Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Ismerje meg a Raabe eLearning elérhető képzéseit 2. rész

Ahogy arról már korábban nagy örömmel beszámoltunk, elindultak távoktatásos rendszerű képzéseink.

Hogy milyen témakörökkel várjuk az érdeklődő és tanulni vágyó pedagógusokat? Nos, máris 14 +1 online tanfolyam közül választhatnak, akik szeretnék szakmai tudásukat bővíteni, vagy frissíteni.

1. Közösségi háló, közösségi lét – előnyök és veszélyek

Ismerje meg a közösségi lét formáit, fórumait, alkalmazásait!

Az emberi természet alapvető jellemvonása, hogy bizonyos mértékig közösségileg tevékeny legyen.  Vannak, akik jobban, vannak, akik kevésbé vesznek ebben részt, de az emberiségre alapvetően jellemző, hogy mindig is kereste a lehetőségeket, hogy kapcsolatba lépjen és együttműködjön másokkal.

A mai digitális kor ezt annyiban változtatta meg, hogy mindez az interneten, online közösségi hálózatokban és appokon keresztül történik, feleslegessé téve (?) ezzel a hétköznapi személyes találkozókat, vagy az olyan egyszerű gesztusokat, mint a kézfogás.

Részlet a képzés tematikájából:

  • A Közösség
    • Fajtái
    • Alapfogalmak
    • Közösségi hálózatok
    • Mitől lesz egy hálózat közösségi?
  • A közösségi hálózatok története
  • Facebook
  • A közösségi lét előnyei
  • A közösséghez tartozás

További részletekért kattintson ide!

 

2. Médiafogyasztás – hogyan tájékozódjunk az interneten?

Igazodjon el a média vilábában, ismerje meg az új generációk médiafogyasztási szokásait!

A médiának mindig is nagy szerepe volt az emberek életében, valószínűsíthetően attól kezdve, hogy két vagy több ősünk barlangfalra festett üzenetet hagyott a másik részére. A társas kapcsolatok és a társadalmi szerveződés alapvető fontosságú eleme, és mint ilyen, joggal tarthat igényt beható figyelmünkre.

Az alábbi tananyagban a médiafogyasztással, a hozzá tartozó alapfogalmakkal, a médiafogyasztás történetével, átalakuló jellegével és szerepével, valamint a médiafogyasztóval mint valós, illetve vizsgált személlyel ismerkedünk meg. Betekintést nyerünk a ma legfontosabb média (médium), az internet történetébe, illetve tippeket kapunk az interneten való tájékozódásra, információszerzésre, a biztonságos internethasználatra vonatkozóan.

A tananyag kitér a Z-generáció médiafogyasztási szokásaira és a pedagógus szerepére mind médiafogyasztóként, mind a diákjai körében a felelős médiafogyasztást elősegítő szakemberként.
Segít abban, hogy rendszerezze és bővítse a médiával kapcsolatos tudását és abban, hogy elinduljon a tanulás, tapasztalás további útján.

Részlet a képzés tematikájából:

  • A média története
  • A média fogalma
  • A média története vázlatokban
  • A média hatalma
  • A médiafogyasztási szokások változása
  • Az internet világa
  • Mi is a helyzet az internettel?
  • Az internet szerepe az életünkben

További részletekért kattintson ide!

 

3. Médiakultúra a kisgyermeknevelésben

Ismerje meg és használja megfelelően a média eszközeit a kisgyermekek nevelése során!

Digitális információkkal telített világunk jellemzőjeként Hobbs és Moore egy 2006-ban, az Egyesült Államokban végzett felmérés és kísérleti oktatás eredményeit valamint módszertanát ismerteti “A médiaműveltség felfedezése” című kötetében.

Észrevételeik szerint a

„kisgyerekek már jóval az óvoda megkezdése előtt órákat töltenek a képernyőmédiával. A kétéves kor alatti babák és tipegők kb. fele naponta két órát tévézik. Egy 2011-es felmérés szerint majdnem minden harmadik babának és tipegőnek van tévéje a hálószobában. (…) A kisgyerekek képernyőidejének negyedét manapság a számítógépek, kézi és konzolos videojátékok és más interaktív mobileszközök (…) használata teszi ki.” Megfigyeléseik szerint egyre ritkább a „közös nézés” vagy más kifejezéssel: „közös médiafogyasztás”. A szerzők úgy vélik, hogy a médiában látott film egyrészt formálja a kisgyermek „szociális kapcsolatokról alkotott képét, beleértve a proszociális viselkedést (amilyen a kedvesség, a nagylelkűség és mások segítése) csakúgy, mint az antiszociális viselkedést (amilyen az agresszió, a hazudozás és a másokkal szembeni galádság).”

Az Amerikában tapasztalt tendencia nálunk is megfigyelhető. Ezért az oktatásnak, mivel az egész ember fejlődését szolgálja, ma képesnek kell lennie a médiamegjelenések értelmezésére, a fejlesztésben pedig a megfelelő szintű interpretációra.

Részlet a képzés tematikájából:

  • A nevelési és a művészi komplexitás
  • Komplexitás a kisgyermeknevelésben
  • A gyermek fejlődése és a család médiaháttere
  • Média a családban
  • A média mint információközvetítő
  • Multimédia, tömegkommunikáció

További részletekért kattintson ide!

 

4. Személyes fejlődési elvárások, önmegvalósítás – hogyan feleljünk meg ezeknek?

Képezze Ön is önmagát vagy kollégáit!

Abraham Maslow szinte már közhelyszerű hierarchiájának csúcsán sokak szerint az önmegvalósítás szükséglete áll. A szerző fiatal korában hitt abban, hogy az emberek csak kis százaléka önmegvalósító, megközelítésének mégis az lett a következménye, hogy a szervezetek az önmegvalósítást vagy személyes fejlesztést a szervezeti piramis tetejére helyezték, hiszen a munkahellyel kapcsolatos biztonság és a jó munkafeltételek a munkavállalók tömegeinek szükségleteit elégítik ki.

Miután a szervezetek és a munkaerőpiac egyre inkább globálissá vált, a vállalatok a személyes fejlődés felelősségét az egyénre helyezték át. A szervezeteknek érdemes észrevenniük, hogy a személyes fejlődés gazdasági értéket teremt, a szervezeti eredményesség nem a top menedzser bölcsességéből ered, sokkal inkább a munkavállaló kezdeményezőkészségéből, kreativitásából és tudásából.

Részlet a képzés tematikájából:

  • Önismeret
  • Johari: ablak az önismeretre
  • Visszacsatolás
  • A személyes figyelem és az aktív meghallgatás
  • A személyes fejlődést támogató kérdezés technikája
  • A GROW modell
  • Célmeghatározás (Goal)

További részletekért kattintson ide!

5. Tanulók toborzása és megtartása, pályaorientáció az intézményben

Vezessen olyan intézményt, ahová sokan jelentkeznek és szívesen járnak a diákok!

Az oktatási élet minden szereplője – a diák, a szülő, a pedagógus, a pedagógiai munkát segítő dolgozók, a törvényhozó – tisztában van vele, hogy az iskola óriási szerepet tölt be az egyén életében, kihatással lehet az egész életútra.

A mondás, miszerint az iskola minden családot érint valamiképp, 100 százalékosan igaz. A 21. század elején az iskoláknak és az iskolai élet minden szereplőjének folyamatos kihívásokkal kell szembenéznie: a demográfiai változások, a társadalmat és a munkaerőpiacot érintő folyamatok, a felnövekvő generáció életszemlélete, a szülők változó tudatossága, a politikai és gazdasági tényezők nagymértékben meghatározzák eme szegmens működését.

Ráadásul most már az intézmények között is egyre nagyobb a verseny a diákokért – lássuk, mit tehet Ön intézményvezetőként, pedagógusként ezért!

A 15 órás tananyag arra koncentrál, hogy az iskolák életében milyen feladatokat jelent a leendő diákok toborzása, azok megtartása, a pályaorientáció és az életpályakészségek segítése. A tananyag segítséget nyújt abban, hogy rendszerezze és bővítse a pályaorientációval, a diákok toborzásával és megtartásával kapcsolatos korábbi ismereteit, és abban, hogy elinduljon a tanulás, tapasztalás további útján, betekintést nyerjen a téma elméleti hátterébe, megismerkedjen új módszerekkel, mások által alkalmazott jó gyakorlatokkal.

Részlet a képzés tematikájából:

  • Az iskola szerepe az életünkben
  • Alapfogalmak
  • Miért nehéz az iskolatáska?
  • Az iskola
  • A jövő iskolatáskája is nehéz lesz?

További részletekért kattintson ide!

 

 

6. A hatékony iskolatitkári számítógéphasználat módszerei és titkai

Tartsa rendezetten dokumentumait és számítógépét!

Elektronikus tananyagunkban az iskolatitkári munka talán legfontosabb technikai eszközére, az iskolatitkári számítógépre fogunk fókuszálni annak érdekében, hogy támogatást adjunk a minél hatékonyabb és minél kevesebb energiát felemésztő iskolatitkári munkavégzéshez.

Az a célunk, hogy az egyes iskolatitkárok által egy adott órában vagy munkanapon elvégzett effektív munkához szükséges munkaidőt az ön esetében is lecsökkentsük a korszerű elektronikus módszerekről való tájékoztatással abban bízva, hogy már holnaptól megkezdi az e kurzuson elsajátított módszerek alkalmazását. Kezdje el rögön, higgye el, hogy látványos sikereket fog elérni!

Részlet a képzés tematikájából:

  • A hatékony iskolatitkári számítógéphasználat módszerei és titkai
  • Bevezetés – Az iskolatitkár: kulcsember a szervezetben
  • Hová fog eljutni e-kurzus elvégzését követően
  • Az iskolatitkári munkakör szakképzettségi követelményei
  • Az iskolatitkári munka végzéséhez nélkülözhetetlen kompetenciák
  • Az iskolatitkár számítógépe
  • Az iskolatitkári számítógép kezdőképernyőjének ideális beállításai

További részletekért kattintson ide!

 

A 20%-os kedvezmény érvényesítéséhez fizetésnél használja a bev20elearn kódot!

Teljes képzéskínálatunkat itt találja:

http://elearning.raabe.hu/

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet