Mozgásterápiás alaptechnikák a tanulási és viselkedési nehézségek enyhítésére
Jelentkezés
Mozgásterápiás alaptechnikák a tanulási és viselkedési nehézségek enyhítésére
A mozgás és az idegrendszer fejlődése szoros, sokszor alulértékelt kapcsolatban áll egymással. A gyermekek tanulási, figyelmi vagy viselkedési nehézségei gyakran már a mozgásfejlődés korai eltéréseiben gyökereznek – ezek felismerése és célzott támogatása pedig a pedagógiai gyakorlatban is kulcsfontosságú.
Képzésünk ehhez nyújt gyakorlatorientált, azonnal alkalmazható tudást: segít megérteni a háttérben zajló idegrendszeri folyamatokat, megtanítja felismerni a figyelmeztető jeleket, és bemutat olyan mozgásfejlesztő technikákat, amelyeket bármely pedagógus be tud építeni a mindennapi munkába – akár eszközszegény környezetben is.
Miért érdemes részt venni?
1. Mert jobban érthetővé válik a gyermekek viselkedése és teljesítménye
A résztvevők megtanulják felismerni, hogyan függ össze a mozgásfejlődés a tanulási képességekkel, a figyelemmel, az önszabályozással és a viselkedéssel. A képzés segít tisztábban látni: mi lehet egy-egy nehézség valódi oka, és milyen támogatásra van szükség.
2. Mert konkrét, kipróbált mozgásterápiás eszközöket ad a kezekbe
A program bemutatja a legfontosabb mozgásterápiás irányzatokat (pl. TSMT, Alapozó terápia, szenzoros integráció), azok pedagógiai alkalmazási lehetőségeit, és több tucat egyszerű, gyakorlati feladatot is kínál.
3. Mert a résztvevők gyakorló pedagógusok számára is használható megfigyelési és alapdiagnosztikai módszereket sajátítanak el
Olyan eszköztárat ad, amely segít rendszerezni a tapasztalatokat, felismerni a jellegzetes mozgásos mintázatokat, és akár fejlesztési tervben is rögzíteni a szükséges lépéseket.
4. Mert a képzés nagy hangsúlyt fektet a gyakorlásra
A 60 órás program jelentős része esettanulmányokkal, gyakorlati helyzetekkel, szituációs feladatokkal és mozgásfejlesztő gyakorlatokkal dolgozik. A résztvevők nemcsak hallják, hanem át is élik és el is sajátítják a módszereket.
5. Mert azonnal használható, hétköznapi pedagógiai megoldásokat ad
A képzés kifejezetten olyan eszközökre és technikákra épít, amelyek:
-
– kevés eszközzel is megvalósíthatók,
-
– könnyen beilleszthetők csoportfoglalkozásba vagy tanórába,
-
– támogatják a gyermekek önszabályozását, figyelmét, mozgását és tanulási folyamatait.
Mit tanulhat meg a képzés során?
A résztvevők többek között:
-
– megértik az idegrendszeri érés és a mozgásfejlődés közti alapvető összefüggéseket;
-
– felismerik a mozgásfejlődési elmaradásokat és ezek kapcsolódását tanulási–viselkedési nehézségekhez;
-
– megismerik a legfontosabb mozgásterápiás irányzatok alapelveit, eszközeit és pedagógiai adaptációit;
-
– megtanulják azokat a mozgásos tevékenységeket, amelyek hatékonyak lehetnek a prevenció és intervenció során;
-
– elsajátítják, hogyan lehet egyszerű, célzott fejlesztési tervet készíteni egy-egy gyermek szükségleteihez igazodva;
-
– magabiztosan alkalmaznak megfigyelési és alapdiagnosztikai eljárásokat;
-
– képesek lesznek önállóan összeállítani és levezetni mozgásfejlesztő gyakorlatsorokat.
A képzés felépítése
A 60 órás program tíz tananyagegységből áll, amelyek lefedik:
-
– a mozgásfejlődés és idegrendszeri érés alapjait,
-
– a tanulási és viselkedési nehézségek mozgásos hátterét,
-
– a megfigyelési és vizsgálati eljárások gyakorlati alkalmazását,
-
– a főbb mozgásterápiás módszereket,
-
– mozgásfejlesztő eszközök biztonságos használatát,
-
– gyakorlati mozgásterápiás gyakorlatok megtanulását,
-
– fejlesztési tervek készítését és esettanulmányok elemzését.
A képzés egyaránt tartalmaz előadásokat, videó- és esetelemzéseket, gyakorlati feladatokat, workshopokat és közös tervezést.
Kinek ajánljuk?
A program ideális választás:
-
– pedagógusoknak,
-
– óvodapedagógusoknak,
-
– tanítóknak és oktatóknak,
-
– segítő szakembereknek (pedagógiai asszisztens, fejlesztőpedagógus, gyermekfelügyelő, gyógypedagógus),
-
– valamint mindenkinek, aki szeretné jobban megérteni a gyermekek fejlődési folyamatait és gyakorlati eszközöket keres a mindennapi támogatáshoz.
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
- – A résztvevő megismeri az idegrendszer fejlődésének és a mozgásfejlődésnek az alapvető összefüggéseit.
- – A résztvevő ismereteket szerez a mozgásfejlődés elmaradásainak és eltéréseinek tanulási, figyelmi és viselkedési nehézségekkel való kapcsolatáról.
- – A résztvevő képes megnevezni és definiálni a tanulási és viselkedési nehézségekhez kapcsolódó legfontosabb fogalmakat, diagnosztikai alapokat.
- – A résztvevő képes azonosítani a mozgásfejlődéshez kapcsolódó jeleket, amelyek tanulási és viselkedési problémák előrejelzői lehetnek.
- – A résztvevő képes rendszerezni és kiválasztani a megfelelő mozgásos tevékenységeket a prevenció és az intervenció szempontjából.
- – A résztvevő ismeri a legfontosabb mozgásterápiás módszereket.
- – A résztvevő képes önállóan bemutatni és levezetni egyszerű mozgásfejlesztő gyakorlatokat.
- – A résztvevő képes egyszerű, egyéni fejlesztési terv összeállítására a gyermekek szükségleteihez igazodva.
- – A résztvevő rendelkezik olyan módszertani eszköztárral, amely könnyen beépíthető a mindennapi pedagógiai gyakorlatba, akár eszközhiányos környezetben is.
A képzési idő: 60 óra
Értékelés a képzés során:
· folyamatosan szóbeli fejlesztő értékelés: a tananyag feldolgozása közben visszajelzés a résztvevőnek és az oktatónak az elsajátítási folyamat hatékonyságáról; segítő-támogató, nem minősítő folyamat, korrigálható ez alapján a tanulási-tanítási folyamat.
· ellenőrző kérdések, oktatói visszacsatolás
· egyéni és csoportos gyakorlati feladatok
Ezen fejlesztő értékelések eredményeit a felnőttképző nem tartja nyilván.
Értékelés a képzés végén:
- Záró feladatok leadása
- A képzés végén minden résztvevőnek esettanulmányt és módszertani kártyát kell készítenie és leadnia oktatói instrukciók szerint.
A megszerezhető minősítések és az egyes minősítésekhez tartozó követelmények:
- Résztvevő „Megfelelt” minősítést szerez, ha az esettanulmányt és a módszertani kártyát is az oktató megítélése szerint megfelelő minőségben elkészítette és a felnőttképzőnek leadta.
- Résztvevő „Nem felelt meg” minősítést szerez (sikertelen teljesítés): ha az esettanulmány és a módszertani kártya legalább egyikét az oktató megítélése szerint nem megfelelő minőségben készítette el vagy a felnőttképzőnek nem adta le.
Tréner: Reményi Tamás
Képzés időpontja: igény szerint
Képzés díja: 90.000 Ft
Ez a képzés csak költségvetési vagy európai uniós forrásból származó támogatás esetén vehető igénybe.
| Képzés jellege | Egyéb képzés |
| Óraszám | 60 óra |


