Leírás
Az Irány a suli! egy olyan hiánypótló módszertani kiadványsorozat, amely az óvodásokat tudatosan készíti fel már kiscsoporttól kezdődően az iskolai évek kihívásaira. Kifejezetten óvodapedagógusok számára készülnek szakmai cikkeink és a hasznos foglalkozástervek, projektek és sok minden más. Ismerje meg a kiadványt egy kicsit jobban leírásunkból!
Előfizetésünk részleteiről tájékozódhat az oldal Fontos információk a kiadványról bekezdésében.
Az aktuális kötetből:
„Az oviKRÉTA rendszer célja, hogy az óvodák gyermekekkel és alkalmazottakkal kapcsolatos adminisztratív feladataihoz informatikai támogatást nyújtson. Segítségével az óvodai tevékenységek egy rendszerben kezelhetők.” (dr. Sárközi Gabriella)
„A részvétel túlmutat azon, hogy egyszerűen meghallgatjuk a gyermekeket; azt jelenti, hogy biztosítjuk számukra a lehetőséget, hogy befolyásolják a döntéseket, fejlesszék önbizalmukat, és aktív tagjaivá váljanak közösségeiknek.” (Dr. Kovács Ivett Judit – Bacsó Flóra)
„A projektpedagógiában a tanulás sokkal inkább a felfedezésre, kérdésekre és érdeklődésre épít, mint a hagyományos módszerek, és figyelembe veszi a gyermekek kíváncsiságát és sajátos érdeklődési köreit.” (Dudás Gabriella)
„Ezeket a változásokat, változtatásokat nem kell mindennap csinálnunk, de ha már hetente egyszer sokszínűséget csempészünk be a gyermekek életébe, akkor elindíthatunk egy folyamatot.” (Béres Péterné)
„Minden gyermek – érkezzen bármilyen családi háttérből – más és más fejlettségi szinten lévő képességekkel kezdi meg az óvodát, ezért a velük való foglalkozás is teljesen különböző, más és más a hozzájuk vezető út.” (Czinkóczki Ágnes)
Irány a suli! – Minden, amit az óvodások iskolai életre való felkészítéséről tudni kell
Óvodapedagógusként munkánk sikeressége a gyerekek zökkenőmentes iskolakezdésében mérhető legjobban. Szülői igényként ez minden esetben megjelenik, mint elvárás az óvodával szemben.
Szakmai közösségünk vallja, hogy az iskolai életre való felkészítés már kiscsoportban elkezdődik. Kiadványunk személyiség- és képességfejlesztő anyagaival ezt a három évig tartó folyamatot támogatjuk.
Milyen új kihívások jelentkeznek egy óvodapedagógus munkája során?
- A gyerek „másképpen működnek”, gyakoribban a szociális-beilleszkedési problémák, melyeket orvosolni szükséges.
- Az óvodások sokoldalú és harmonikus fejlődésének segítése érdekében tudatosabban kell elkészíteni a csoportos és egyéni fejlesztési terveket.
- Az óvodai élet során nagyobb figyelmet kell fordítani a nyomon követésre, hogy az egyéni sajátosságokra és az eltérő fejlődési utakra időben felfigyelhessünk.
Kiadványunkkal segítünk Önnek, hogy örömét lelje munkájában, szakmailag fejlődjön és hatékonyan felkészítse óvodásait az iskolai életre! Rendelje meg most a kiadvány alapművét
bruttó 15.000 Ft-ért! (+ 2050 Ft csomagolási és szállítási költség)
Az Irány a suli! kiadvány konkrét, gyakorlati segítséget ad Önnek az alábbi témákban:
- Részletesen tájékozódhat az óvodás korú gyermekek fejlődésének állomásairól, az egyéni és csoportos fejlesztési terv elkészítéséről.
- Megfigyelési szempontokat adunk a gyermekek nyomon követésére.
- Alapvető kérdésekkel is foglalkozunk: Mit jelent az iskolára való felkészítés? Mi az óvodapedagógus szerepe ma a fejlesztésben?
- Rendszerben láthatja a tanulási képességeket, így könnyebben felfigyelhet a csoportjában lévő eltérő fejlődésű gyermekekre.
- Kipróbált foglalkozásterveket, tematikákat, projekteket adunk az óvodai tevékenységi formák tervezéséhez.
- Bemutatjuk a szülőkkel, a külső szakemberekkel, az iskolával való hatékony kapcsolattartási formákat.
- Naprakészen követheti az aktuális jogszabályváltozásokat a 6 éves korban történő beiskolázással kapcsolatban.
Milyen eredményekre számíthat, ha az Irány a suli! című kiadványt használja?
- A szülők elégedettek lesznek, mivel gyermekük fejlődése szemmel látható.
- Inspirációkat nyerhet munkájához, hiszen a legmodernebb szakirodalomból tájékozódik.
- Biztonságban érezheti magát, mivel időben fel fogja ismeri, ha egy gyermek fejlődésében támogatásra szorul, és megfelelő szakemberhez tudja irányítani.
- Jobban kezeli majd a beilleszkedési problémákat, mivel számos segédanyag, bevált tapasztalat áll a rendelkezésére.
Olvasson bele egyik megjelent cikkünkbe is! Mozgásban iskolán innen (és túl)
Az Irány a suli! alapmű 318 oldalas, mely többek között a következő témákkal is foglalkozik:
- Idegrendszeri érettség – az iskolaérettség megalapozása: Az iskolaérettség többdimenziós fogalom, ahogyan a gyerekek is több dimenzióban fejlődnek. A gyerekek fejlődésének és az iskolaérettségi kritériumoknak az összehangolása segíthet a legtöbbet a tanulás sikerében.
- Óvodás lettem – iskolára készülök már kiscsoportban? – Mikor kezdődik az óvodában az iskolához szükséges képességek fejlesztése? Az óvodába lépés első napján. Hiszen már ettől a naptól kezdve a gyermekek egy közösség tagjaként élik mindennapjaikat, és ez elképzelhetetlen szociális képességeik fejlődése és fejlesztése nélkül. Írásunkban egy lehetséges csoportalkotó projekt mutatunk be az első hetekre.
- Mozgásban iskolán innen (és túl) – A problémamentes iskolakezdés feltétele az ahhoz szükséges tanulási képességek megalapozása és ebben a mozgásnak nagy szerepe van. Cikkünkbe IDE kattintva bele is olvashat!
- Egy mese feldolgozási lehetőségei nagycsoportban – A mesék személyiségfejlesztő hatása nem vitatható, nézzük akár a képességfejlesztés, akár a nevelés oldaláról. Az okos nyúl és az oktondi pocok feldolgozásában bemutatjuk, hogy a mesében a szociális tanulásban rejlő lehetőségek is benne rejlenek.
- Képességek szárnyán – A bemutatott „Medvék” projektterv kiscsoporttól nagycsoportig vezet végig bennünket a témában a tanulási képességek fejlődésének egymásra épülését is figyelembe véve.
Tematika:
A) Törvényi szabályozás
(törvényi háttér, jogszabályváltozások, eljárásrend, útmutatók, a gyermekek, a szülők és a pedagógus jogai)
B) Szakmai, módszertani alapok
(a gyermeki fejlődés változásai, óvodapedagógusi szerepek változásai, mit jelent az iskolára való felkészítés, az óvoda szerepe, inklúzió, napirend, folyamatos fejlesztés, differenciálás, egyéni fejlődési ütem, idegrendszeri érettség, a mozgás, a verbalitás szerepe)
C) Tervezés és a fejlődés nyomon követése
(tervezés, mérés, fejlesztési terv, nyomon követés, megfigyelési szempontok, a gyermek megismerése, haladási napló, reflexió készítése, célképzés, esettanulmányok)
D) Felkészülés az iskolai életre, a fejlődés várható eredményei
D1 Testi-mozgásos fejlődés
D2 Kognitív fejlődés
D3 Szociális fejlődés
D4 Érzelmi fejlődés
D4 Eltérő fejlődésű gyermekek
(tanulási képességek, személyiségfejlődés, a képességek rendszere, eltérő fejlődésű gyermekek, fejlődési lépcsőfok, kimeneti rendszer, jó gyakorlatok)
E) Óvodai tevékenységi formák
E1 Játék
E2 Verselés, mesélés
E3 Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
E4 Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
E5 Mozgás
E6 A külső világ tevékeny megismerése és matematikai tartalmak
E7 Komplex tevékenységi formák
(fejlesztő játékok, készségfejlesztés, kompetencia fejlesztés, támasznyújtó környezet, párhuzamos tevékenységszervezés, jó gyakorlatok)
F Külső kapcsolatok
(kapcsolat a szülőkkel, óvoda-iskola átmenet, szakszolgálatok, jó gyakorlatok)
Fontos információk a kiadványról:
Formátum: cserelapos kézikönyv
Méret: A/5
A megrendelés a kézikönyvre és a kiegészítő kötetekre egyaránt vonatkozik. A kiegészítő köteteket megrendelőink – térítés ellenében – automatikusan megkapják.
Az évente 6 alkalommal megjelenő, 90-100 oldalas kiegészítő kötetek oldalára 95 Ft (+ 5% áfa, + 2.100 csomagolási és postaköltség). Az előfizetés az alapmű számlázási dátumától számított egy évig érvényes, és automatikusan meghosszabbodik, amíg Ön írásban másképp nem rendelkezik.
Ikonok: Flaticon