Hogyan gyártsunk jó videós tartalmakat a közösségi médiába?
A sikeres közösségi média-jelenlét egyik kulcsa a minőségi tartalomgyártás. A videók célközönsége a lakosság, ezért mindig azt kell szem előtt tartani, hogy őket mi érdekli, mi foglalkoztatja, s arról kell tartalmat készíteni. A szereplés előtt mindig gondolja át, mi az adott videó fő üzenete, és ehhez alakítsa a tartalmat és a formát.
Tippek a videók készítéséhez
- Tervezze meg a videó helyszínét. Ha a település valamelyik intézményébe, közterületére látogat, adott a helyszín, ha pedig a napi helyzetjelentéshez készít videót, otthonában is felveheti.
- Olyan helyiséget válasszon, ami nem visszhangzik, és ami világos.
- Gondoskodjon a videófelvétel háborítatlanságáról: halkítsa le a telefonját, kérje meg a családtagjait, hogy a felvétel ideje alatt ne zavarják.
- A háttér legyen egyszerű és nyugalmat árasztó. Lehet akár a saját dolgozószobája, ha a berendezés letisztult és nem túlzsúfolt.
- Rendezze be úgy a felvétel helyszínét, hogy a tárgyak összhangban legyenek Önnel és a közösségi médiában kialakított brandjével. Az állandó kellékek megnyugtató hatást keltenek követőiben.
- Ügyeljen arra, hogy a felvétel során – akár az íróasztalánál ülve, akár a természetes pózban állva – ne legyen a háta mögött sem ablak, sem erős fényforrás.
- Figyeljen a jó fénybeállításra: soha nem szemből, hanem oldalról világítsa meg az arcát.
- Ne gesztikuláljon idegesen, ne mocorogjon, tartsa kontroll alatt a testhelyzetét.
- Nagyon fontos az önazonosság, igyekezzen minél természetesebb hatást kelteni!
- A nézők ne egy megrendezett jelenetet lássanak, hanem a településért elkötelezetten dolgozó polgármester hiteles beszámolóit, amibe beleférnek az őszinte érzelmek is.
- Maradjon hű a saját egyéniségéhez az öltözködésben is! Válasszon a személyiségéhez illő darabokat. Ne vegyen fel rikító vagy zavaró mintázatú ruhákat, mert azok elvonják a figyelmet a mondandójáról.
- Az elmondott szöveg mindig világos, szabatos és magyaros legyen.
- Ügyeljen arra, hogy követhető, érthető és tömör legyen, valamint figyeljen a szóválasztás pontosságára!
- Beszédével törekedjen tiszta artikulálásra, a hangsúlyeloszlások és a hanglejtések tiszta dallamosságára!
- Fontos, hogy a videó elején, a felvezetővel megfogja a nézők figyelmét. Köszöntse őket, rövid összefoglalóval határozza meg, hogy miről lesz szó a felvételen.
- Használjon nyugodtan jegyzeteket, de ne olvassa fel azokat.
- A videónak nem feltétlenül kell egyszereplősnek lennie. Ha a település egyik boltjából, egészségügyi intézményéből stb. ad helyzetjelentést, akkor beszélgethet az ott lévőkkel.
- Ha kérdez, akkor magát a kérdést tegye fel, ne szúrja be elé, hogy „Azt szeretném kérdezni, hogy…”.
- Jegyzeteiben jelölje be a szöveg adott részeihez tartozó, a hangerőre, a gesztusokra, az arcjátékra vonatkozó javaslatait is.
- Csak azt hangsúlyozza, amit valóban ki akar emelni!
- Ha telefonnal veszi fel a videót, különösen ügyeljen a nézésirányára, ne a képernyőt, hanem a telefon kameráját nézze!
- A videó végén foglalja össze az elmondottakat – ezzel is érzékelteti, milyen fontosnak tartja, hogy teljesen megértsék azt, amit mond.
- Mindig nézze meg a videókat – olyan szemmel is, hogy miről árulkodik a testbeszéde. Ha úgy érzi, valamin változtatni szeretne, próbálja ki, készítsen próbafelvételt, és nézze azt is vissza.
Arról, hogy milyen eszközökkel, milyen beállításokkal készüljön a videó, valamint a Facebook Live-ról és sok más érdekességről a Beszédek könyve polgármestereknek című kiadványunk júniusi számában írtunk!
Még nem előfizető? Az alapmű megvásárlása után automatikusan küldünk Önnek aktuális mintabeszédeket, retorikai tippeket, hasznos írásokat.
Jobban megismerné a terméket? IDE KATTINTVA feliratkozhat háromrészes cikksorozatunkra, amelynek végén kizárólagos kedvezményes ajánlattal lepjük meg!
Kiemelt kép: Business photo created by ijeab – www.freepik.com