Nem is tanulunk, „csak” játszunk!
Egy-egy dominó-lapon természetesen nem az egymásnak megfelelő informális tartalmak kerülnek egymás mellé, de az összes lap között keresgélve mindig megtaláljuk a megfelelő információt.
A gyakorlati megvalósításnak több módja is lehet, ha már készen vannak a dominók. Kioszthatjuk az osztály tagjai között, és a helyükön ülve, a megfelelő sorrendben mindig be kell olvasniuk a soron következő megfelelő tartalmat. Az alábbi rövid fizika példánál maradva ebben az esetben ez a következőképpen történik:
– Péter olvasd fel, milyen betűjel van a te dominó-lapodon baloldalt?
– Nagy F.
– Kinél van a párja? Minek a jele a a nyagy F?
– Nálam van. Erő – mondja a következő tanuló.
– Nagyszerű, és nálad milyen betűjel van?
– A nagy P?
– No, az minek a jele? Kinél van?
– Nálam. Nyomás – reagál újra egy tanulónk.
….. és így tovább.
Rakjuk megfelelő sorrendbe a dominót!
Csoportasztalokra ki is rakhatjuk a dominó-lapokat összekeverve és a csoporttagoknak rendezniük kell a megfelelő sorrendbe. Ebből akár versenyt is rendezhetünk a csoportok között.
Nagyon jó megvalósítási lehetőség még, hogy a gyerekek kapnak egy-egy dominó-lapot, és megpróbálnak a tartalmaknak megfelelően a lapokkal a kezükben sorba vagy körbe állni úgy, hogy a megfelelő tartalmak egymás mellé kerüljenek, és kialakuljon a helyes dominó sorrend. Ha a párok vagy kiscsoportok tagjai ugyanazon tartalomról egymásnak dominó-rejtvényt készítenek, és még meg is fejtik a másik feladványát, majdnem biztos, hogy meg is tanulták a memorizálandó tananyagot.
Nézzünk még néhány konkrét tantárgyi példát (folytatásért kattintson a linkre)
Forrás: https://tanulnijo.hu/tanulas/nem-is-tanulunk-csak-jatszunk/
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!