Bemutatótermünk:
1116 Budapest, Temesvár u. 20.
H-P: 8:00-16:00
Sz-V: zárva
Postacím:
Raabe Klett Kft.
1439 Budapest, Pf. 727
Elérhetőségünk:
Telefon: (06-1) 320-0750; 320-8632
Email: raabesjhdahd@raabe.hu
Felnőttképzési nyilvántartási számaink: E/2020/000258; B/2020/000955
Szakmai olvasnivalók
Vízből lesz és vízzé lesz. Mi az?
Néhány találós kérdést teszünk fel az időjárás témaköréből. A gyermeki fantázia megindul, s amíg megpróbálja kitalálni, mi ezekre a kérdésekre a megoldás, tudása mélyül, árnyalódik. Több oldalról megismerheti, mit jelent: „esik az eső”, „felhős az ég”….
Olvass tovább
Pedagógiai korrekció vizuális neveléssel
A sajátos nevelési igényű gyermekek vizuális nevelése, fejlesztése során kulcsfontosságú helyet kapnak a jól megválasztott eszközök. Különösen igaz ez a motorikus készségek fejlődési zavara vagy a finommotorika teljes hiánya esetén. A vizuális foglalkozás közben az óvónő egyik legfontosabb feladata a jól megjeleníthető, ábrázolható élmény és a változatosan használható, esztétikai élményt is adó eszköz biztosítása. Lássuk tehát, milyen eszközöket érdemes választanunk? Olvass tovább
Kortárs költők az óvodában
Az irodalom megszerettetésére csak az a pedagógus képes, aki maga is szereti az irodalmat. A saját lelki egyensúlyunkra gyakorolt pozitív hatásán túl ezért is fontos fejlesztenünk irodalmi műveltségünket. Olvass tovább
A játék szabadsága a módosított Alapprogramban
A játék szabadságának, illetve a szabad játék hangsúlyának kiemelése egyre határozottabban fogalmazódik meg az óvodai nevelést szabályozó dokumentumban, az Óvodai nevelés országos alapprogramjában. A dokumentum az óvodapedagógus játékbeli szerepének elveit is a gyermeki játékhoz (s ezzel együtt a szabad játékhoz) igazodóan határozza meg.
Olvass tovább
A hét holló Javaslatok, kézműves ötletek a népszerű Grimm-mese feldolgozásához
A mesék feldolgozása nagy feladat: maga az előadás rövid pillanat ahhoz a sok-sok órás készülődéshez képest, ami megelőzi. De a készülődés maga is sok örömöt, az alkotás elmélyült pillanatait nyújthatja, és mellette az új ismereteket, amelyek kísérik a tárgyalkotó folyamatot. Olvass tovább
A három fonóasszony Olcsó kézműves öletek a Grimm-mese feldolgozásához
2012-ben volt 200 éve, hogy megjelent a Grimm-testvérek mesegyűjteménye a Kinder- und Hausmärchen, mely Benedek Elek fordításában a magyar olvasók körében is hamar népszerű lett. A lusta lány és a három fonóasszony című mese feldolgozásában és szereplőinek életre keltésében segít alábbi ötlet. Olvass tovább
Mit tehet, illetve mit kell tennie az óvodapedagógusnak a szabad játékban?
Az óvodapedagógus játékbeli szerepével, magatartásával való foglalkozás mindig is a szakmai érdeklődés középpontjában állt, illetve áll napjainkban is. A kérdés megközelítése korántsem egységes. Olvass tovább
A békakirály – A klasszikus Grimmmese kézműves feldolgozása
A mesék feldolgozása nagy feladat: maga az előadás rövid pillanat ahhoz a sok–sok órás készülődéshez képest, ami megelőzi. De a készülődés maga is sok örömöt, az alkotás elmélyült pillanatait nyújthatja, és mellette az új ismereteket, amelyek kísérik a tárgyalkotó folyamatot. A pedagógus rengeteg olyan információt oszthat meg a gyerekekkel a mese révén, melyekkel egyébként múzeumi kiállításokon, skanzenekben vagy ismeretterjesztő filmeken találkozhatna csak.
Olvass tovább
Az elhanyagolás és a bántalmazás hatásai
A gyermekek ellen elkövetett bántalmazásoknak sajnos igen széles a palettája. Amikor a gyermekek elleni erőszakról beszélünk, akkor két nagy csoportot szükséges meghatároznunk: az elhanyagolást, illetve a bántalmazást. Olvass tovább
A kötődés mint minden kapcsolat alapja
A kötődési elmélet megalkotója az angol pszichiáter, John Bowlby volt. Szerinte a kötődés ösztönös élmény, amelynek a védelem és a biztonság biztosítása a célja. A csecsemő egyfajta „bioszociális ösztöntől vezérelve” kötődik az őt gondozó személyhez, aki megvédi őt a külvilág fenyegetéseivel szemben.
Olvass tovább