Leírás
Játékba illeszkedő tevékenységszervezés az óvodában
Az óvodai életben új kihívást jelent az iskolai életre való felkészülést szolgáló tevékenységek bevezetése. A Játékba illeszkedő tevékenységszervezés gyakorlati tanácsokkal és ötletekkel segít abban, hogyan tehetők ezek a foglalkozások élményszerűvé, játékba ágyazottá. Bemutatja, hogyan lehet figyelembe venni a gyermekek egyéni fejlődési ütemét, és miként építhetjük be a szabálytartás, a figyelem és a kitartás fejlesztését a mindennapokba.
Játékból tanulás, tanulásból élmény!
Így lehet segítségünkre a Játékba illeszkedő tevékenységszervezés az iskolára való felkészülésben
- bemutatja, hogyan lehet a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődési jellemzőihez igazítani, így mindenki a saját tempójában kapcsolódhat be;
- rávilágít a diverzitás kezelésének lehetőségeire, és gyakorlati ötleteket ad az inkluzív, differenciált szervezési formák alkalmazásához;
- segít a gyermekek figyelmének és koncentrációs képességének fokozatos fejlesztésében, amely elengedhetetlen lesz az iskolai 45 perces foglalkozások során;
- gyakorlati példatárat kínál a szokások és szabályok tudatos kialakítására, amelyek az iskolai élethez szükséges kereteket alapozzák meg;
- a gyermekek belső motivációjára és érdeklődésére építve mutatja meg, hogyan lehet élményszerűvé, játékba ágyazottá tenni a tanulási helyzeteket;
- komplex módon, a kognitív, nyelvi, mozgásos és szociális területek fejlődését támogatja, így a foglalkozások nem elszigetelt tanulási egységek, hanem a gyermek egész személyiségét fejlesztő lehetőségek.
Mire kap választ a kiadványban?
- Hogyan illessze a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődéséhez?
- Miként valósíthatja meg a differenciálást és az inklúziót?
- Hogyan alakíthat ki rugalmas napirendet és szabályrendszert?
- Milyen módon építhet a gyermekek motivációjára és érdeklődésére?
- Hogyan támogathatja egyszerre a játékot, a tanulást és a közösséget?
A szerzőről:
Pályám kezdetén, 1984-ben tapasztaltam meg először, hogy minden gyermek másképp fejlődik, és egyéni figyelmet igényel. Ez az élmény egész pályafutásomra hatással volt: mozgásfejlesztést, majd fejlesztőpedagógiát tanultam. Tagóvoda-vezetőként, majd igazgatóként, valamint az Irány a suli! sorozat szakmai szerkesztőjeként kiemelt feladatomnak tekintem, hogy támogassam az óvodapedagógusokat ebben a felelősségteljes, ugyanakkor örömteli hivatásban. – Kocsisné Juhász Éva, szerző, a Józsefvárosi Óvodák igazgatója.
FIGYELEM! A kiadványban olvasható teljes anyag az Irány a suli! 2025. októberi számában is megjelent.
Tartalomjegyzék
Bevezető
1. A tevékenységszervezés módjának jelentősége a gyermeki fejlődésben
1.1 A tevékenységszervezés és az egyéni fejlődési jellemzők
1.2 A diverzitás hatása a gyermeki tevékenységszervezésre
2. A tevékenységszervezést befolyásoló külső tényezők
2.1 A tevékenységszervezés megjelenése az oktatáspolitikában
2.2 A tevékenységszervezés és az iskolára való felkészítés összefüggései
3. Tevékenységszervezés az óvodában
3.1 Az óvodai élet tevékenységformái
3.2 Az óvodai tevékenységek szervezési formái
3.3 A tevékenységszervezés szempontjai és a pedagógus szerepe
3.4 Tevékenységszervezés és a szokás-, szabályrendszer
3.5 Tevékenységszervezés a szakirodalomban
4. Tevékenységszervezés a gyakorlatban
4.1 Szokás- és szabályrendszer kialakításának gyakorlati példatára
4.2 Játékok szervezése többféleképpen
5. Irodalomjegyzék
A tartalomjegyzék letöltéséhez kattintson az alábbi mezőre!
Lapozzon bele!
A könyv adatai:
Terjedelem: 98 oldal
Méret: A/5