Szakmai olvasnivalók

Még nyárias az idő, de nemsokára elkezdenek lehullani a levelek, addig is megtanulhatunk a gyerekekkel egy őszi verset.

Olvass tovább

Az írástudatlanság elleni küzdelem nemzetközi napjáról az UNESCO 1965. szeptember 8-án, Teheránban tartott világkongresszusa rendelkezett, amelyen szeptember 8-át az analfabetizmus elleni küzdelem napjának nyilvánították. Ennek apropóján az írástanulás előkészítéséről írunk.

Olvass tovább

Hagyományosan minden év szeptemberének első szombatján tarják meg Magyarország legveszélyeztetettebb gerincesének, a rákosi viperának a napját. Idén szeptember 6-án öt állatkertben és vadasparkban, valamint a kunpeszéri Rákosivipera-védelmi Központban szerveznek a mérges kígyó megismerését segítő programokat.

Olvass tovább

Pom Pom meséinek jól ismert szereplői, köztük Pom Pom és Picur, valamint a Radírpók és Gombóc Artúr is várja a gyerekeket a megújult Naphegy téri játszótéren, amelyet szerdán adtak át Budapesten

Olvass tovább

A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről megjelenése előtt, 2011. november 1-jére 741 intézmény kapott referenciaintézményi előminősítést, köztük közel 200 óvoda.

Olvass tovább

„A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt…”

Olvass tovább

“Az EU egyértelmű álláspontja, hogy a 0-tól az iskoláskorig terjedő kort egységesen kell szemlélni, mind nevelési, mind gondozási, mind oktatási szempontból, ezért a különböző ágazatok együttműködésére is szükség van”, ez alapvető feltétele az eredményességnek.”

Olvass tovább

  1. Tapasztalatok és ismeretek ma

Az új köznevelési törvény[1] céljai és alapelvei között emeli ki a társadalmi leszakadás megakadályozását a nevelés-oktatás eszközeivel, a 2012-ben módosított Óvodai nevelés országos alapprogramja[2] pedig hangsúlyozza az óvodai nevelés hátránycsökkentő szerepét.

Olvass tovább

  1. A mappa-portfólió

Az alábbiakban bemutatott mappa-portfólió rendszerre tekintsünk ötlettárként, gondolatébresztőként, amelyet használhatunk pályázati vállalásként vagy önálló fejlesztésként, saját elképzeléseinkre szabva.

Olvass tovább

A fejlődés és fejlesztés nyomonkövetésének lehetséges mappa-gyakorlata

Óvodapedagógus körökben manapság a portfólióról elsősorban az óvodapedagógus portfóliója jut eszünkbe. A közvetlen aktualitások mellett azonban a gyermeki portfólió szakmai kidolgozása is vállalható – érdemes ezen gondolkodni. A cikkben bemutatásra kerülő struktúrajavaslat szabadon variálható, illeszthető a saját intézmény arculatához, jelenlegi gyakorlatához.

Olvass tovább