Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Egészségfejlesztés az óvodában, iskolában – 2. rész

Ha a pedagógus a gyermek, a tanuló bántalmazását vagy deviáns viselkedésformákat észlel, az adott osztály vagy csoport nevelésében, oktatásában közreműködők bevonásával esetmegbeszélést köteles kezdeményezni. – Dr. Farkas Ildikó írása.

Az óvoda-/iskolapszichológus igénybevétele

A konfliktusban érintett gyermekek, tanulók az iskolapszichológus kiemelt segítségében részesülnek. A pszichológus igénybevétele alapvetően önkéntes. Amennyiben azonban az érintett gyermek, tanuló vagy a tanulók csoportja vonatkozásában a viselkedési problémák ismétlődő jellegűek, az intézmény vezetője köteles értesíteni óvodás gyermek esetén az óvodapszichológust, tanuló esetén az iskolapszichológust,
és egyúttal meghatározza azt az időpontot, amikor a gyermek, a tanuló köteles a pszichológus tanácsadásán részt venni.

 

 

Az óvoda-/iskolapszichológus az óvoda, az iskola szervezeti keretei között alkalmazza szaktudását. A
miniszteri rendelet 132. §-a szerint

  • a gyermekek beilleszkedését, társas kapcsolatait javító intézkedésekben, valamint
  • az óvodában, iskolában észlelt személyközi konfliktusok és az erőszakjelenségek megoldásában
    való közreműködés a feladata.

 

Az óvoda-/iskolapszichológus a jogszabályi határok között, szakmai autonómiájának megtartása mellett
dönthet arról, hogy milyen keretek között kell dolgozni a felmerült probléma oldása, a kialakult helyzet javítása érdekében.

 

A teljes írás az Óvodai Jogfutárban jelent meg. Még nem előfizetőnk? Csatlakozzon elégedett ügyfeleink köréhez!

Óvodai Jogfutár - Online verzió

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet