Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Konfliktuskezelés és mediáció a köznevelési intézményekben

Jelentkezés
Helyszín Budapest
Időpont 2021. február 1., 8. + Távoktatási rész
Részvételi díj 55000 Ft
Képzés típusa

Felhívjuk a kedves érdeklődök figyelmét, hogy a jelenlegi járványhelyzetre
való tekintettel képzésünket ONLINE formában fogjuk megtartani.
A 2020.november 11-én megjelent a pedagógus-továbbképzés veszélyhelyzeti szabályairól szóló 489/2020.(XI.11.) Kormányrendelet értelmében a pedagógus-továbbképzések személyes, és online formában is megtarthatóak 2021. február 8-ig.

 

A pedagógus szakma sikerét erőteljesen befolyásolja, hogy megnyerhetők-e a tanulók és a kollégák a bizalmon és partnerségen alapuló együttműködésre. A korszerű pedagógia a gyermekek egyéni sajátosságaira, szükségleteire figyel, a családokat képes bevonni, megköveteli a csapatmunkát. Mindezek feltételezik a konfliktusok természetének alapos ismeretét, megoldási módjainak, a technikáinak tudatosítását, gyakorlását.

 

 

Ha a résztvevők saját viselkedésüket azonosítani tudják a különféle helyzetekben, és le tudják vonni a szükséges következtetéseket, tovább tudnak lépni személyiségük fejlődésében. Szükséges, hogy a pedagógusok erős énképpel, stabil és tudatos konfliktuskezelési technikákkal eredményesen tudjanak intézményük konfliktusos, mediációs technikákat igénylő helyzeteiben viselkedni. S ha saját maguk képesek erre, tanítványaik számára mintaadók lesznek.

 

A tematikai egységek – a konfliktushelyzet, a konfliktusok megoldása, a mediáció, – két intenzív tréningnap során és egy közbe iktatott, 10 órás távoktatási modul keretében valósulnak meg (blended képzési forma).

 

Tematikai egységek:

  1. Bevezetés
  2. A konfliktushelyzet
  3. Sztereotípia, prekoncepció és elutasítás, mint konfliktusforrások
  4. Az első nap zárása
  5. Távoktatási modul
  6. Konfliktusmegoldási stratégiák – a távoktatási modul feladatainak elmélyítése
  7. A mediáció lehetőségei a köznevelésben
  8. A képzés zárása

 

Jellemzőek a többlépcsős gyakorlatok, melyek során a résztvevők először egyéni/távoktatásos munkában oldanak meg feladatot, majd mikrocsoportos konszenzusteremtés, ez után pedig plenáris megbeszélés következik.

 

Jellemző a sajátélményű csoportos tanulás, a résztvevők szituációs és helyzetgyakorlatokban, szerepjátékokban szereznek tapasztalatokat és ismereteket önmagukról, valamint a konfliktusok természetéről.

 

Az ellenőrzés a tréning jellegéhez igazodva legtöbbször megfigyeléssel történik. Az értékelésre a gyakorlatokat záró megbeszélések, tréneri összegzések formájában kerül sor. A tanúsítvány kiadásának 90%-os részvétel és a távoktatásos feladatok elkészítése, végezetül egy a szerzett élményekről, a személyes munkában hasznosítható tapasztalatokról visszajelző, reflexiós levél megírása a feltétele. Elvárás, hogy a levél helyesen, pontosan használja az új fogalmakat, hiánytalanul jelenjenek meg a tréningen megismert módszerek alkalmazhatóságára vonatkozó reflexiók. Pontosan tükrözze megfogalmazójának a gyakorlati hasznosításra vonatkozó terveit.

 

Tréner:

 Fogarasy Attiláné

 

Magyar-történelem szakos általános iskolai tanár, tanügy-igazgatási szakértő, közoktatási-vezető, oktató / pedagógus tréner.

 

Elolvasom a bemutatást! »

 

Jelentkezés

Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket*

Hozzájárulok, a személyes adataim kezeléséhez, elfogadom és egyetértek az adatvédelmi és adatkezelési szabályzatban leírtakkal.

*: Kötelező a kitöltés!
**: Tanúsítványhoz kötelező a kitöltés!

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet