Leírás
Kognitív mozgásformák gyerekeknek – Óvodások és kisiskolások testnevelésének alternatív mozgásformái kognitív elemek felhasználásával
A Kognitív mozgásformák gyerekeknek című kiadvány egyedülálló szemléletet mutat be az óvodás és kisiskolás korosztály testi-lelki fejlesztésében. A szerzők, Kunné Solti Éva és Nagyné Farkas Andrea a mozgás és a kognitív folyamatok szoros összefüggéseire építve dolgozták ki azokat a komplex fejlesztő gyakorlatokat, amelyek a gyermeki tanulás alapjait – az érzékelést, figyelmet, emlékezetet, térbeli tájékozódást és beszédfejlődést – egyaránt támogatják.
A kiadvány központi gondolata, hogy a tanulás és a mozgás egymást erősítő folyamatok: a mozgásos tapasztalatok serkentik az idegrendszeri érési folyamatokat, elősegítik a figyelmi és emlékezeti funkciók fejlődését, és megalapozzák az iskolai tanuláshoz szükséges készségeket. Az elméleti bevezető után a szerzők részletesen bemutatják, hogyan építhetők be a kognitív elemek a mindennapi testnevelésórákba, illetve hogyan válhat a mozgás a tanulási nehézségek megelőzésének és korrekciójának eszközévé.
A kiadvány ismerteti a Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT) és a NILD Tanulási Terápia elemeinek integrációját, amelyek révén a pedagógusok célzottan fejleszthetik a gyermekek végrehajtó funkcióit, munkamemóriáját, figyelmi kontrollját és szerialitását. A gyakorlatok között megtalálhatók akadálypályák, ritmusfejlesztő és mozgásos-verbális feladatok, melyek egyaránt szolgálják a testi ügyesség és a kognitív képességek fejlődését.
A Kognitív mozgásformák gyerekeknek nemcsak elméleti útmutató, hanem gyakorlati kézikönyv is óvodapedagógusok, fejlesztőpedagógusok és tanítók számára. Segítségével olyan játékos és motiváló fejlesztő program valósítható meg, amely a gyermekek mozgásigényére és természetes kíváncsiságára építve fejleszti az idegrendszeri éréshez, a tanuláshoz és a sikeres iskolakezdéshez szükséges kulcsképességeket.
Ajánlott: óvodapedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak, tanítóknak és mozgásterapeutáknak.
Formátum: Letölthető PDF (elektronikus pdf-dokumentum)
Oldalszám: 20 oldal
Szerző: Kunné Solti Éva – Nagyné Farkas
Tartalom
1. Bevezetés
2. A megismerőfolyamatok szakaszai és funkciói
3. Tervezett Szenzomotoros Tréning és a NILD Tanulási Terápia
3.1 Akadálypályák feladatai által fejlesztett területek
4. Kognitív elemeket tartalmazó gyakorlatok
4.1 Motoros-verbális szerialitást fejlesztő gyakorlatok
Óraterv
Felhasznált és ajánlott irodalom
A módszertani segédanyag elsőként az Egészségfejlesztés nagykönyve 2018. februári kötetében jelent meg.
A kiadvány szerzői jogvédelem alatt áll. Tilos annak bármilyen formában történő másolása, sokszorosítása vagy terjesztése. A kiadványban megjelenő képek, szövegrészletek megjelentetése a Kiadó engedélyéhez kötött.
Fizetési feltételek és szállítás: A megrendelt terméket a számlával együtt a fizetés teljesítése után e-mailben küldjük el Önnek a megadott e-mail címére. A termékre csomagolási és postaköltséget nem számolunk fel.