Robotika az óvodában – Általános módszertan – Minden, amit a robotika óvodai alkalmazásáról tudni szeretne!
Az utóbbi évtizedekben hatalmas mértékben felgyorsult a gazdasági és technológiai fejlődés, melyhez nagyon gyorsan kellett alkalmazkodni, széleskörű változások jelentek meg. Az élet minden területét átalakítja a digitális technológia, melynek megismerése és alkalmazása folyamatos kihívásokat jelent minden ember számára.
Nélkülözhetetlenné vált a digitális kompetencia: mely kiterjed a digitális eszközök ismeretére, azok alkalmazásának képességeire.
A pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell a gyerekek eltérő szükségleteihez
A pedagógiának alkalmazkodni kell a gyermekek eltérő szükségleteihez, a megváltozott társadalmi körülményekhez. Hiszen végső soron az életre készítjük fel őket, abban a világban, ahol a technológia kiemelten fontossá válik. Maga a robotika a gazdasági infrastruktúra szerves része, hiszen manapság szinte bármely termék automatizált előállítással készül, kielégítve a fogyasztói társadalom mérhetetlen igényeit. Egyre inkább jellemzővé válik a technológia fejlődésével a robotok széles körű elterjedése. Új foglakozások jelennek meg, még mások teljesen eltűnnek. A gondolkodás, a rugalmas cselekvőképesség, a gyors alkalmazkodókészség és a széles körű digitális kompetenciák előtérbe kerülnek. Ezért ahhoz, hogy a mai gyermekek sikeresen tudjanak a jövőben boldogulni, egészen új kihívásokkal kell szembe néznie a pedagógusoknak, hiszen megváltozik a tanulás folyamatában a pedagógus szerepe. Régebben a tudás egyedüli hordozója volt, melyet többnyire frontális formában adott át a gyermekek számára, ahol a tanulók a passzív befogadó szerepét töltötték be.
Persze, nyilván elmagyarázta a tananyagot, beszélgettek róla, de kevésbé volt jellemző a kooperáció, a mikrocsoportos munkaforma.
Ma a jó pedagógus facilitátorként van jelen a tanulás folyamatában, serkenti, ösztönzi a gyermekeket, elindítja a tanulást, de a gyermekekkel nem alá-fölé rendelt viszonyban áll, hanem a gyermekek partnere a tanulás egészében. A fókuszpont a tanulási folyamatban a pedagógusról a gyermekekre kerül.
Segíti a saját élményű tanulást és képességeket bontakoztat ki. Sokszor nem is a tanulás végeredménye a fontos, hanem amit egy-egy projekt során a gyermek elsajátíthat. Jellemző a kooperáció, a közös projektek, és a digitális technológiai eszközök bevonására is jó példákat láthatunk. Az interaktív táblák mellett egyre inkább elterjedni látszik az okostelefonok, a tabletek oktatási célú alkalmazása az intézményekben.
Fedezze fel a Robotika adta lehetőségeket, és éljen velük saját csoportjában is!
Tartalom
- 4 Sections
- 8 Lecke
- 10 hét
- Bevezető2
- A padlórobotok használata3
- Egyéb eszközök1
- Hogyan lépjünk tovább?2