Bemutatótermünk:
1116 Budapest, Temesvár u. 20.
H-P: 8:00-16:00
Sz-V: zárva
Postacím:
Raabe Klett Kft.
1439 Budapest, Pf. 727
Elérhetőségünk:
Telefon: (06-1) 320-0750; 320-8632
Email: raabesjhdahd@raabe.hu
Felnőttképzési nyilvántartási számaink: E/2020/000258; B/2020/000955
Szakmai olvasnivalók
Szálló levelek
Még nyárias az idő, de nemsokára elkezdenek lehullani a levelek, addig is megtanulhatunk a gyerekekkel egy őszi verset.
Olvass tovább
Az írás tanulásának alapozása
Az írástudatlanság elleni küzdelem nemzetközi napjáról az UNESCO 1965. szeptember 8-án, Teheránban tartott világkongresszusa rendelkezett, amelyen szeptember 8-át az analfabetizmus elleni küzdelem napjának nyilvánították. Ennek apropóján az írástanulás előkészítéséről írunk.
Olvass tovább
Állatkerti programok a rákosi vipera napján
Hagyományosan minden év szeptemberének első szombatján tarják meg Magyarország legveszélyeztetettebb gerincesének, a rákosi viperának a napját. Idén szeptember 6-án öt állatkertben és vadasparkban, valamint a kunpeszéri Rákosivipera-védelmi Központban szerveznek a mérges kígyó megismerését segítő programokat.
Olvass tovább
Átadták a Naphegy téri Pom Pom játszóteret
Pom Pom meséinek jól ismert szereplői, köztük Pom Pom és Picur, valamint a Radírpók és Gombóc Artúr is várja a gyerekeket a megújult Naphegy téri játszótéren, amelyet szerdán adtak át Budapesten
Olvass tovább
Referenciaintézményi minősítések előtt és után 1. rész
A 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről megjelenése előtt, 2011. november 1-jére 741 intézmény kapott referenciaintézményi előminősítést, köztük közel 200 óvoda.
Olvass tovább
Az óvodai nevelés megszervezésének kötelezettsége és az óvodai nevelésben való kötelező részvétel rendszere
„A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órában óvodai foglalkozáson vesz részt…”
Olvass tovább
Az esélyteremtésről és hátránykompenzációról az óvodai nevelésben 2. rész
“Az EU egyértelmű álláspontja, hogy a 0-tól az iskoláskorig terjedő kort egységesen kell szemlélni, mind nevelési, mind gondozási, mind oktatási szempontból, ezért a különböző ágazatok együttműködésére is szükség van”, ez alapvető feltétele az eredményességnek.”
Olvass tovább
Az esélyteremtésről és hátránykompenzációról az óvodai nevelésben 1. rész
Az új köznevelési törvény[1] céljai és alapelvei között emeli ki a társadalmi leszakadás megakadályozását a nevelés-oktatás eszközeivel, a 2012-ben módosított Óvodai nevelés országos alapprogramja[2] pedig hangsúlyozza az óvodai nevelés hátránycsökkentő szerepét.
Olvass tovább
Mappa-portfólió – a gyermekről 2. rész
Az alábbiakban bemutatott mappa-portfólió rendszerre tekintsünk ötlettárként, gondolatébresztőként, amelyet használhatunk pályázati vállalásként vagy önálló fejlesztésként, saját elképzeléseinkre szabva.
Olvass tovább
Mappa-portfólió – a gyermekről 1.rész
A fejlődés és fejlesztés nyomonkövetésének lehetséges mappa-gyakorlata
Óvodapedagógus körökben manapság a portfólióról elsősorban az óvodapedagógus portfóliója jut eszünkbe. A közvetlen aktualitások mellett azonban a gyermeki portfólió szakmai kidolgozása is vállalható – érdemes ezen gondolkodni. A cikkben bemutatásra kerülő struktúrajavaslat szabadon variálható, illeszthető a saját intézmény arculatához, jelenlegi gyakorlatához.
Olvass tovább