Szakmai olvasnivalók

A mesehallgatás spontán élményét felhasználhatjuk a gyerekek tudatos fejlesztésében. Ennek kell érvényesülnie már a mesék szándékos megválasztásában, a mesélés gyakoriságának meghatározásában, a kedvenc mesék szándékos ismétléseiben, az illusztrálásban, a rajzoltatásban, a dramatizálásban. A mese élményének átélését és a meséről való csoportos beszélgetés hatásait kutattuk, jelen cikkben következtetéseinket mutatjuk be.


Olvass tovább

Az Óvodai nevelés országos alapprogramja nem tartalmazza a tehetség kifejezést, de a sajátos nevelési igény körébe sorolva megfogalmazásra került a feladat. A nevelés-oktatás középpontjában hosszú ideig a lemaradók felzárkóztatása állt a pedagógusok gyakorlatában, az értékrendben a fejlesztés kapott prioritást. Az óvodapedagógiai gyakorlat sajátosságaiból adódóan a tehetséggondozás bizonyos elemei, feltételei jelen vannak az óvodai életben.

Olvass tovább

A csitári hegyek alatt régen leesett a hó… Az óvodai foglalkozásokat egy-egy szép népdal megtanulásával színesíthetjük. Izgalmasabb a feladat, ha a dal mellé egyszerű tánclépéseket is párosíthatunk.
Olvass tovább

Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok.
A szegény legénynek utat mutassatok!
Mutassatok utat a szegény legénynek,
Nem találja házát a szeretőjének. 

Olvass tovább

Erdő, erdő, erdő, marosszéki kerek erdő… Ezt a dalt általában csak az első versszakig szokták ismerni. Most tanuljuk meg a teljes szövegét.
Olvass tovább

Tavaszi szél vizet áraszt, virágom, virágom. Az ismert sorokatat kicsik és nagyok egyaránt szívesen éneklik. Tanítsuk meg óvodásainknak is!
Olvass tovább

Az alábbi népdal három versszaka az óvodások számára is könnyen megtanulható, majd a csoportot két részre osztva el is játszhatjuk azt.


Olvass tovább

Az alábbi népdal megtanulását vitézi öltözékek bemutatásával párosíthatjuk. Olvass tovább

Íme egy újabb kedves dal, amelyet a gyerekekkel együtt tanulhatunk meg.

Olvass tovább

2010. január 16-án indítjuk (két napos) tanfolyamunkat, melyet célzottan óvónők felkészítésére dolgoztunk ki azzal a céllal, hogy megtanítsuk nekik az óvodás korú gyermekek hangképzési folyamatainak megfelelő irányítását (csoportos foglalkozás keretében), mellyel a beszédhibák nagy része megelőzhető! Most már az óvónők kezében is van kulcs… 
Olvass tovább