Bemutatótermünk:
1116 Budapest, Temesvár u. 20.
H-P: 8:00-16:00
Sz-V: zárva
Postacím:
Raabe Klett Kft.
1439 Budapest, Pf. 727
Elérhetőségünk:
Telefon: (06-1) 320-0750; 320-8632
Email: raabesjhdahd@raabe.hu
Felnőttképzési nyilvántartási számaink: E/2020/000258; B/2020/000955

Szakmai olvasnivalók
Átadták a Naphegy téri Pom Pom játszóteret
Pom Pom meséinek jól ismert szereplői, köztük Pom Pom és Picur, valamint a Radírpók és Gombóc Artúr is várja a gyerekeket a megújult Naphegy téri játszótéren, amelyet szerdán adtak át Budapesten
Olvass tovább
Referenciaintézményi minősítések előtt és után 1. rész
A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről megjelenése előtt, 2011. november 1-jére 741 intézmény kapott referenciaintézményi előminősítést, köztük közel 200 óvoda.
Olvass tovább
Az óvodai nevelés megszervezésének kötelezettsége és az óvodai nevelésben való kötelező részvétel rendszere
„A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt…”
Olvass tovább
Az esélyteremtésről és hátránykompenzációról az óvodai nevelésben 2. rész
“Az EU egyértelmű álláspontja, hogy a 0-tól az iskoláskorig terjedő kort egységesen kell szemlélni, mind nevelési, mind gondozási, mind oktatási szempontból, ezért a különböző ágazatok együttműködésére is szükség van”, ez alapvető feltétele az eredményességnek.”
Olvass tovább
Az esélyteremtésről és hátránykompenzációról az óvodai nevelésben 1. rész
Az új köznevelési törvény[1] céljai és alapelvei között emeli ki a társadalmi leszakadás megakadályozását a nevelés-oktatás eszközeivel, a 2012-ben módosított Óvodai nevelés országos alapprogramja[2] pedig hangsúlyozza az óvodai nevelés hátránycsökkentő szerepét.
Olvass tovább
Mappa-portfólió – a gyermekről 2. rész
Az alábbiakban bemutatott mappa-portfólió rendszerre tekintsünk ötlettárként, gondolatébresztőként, amelyet használhatunk pályázati vállalásként vagy önálló fejlesztésként, saját elképzeléseinkre szabva.
Olvass tovább
Mappa-portfólió – a gyermekről 1.rész
A fejlődés és fejlesztés nyomonkövetésének lehetséges mappa-gyakorlata
Óvodapedagógus körökben manapság a portfólióról elsősorban az óvodapedagógus portfóliója jut eszünkbe. A közvetlen aktualitások mellett azonban a gyermeki portfólió szakmai kidolgozása is vállalható – érdemes ezen gondolkodni. A cikkben bemutatásra kerülő struktúrajavaslat szabadon variálható, illeszthető a saját intézmény arculatához, jelenlegi gyakorlatához.
Olvass tovább
Életpálya és jövőkép az óvodában 3. rész (Óvoda)
2.1 Nevelőmunkát közvetlenül segítő alkalmazottak esetében
A köznevelési törvényt módosító 2013. évi CXXIX. törvény 34. § hatálybalépésével a Nkt. 61. § (3) bekezdés kiegészítésével az óvoda intézményét érintő változás (Megjelent: Magyar Közlöny 116. szám)
Olvass tovább
Életpálya és jövőkép az óvodában 2. rész (Pedagógus előmeneteli rendszer)
A portfólió funkciója
A portfólió eszköz ahhoz, hogy annak tartalma alapján végigkísérhető legyen a pedagógus kompetenciáinak fejlődése, szakmai útja, tevékenysége, nehézségei és sikerei.
Olvass tovább
Életpálya és jövőkép az óvodában 1. rész (minősítési eljárás)
Milyen szándék vezette a jogalkotót a pedagóguséletpálya-modell bevezetésében?
Olvass tovább