Szakmai olvasnivalók

  1. Áthelyezéssel kapcsolatos kérdések

Kérdés

Egy kolléganőm egy másik saját kerületi óvodába kéri az áthelyezését, amit én, a munkáltatói jogkör gyakorlója nem kívánok megakadályozni. A kérdésem, hogy mehet-e áthelyezéssel, ha nálunk határozatlan idejű kinevezése van, és úgy tűnik, ott határozott időre fogják kinevezni. A Kjt.-ben találtam egy olyan paragrafust, ahol azt írják, hogy határozatlan idejű kinevezés esetén határozatlan idejű kinevezést kell biztosítani áthelyezés esetén. De ha a dolgozó a háromoldalú megállapodásban esetleg elfogadja a határozott idejű kinevezést, akkor mehet így?

Olvass tovább

Hamarosan fel kell töltenünk a portfóliónkat, azonban ahhoz, hogy ezt megtegyük, át kell tekintenünk az iratainkat. Nem csak a közelmúlt összegyűlt irathalmazát, hanem bele kell néznünk az elmúlt évek – évtizedek – munkásságának dokumentációjába is.

Amennyiben ezt a munkát elvégezzük, ragadjuk meg a lehetőséget, s vegyük sorra az iratainkat! Mit is jelent ez valójában? Írásunkban választ kapnak arra, hogyan kezeljék szabályszerűen az iratokat.

Olvass tovább

Intézmény-ellenőrzésre minden nevelési-oktatási intézményben legalább ötévente egyszer, a megyei ellenőrzési terv alapján kerül sor, abban az esetben, ha:

  • az intézmény pedagógusainak legalább hatvan százalékát már értékelték az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés keretében, és
  • legalább egyszer sor került vagy az intézmény-ellenőrzés során sor kerül az intézményvezető ellenőrzésére is.

Olvass tovább

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során használt kérdőívek, értékelőlapok, megfigyelési, önértékelési szempontok, feldolgozási segédletek és szempontsorok (együttesen ellenőrzési eszközök) egységesek és nyilvánosak.

Olvass tovább

Teendők, törvényi kötelezettségek, adminisztrációk – óvodavezetői szemmel
Dr. Tárnokiné Joó Ildikó
Olvass tovább

Természetesen sok tényező befolyásolhatja azt, hogy az óvónő kötődési figurává válik-e a gyerek életében, illetve mennyire lesz biztonságos ez a kötődés. Sokan hisznek abban, hogy a nehéz, illetve vészhelyzetben nyújtott védelem és biztonság az, ami leginkább szervezi a gyermek kötődési figurával kapcsolatos biztonságélményét.
Olvass tovább

Játsszunk a hangunkkal! Nagyon népszerűek a párbeszédes vagy a párbeszédre utaló versek. Ezek alkalmasak arra, hogy észrevetessük a gyerekekkel a kommunikációban rejlő sokszínűséget − verbális és nonverbális elemeket egyaránt.

Olvass tovább

Az iskolai nevelésben, oktatásban elsősorban a racionális agy fejlesztésére fókuszálunk, így valójában nem készítjük fel a gyermekeket az életben adódó feszültségekre, viszontagságokra. Pedig azok, akik érzelmileg rátermettek, tehát jól ismerik a saját és mások érzelmeit, tudják kezelni azokat, minden téren előnyt szereznek, akár személyes kapcsolatokról, akár társadalmi érvényesülésről legyen szó.
Olvass tovább

Ma már felmérések bizonyítják, hogy az olvasni tanított óvodások 12 éves korukra elveszítették korán szerzett előnyüket azokkal a társaikkal szemben, akiket nem olvasni tanítottak – idő előtt –, hanem igényes, ingergazdag anyanyelvi környezetben nevelkedtek és sokrétű anyanyelvi tapasztalat birtokában az iskolában kezdték meg az olvasás és az írás megtanulását.
Olvass tovább

Szinte hihetetlen, de néhány napon belül a 20. születésnapját fogja ünnepelni a RAABE Kiadó. Ez alkalomból számos meglepetéssel kedveskedünk majd ügyfeleinknek.
Olvass tovább