen arra, hogy gyermeke mennyire aggódik vagy stresszel!

 

Az Heritage International School csak akkor vezeti be a távoktatást, ha súlyos vészhelyzet áll fenn. Amennyiben ez megtörténik, a szülőknek feltétlenül segíteniük kell a gyermekeknek az átélt érzelmek (aggodalom, idegesség) feldolgozásában. Bár nehéz, tegyen meg mindent azért, hogy saját aggodalmát ne közvetítse a gyermekei felé. Rosszkedvűek lehetnek, még akkor is, ha nem ismerik el, ezért amennyire csak lehet, biztosítsa a normál rutint számukra.

 

 

Ellenőrizze, hogy gyermekei mennyi időt töltenek online!

 

Nem szeretnénk, hogy diákjaink 7-8 órán keresztül bámulják a számítógép képernyőjét. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy tanáraink nagy része nem szakértője a távoktatásnak, így időbe telhet, mire megtalálják a megfelelő egyensúlyt az online és offline oktatás között. Tanárink és az adminisztrátoraink rendszeresen megkeresik majd, hogy megkérdezzék, hogyan látja, min kellene változtatni. Előre is köszönjük türelmét és együttműködését!

 

Adjon lehetőséget a társas kommunikációra, de szabályozza a közösségi média használatát!

 

Ha az iskola bezár, mindig nagy az izgalom. De ha az iskola bevezeti a távoktatást ez hamar el fog múlni, mivel a diákok elkezdik hiányolni a barátaikat, osztálytársaikat és tanáraikat. Segítsen abban, hogy gyermeke fenntartsa a kapcsolatot a barátaival, amennyire a helyzet megengedi. Kérjük, ellenőrizze/monitorozza a közösségi média használatát, különösen, ha hosszabb időre bezár az iskola. Az olyan közösségi média applikációk mint a SnapChat, Instagram vagy a Facebook nem hivatalos, iskola által engedélyezett kommunikációs csatornák. Ezért kérjük a szülőket arra, hogy figyeljék a közöségi média használatot! Emlékeztesse gyermekeit, hogy kommunikáljanak megfelelően, tiszteletteljesen és udvariasan, képviseljék a családi értékeket, amikor kapcsolatba lépnek másokkal! A tanulók az írott kommunikáció során (hangnem, szavak) sértegethetnek vagy megbánthatnak másokat.

A tananyaggal, az órákkal, a segédanyagokkal vagy a tanulási tevékenységekkel kapcsolatos kérdéseivel, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a tantárgyat tanító pedagógussal!

Személyes, tudományos, társadalmi aggályaival kapcsolatban vegye fel a kapcsolatot az iskolai tanácsadóval (név, email), vagy az igazgatóval (név, email) vagy adott esetben a tanuló osztályfőnökével vagy az adott tantárgyat oktató pedagógussal!

 

Forrás: https://sites.google.com/heritage.md/distancelearning/guidelines-for-parents

 

 

 

 

Kiemelt képek: Mockup psd created by freepik – www.freepik.com
Education photo created by freepik – www.freepik.com

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet