Leírás
Robotika az óvodában – Általános módszertan – Minden, amit a robotika óvodai alkalmazásáról tudni szeretne!
Az utóbbi évtizedekben hatalmas mértékben felgyorsult a gazdasági és technológiai fejlődés, melyhez nagyon gyorsan kellett alkalmazkodni, széleskörű változások jelentek meg. Az élet minden területét átalakítja a digitális technológia, melynek megismerése és alkalmazása folyamatos kihívásokat jelent minden ember számára.
Nélkülözhetetlenné vált a digitális kompetencia: mely kiterjed a digitális eszközök ismeretére, azok alkalmazásának képességeire.
A DIGKOMP= Digitális Kompetencia Keretrendszer az európai uniós oktatáspolitikában meghatározza az egész életen át tartó tanulás kulcskompetenciáinak európai referenciakeretét.
A kulcskompetenciák közé tartozik a digitális kompetenciák fejlesztése is. A digitális kompetenciák elsajátításának céljai között szerepel a képességbeli digitális hátrányok csökkentése, a logikai és kritikai gondolkodás fejlesztése, a magas szintű információkezelési készség, amely fejlett kommunikációs képességgel párosul.
Jó hír, hogy ha már korai életkorban elkezdjük a digitális kompetenciák fejlesztését – AKÁR OFFLINE ESZKÖZÖK SEGÍTSÉGÉVEL IS – akkor a gyerekeket máris óriási előnnyel tudjuk az iskolába engedni.
Ma a jó pedagógus facilitátorként van jelen a tanulás folyamatában, serkenti, ösztönzi a gyermekeket, elindítja a tanulást, de a gyermekekkel nem alá-fölé rendelt viszonyban áll, hanem a gyermekek partnere a tanulás egészében. A fókuszpont a tanulási folyamatban a pedagógusról a gyermekekre kerül.
- Melyek a padlórobotok képességfejlesztő hatásai?
- Ismerje meg a padlórobotok alkalmazásához kapcsolódó pedagógiai ágakat
- Végigvezetjük a padlórobotok bevezetésének folyamatán
- Bemutatunk saját készítésű játékokat és elmagyarázzuk azok felhasználhatóságát!
Fedezze fel a robotika adta lehetőségeket, és éljen velük saját csoportjában is!