Konfliktuskezelés és mediáció a köznevelési intézményekben
JelentkezésHelyszín | Budapest |
Időpont | 2021. február 1., 8. + Távoktatási rész |
Részvételi díj | 55000 Ft |
Képzés típusa |
Felhívjuk a kedves érdeklődök figyelmét, hogy a jelenlegi járványhelyzetre
való tekintettel képzésünket ONLINE formában fogjuk megtartani.
A 2020.november 11-én megjelent a pedagógus-továbbképzés veszélyhelyzeti szabályairól szóló 489/2020.(XI.11.) Kormányrendelet értelmében a pedagógus-továbbképzések személyes, és online formában is megtarthatóak 2021. február 8-ig.
A pedagógus szakma sikerét erőteljesen befolyásolja, hogy megnyerhetők-e a tanulók és a kollégák a bizalmon és partnerségen alapuló együttműködésre. A korszerű pedagógia a gyermekek egyéni sajátosságaira, szükségleteire figyel, a családokat képes bevonni, megköveteli a csapatmunkát. Mindezek feltételezik a konfliktusok természetének alapos ismeretét, megoldási módjainak, a technikáinak tudatosítását, gyakorlását.
Ha a résztvevők saját viselkedésüket azonosítani tudják a különféle helyzetekben, és le tudják vonni a szükséges következtetéseket, tovább tudnak lépni személyiségük fejlődésében. Szükséges, hogy a pedagógusok erős énképpel, stabil és tudatos konfliktuskezelési technikákkal eredményesen tudjanak intézményük konfliktusos, mediációs technikákat igénylő helyzeteiben viselkedni. S ha saját maguk képesek erre, tanítványaik számára mintaadók lesznek.
A tematikai egységek – a konfliktushelyzet, a konfliktusok megoldása, a mediáció, – két intenzív tréningnap során és egy közbe iktatott, 10 órás távoktatási modul keretében valósulnak meg (blended képzési forma).
Tematikai egységek:
- Bevezetés
- A konfliktushelyzet
- Sztereotípia, prekoncepció és elutasítás, mint konfliktusforrások
- Az első nap zárása
- Távoktatási modul
- Konfliktusmegoldási stratégiák – a távoktatási modul feladatainak elmélyítése
- A mediáció lehetőségei a köznevelésben
- A képzés zárása
Jellemzőek a többlépcsős gyakorlatok, melyek során a résztvevők először egyéni/távoktatásos munkában oldanak meg feladatot, majd mikrocsoportos konszenzusteremtés, ez után pedig plenáris megbeszélés következik.
Jellemző a sajátélményű csoportos tanulás, a résztvevők szituációs és helyzetgyakorlatokban, szerepjátékokban szereznek tapasztalatokat és ismereteket önmagukról, valamint a konfliktusok természetéről.
Az ellenőrzés a tréning jellegéhez igazodva legtöbbször megfigyeléssel történik. Az értékelésre a gyakorlatokat záró megbeszélések, tréneri összegzések formájában kerül sor. A tanúsítvány kiadásának 90%-os részvétel és a távoktatásos feladatok elkészítése, végezetül egy a szerzett élményekről, a személyes munkában hasznosítható tapasztalatokról visszajelző, reflexiós levél megírása a feltétele. Elvárás, hogy a levél helyesen, pontosan használja az új fogalmakat, hiánytalanul jelenjenek meg a tréningen megismert módszerek alkalmazhatóságára vonatkozó reflexiók. Pontosan tükrözze megfogalmazójának a gyakorlati hasznosításra vonatkozó terveit.
Tréner:
Fogarasy Attiláné
Magyar-történelem szakos általános iskolai tanár, tanügy-igazgatási szakértő, közoktatási-vezető, oktató / pedagógus tréner.