Kreatív játékötletek a kisgyermekek önkibontakoztatását segítő élményszerű zenei, mozgásos, alkotó tevékenységek kialakításához
Jelentkezés
Kreatív játékötletek a kisgyermekek önkibontakozását segítő élményszerű zenei, mozgásos, alkotó tevékenységek alakításához
Ismerjük fel a kreatív, spontán játékhelyzeteket!
A továbbképzés célja az, hogy a konkrét ismeretek átadásán túl értelmezési keretet nyújtson a kisgyermekek megismeréséhez.
Tudjuk, hogy a gyermekek személyiségfejlődésének értelmezése, az egyes pszichés funkciók fejlődésének és integrálódásának nyomon követése fontos. De mindezek mellett a képzés hangsúlyos feladata az is, hogy érzékennyé tegye a kisgyermekekkel foglalkozókat a kreatív, spontán játékhelyzetek felismerésére, a gyermekekre adaptált interaktív játékhelyzetekbe való belemerülésbe.
Célunk, hogy a személyiségfejlődés sajátosságait, törvényszerűségeit, általános és egyedi vonásait figyelembe vegyük. Ezek mentén mutatunk be a képzésben résztvevőknek olyan játékvariációkat, amelyekkel – munkájuk során – megtámogathatják a gyermekek fejlődését, kibontakozását.
A kisgyermekek érdeklődésére épülően három tevékenységirányt veszünk sorra:
– a zenei-nyelvi,
– a mozgásos és
– a vizuális alkotótevékenységeket.
Mindhárom területet a rugalmasság (flexibilitás), a folytonosság (fluencia), az eredetiség (originalitás), a kreatív önmegvalósítás, az alkotó fantázia értékköre mentén dolgozunk fel. (Pl. kreatív, rendhagyó tárgyhasználat, a gyermeki ötletekre való érzékenység, valódi élmény megélése, idő a játékhelyzetbe történő belemerülésre.)Korszerű, tudományos ismeretek nyújtásával kívánunk hozzájárulni a kollégák szemléletformálódásához. Szeretnénk támogatni a gyermekek neveléséhez megfelelő pedagógiai attitűd kialakítását, a pedagógiai hatékonyság fokozását.
Mit sajátíthat el a kreatív játékötletek képzésén?
- – Mi a játék egy, két és hároméves korban?
- – Hogyan lesz a sírásból éneklés?
- – Milyen hangszereket használjunk és hogyan a kisgyermekek érdeklődésének felkeltéséhez?
- – Hogyan segítsük a kisgyermeket,hogy úgy érezze: “egyedül csináltam!”?
- – Hogyan reagáljunk érzékenyen problémahelyzetekre?
- – Alkotás vagy játék – esetleg mindkettő egyszerre?
Ezekre a kérdésekre is választ kaphat az, aki ezt a képzést választja!
A kreatív képzési program főbb pontjai:
- Elméleti alapozás:
– a fejlődés alapjai
– a személyiségfejlődés
– csecsemőkori fejlődés
– a kisgyermekkori fejlődés - A kisgyermekek mozgásos tevékenysége
- A kisgyermekek nyelvi-zenei tevékenysége
- A kisgyermekek vizuális alkotótevékenysége
Továbbképzés díja:célcsoportja:
bölcsőde, családi bölcsőde, mini bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, gyermekjóléti szolgálat, napközbeni gyermekfelügyelet, helyettes szülő, gyermekek átmeneti otthona, családok átmeneti otthona, nevelőszülői hálózat, gyermekotthon, területi gyermekvédelmi szakszolgálat
Tréner: Hegedűsné Tóth Zsuzsanna
Szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető, óvodapedagógus, és bölcsész
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna 1995 óta foglalkozik óvodás korú gyermekek zenei fejlesztésével. Zeneelmélet, szolfézstanári diplomája mellé megszerezte az óvodapedagógusi diplomát is, hogy a korosztályhoz még inkább hozzá tudja igazítani zenepedagógiai elképzeléseit. Jelenleg az ELTE PPK neveléstudományi doktori iskolájában doktorjelölt.
A képzés időpontja: 2025. december 10., 11., 16.
A képzés díja: 90.000 Ft
Rossz az időpont? Esetleg a helyszín? Vagy más kérdése van? Hívja kolléganőnket további információért 8:00 és 16:00 óra között.
+ 36-30-222-2634
Helmné Sáhó Klára
képzési projektmenedzser
A képzés részletei:
A továbbképzési program engedélyszáma: T-05-021/2023
Ez a képzés a fenntartható fejlődésre nevelés (ESD) alapelveinek megfelelően készült, segítve a tanulókat a felelős és környezettudatos gondolkodásban. További információ: klett.hu/esd
Helyszín | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. |
Képzés típusa | Minősített szociális továbbképzés |
Képzés jellege | Jogszabály alapján folytatott képzés (hatósági képzés) |
Óraszám | 30 óra |