Szakmai olvasnivalók

Pom Pom meséinek jól ismert szereplői, köztük Pom Pom és Picur, valamint a Radírpók és Gombóc Artúr is várja a gyerekeket a megújult Naphegy téri játszótéren, amelyet szerdán adtak át Budapesten

Olvass tovább

A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről megjelenése előtt, 2011. november 1-jére 741 intézmény kapott referenciaintézményi előminősítést, köztük közel 200 óvoda.

Olvass tovább

„A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt…”

Olvass tovább

“Az EU egyértelmű álláspontja, hogy a 0-tól az iskoláskorig terjedő kort egységesen kell szemlélni, mind nevelési, mind gondozási, mind oktatási szempontból, ezért a különböző ágazatok együttműködésére is szükség van”, ez alapvető feltétele az eredményességnek.”

Olvass tovább

  1. Tapasztalatok és ismeretek ma

Az új köznevelési törvény[1] céljai és alapelvei között emeli ki a társadalmi leszakadás megakadályozását a nevelés-oktatás eszközeivel, a 2012-ben módosított Óvodai nevelés országos alapprogramja[2] pedig hangsúlyozza az óvodai nevelés hátránycsökkentő szerepét.

Olvass tovább

  1. A mappa-portfólió

Az alábbiakban bemutatott mappa-portfólió rendszerre tekintsünk ötlettárként, gondolatébresztőként, amelyet használhatunk pályázati vállalásként vagy önálló fejlesztésként, saját elképzeléseinkre szabva.

Olvass tovább

A fejlődés és fejlesztés nyomonkövetésének lehetséges mappa-gyakorlata

Óvodapedagógus körökben manapság a portfólióról elsősorban az óvodapedagógus portfóliója jut eszünkbe. A közvetlen aktualitások mellett azonban a gyermeki portfólió szakmai kidolgozása is vállalható – érdemes ezen gondolkodni. A cikkben bemutatásra kerülő struktúrajavaslat szabadon variálható, illeszthető a saját intézmény arculatához, jelenlegi gyakorlatához.

Olvass tovább

  1. Az óvodai nevelőmunka foglalkoztatási szabályainak változása

2.1 Nevelőmunkát közvetlenül segítő alkalmazottak esetében

A köznevelési törvényt módosító 2013. évi CXXIX. törvény 34. § hatálybalépésével a Nkt. 61. § (3) bekezdés kiegészítésével az óvoda intézményét érintő változás (Megjelent: Magyar Közlöny 116. szám)

Olvass tovább

A portfólió funkciója

A portfólió eszköz ahhoz, hogy annak tartalma alapján végigkísérhető legyen a pedagógus kompetenciáinak fejlődése, szakmai útja, tevékenysége, nehézségei és sikerei.

Olvass tovább

  1. A pedagógusok előmeneteli rendszere és a pedagóguséletpálya-modell

Milyen szándék vezette a jogalkotót a pedagóguséletpálya-modell bevezetésében?

Olvass tovább