• Link to Facebook
  • Link to Instagram
  • Link to Youtube
  • Link to LinkedIn
  • Link to Mail
  • Shopping Cart Shopping Cart
    0Shopping Cart
Raabe.hu
  • Kiadványok
  • Képzések
  • E-learning
  • Szakmai olvasnivalók
  • Hírlevél
  • Fiók/regisztráció
  • Menu Menu

Mozgásterápiás alaptechnikák a tanulási és viselkedési nehézségek enyhítésére

Jelentkezés

Mozgásterápiás alaptechnikák a tanulási és viselkedési nehézségek enyhítésére

Mozgásterápiás alaptechnikák a tanulási és viselkedési nehézségek enyhítésére

A mozgás és az idegrendszer fejlődése szoros, sokszor alulértékelt kapcsolatban áll egymással. A gyermekek tanulási, figyelmi vagy viselkedési nehézségei gyakran már a mozgásfejlődés korai eltéréseiben gyökereznek – ezek felismerése és célzott támogatása pedig a pedagógiai gyakorlatban is kulcsfontosságú.

Képzésünk ehhez nyújt gyakorlatorientált, azonnal alkalmazható tudást: segít megérteni a háttérben zajló idegrendszeri folyamatokat, megtanítja felismerni a figyelmeztető jeleket, és bemutat olyan mozgásfejlesztő technikákat, amelyeket bármely pedagógus be tud építeni a mindennapi munkába – akár eszközszegény környezetben is.


Miért érdemes részt venni?

1. Mert jobban érthetővé válik a gyermekek viselkedése és teljesítménye

A résztvevők megtanulják felismerni, hogyan függ össze a mozgásfejlődés a tanulási képességekkel, a figyelemmel, az önszabályozással és a viselkedéssel. A képzés segít tisztábban látni: mi lehet egy-egy nehézség valódi oka, és milyen támogatásra van szükség.

2. Mert konkrét, kipróbált mozgásterápiás eszközöket ad a kezekbe

A program bemutatja a legfontosabb mozgásterápiás irányzatokat (pl. TSMT, Alapozó terápia, szenzoros integráció), azok pedagógiai alkalmazási lehetőségeit, és több tucat egyszerű, gyakorlati feladatot is kínál.

3. Mert a résztvevők gyakorló pedagógusok számára is használható megfigyelési és alapdiagnosztikai módszereket sajátítanak el

Olyan eszköztárat ad, amely segít rendszerezni a tapasztalatokat, felismerni a jellegzetes mozgásos mintázatokat, és akár fejlesztési tervben is rögzíteni a szükséges lépéseket.

4. Mert a képzés nagy hangsúlyt fektet a gyakorlásra

A 60 órás program jelentős része esettanulmányokkal, gyakorlati helyzetekkel, szituációs feladatokkal és mozgásfejlesztő gyakorlatokkal dolgozik. A résztvevők nemcsak hallják, hanem át is élik és el is sajátítják a módszereket.

5. Mert azonnal használható, hétköznapi pedagógiai megoldásokat ad

A képzés kifejezetten olyan eszközökre és technikákra épít, amelyek:

  • – kevés eszközzel is megvalósíthatók,

  • – könnyen beilleszthetők csoportfoglalkozásba vagy tanórába,

  • – támogatják a gyermekek önszabályozását, figyelmét, mozgását és tanulási folyamatait.


Mit tanulhat meg a képzés során?

A résztvevők többek között:

  • – megértik az idegrendszeri érés és a mozgásfejlődés közti alapvető összefüggéseket;

  • – felismerik a mozgásfejlődési elmaradásokat és ezek kapcsolódását tanulási–viselkedési nehézségekhez;

  • – megismerik a legfontosabb mozgásterápiás irányzatok alapelveit, eszközeit és pedagógiai adaptációit;

  • – megtanulják azokat a mozgásos tevékenységeket, amelyek hatékonyak lehetnek a prevenció és intervenció során;

  • – elsajátítják, hogyan lehet egyszerű, célzott fejlesztési tervet készíteni egy-egy gyermek szükségleteihez igazodva;

  • – magabiztosan alkalmaznak megfigyelési és alapdiagnosztikai eljárásokat;

  • – képesek lesznek önállóan összeállítani és levezetni mozgásfejlesztő gyakorlatsorokat.


A képzés felépítése

A 60 órás program tíz tananyagegységből áll, amelyek lefedik:

  • – a mozgásfejlődés és idegrendszeri érés alapjait,

  • – a tanulási és viselkedési nehézségek mozgásos hátterét,

  • – a megfigyelési és vizsgálati eljárások gyakorlati alkalmazását,

  • – a főbb mozgásterápiás módszereket,

  • – mozgásfejlesztő eszközök biztonságos használatát,

  • – gyakorlati mozgásterápiás gyakorlatok megtanulását,

  • – fejlesztési tervek készítését és esettanulmányok elemzését.

A képzés egyaránt tartalmaz előadásokat, videó- és esetelemzéseket, gyakorlati feladatokat, workshopokat és közös tervezést.


Kinek ajánljuk?

A program ideális választás:

  • – pedagógusoknak,

  • – óvodapedagógusoknak,

  • – tanítóknak és oktatóknak,

  • – segítő szakembereknek (pedagógiai asszisztens, fejlesztőpedagógus, gyermekfelügyelő, gyógypedagógus),

  • – valamint mindenkinek, aki szeretné jobban megérteni a gyermekek fejlődési folyamatait és gyakorlati eszközöket keres a mindennapi támogatáshoz.

 A képzés során megszerezhető kompetenciák: 

  • – A résztvevő megismeri az idegrendszer fejlődésének és a mozgásfejlődésnek az alapvető összefüggéseit.
  • – A résztvevő ismereteket szerez a mozgásfejlődés elmaradásainak és eltéréseinek tanulási, figyelmi és viselkedési nehézségekkel való kapcsolatáról.
  • – A résztvevő képes megnevezni és definiálni a tanulási és viselkedési nehézségekhez kapcsolódó legfontosabb fogalmakat, diagnosztikai alapokat.
  • – A résztvevő képes azonosítani a mozgásfejlődéshez kapcsolódó jeleket, amelyek tanulási és viselkedési problémák előrejelzői lehetnek.
  • – A résztvevő képes rendszerezni és kiválasztani a megfelelő mozgásos tevékenységeket a prevenció és az intervenció szempontjából.
  • – A résztvevő ismeri a legfontosabb mozgásterápiás módszereket.
  • – A résztvevő képes önállóan bemutatni és levezetni egyszerű mozgásfejlesztő gyakorlatokat.
  • – A résztvevő képes egyszerű, egyéni fejlesztési terv összeállítására a gyermekek szükségleteihez igazodva.
  • – A résztvevő rendelkezik olyan módszertani eszköztárral, amely könnyen beépíthető a mindennapi pedagógiai gyakorlatba, akár eszközhiányos környezetben is.

 A képzési idő: 60 óra

Értékelés a képzés során:

·    folyamatosan szóbeli fejlesztő értékelés: a tananyag feldolgozása közben visszajelzés a résztvevőnek és az oktatónak az elsajátítási folyamat hatékonyságáról; segítő-támogató, nem minősítő folyamat, korrigálható ez alapján a tanulási-tanítási folyamat.

·        ellenőrző kérdések, oktatói visszacsatolás

·        egyéni és csoportos gyakorlati feladatok

Ezen fejlesztő értékelések eredményeit a felnőttképző nem tartja nyilván.

Értékelés a képzés végén:

  • Záró feladatok leadása
  • A képzés végén minden résztvevőnek esettanulmányt és módszertani kártyát kell készítenie és leadnia oktatói instrukciók szerint.

A megszerezhető minősítések és az egyes minősítésekhez tartozó követelmények:

  • Résztvevő „Megfelelt” minősítést szerez, ha az esettanulmányt és a módszertani kártyát is az oktató megítélése szerint megfelelő minőségben elkészítette és a felnőttképzőnek leadta.
  • Résztvevő „Nem felelt meg” minősítést szerez (sikertelen teljesítés): ha az esettanulmány és a módszertani kártya legalább egyikét az oktató megítélése szerint nem megfelelő minőségben készítette el vagy a felnőttképzőnek nem adta le.

 

Tréner: Reményi Tamás

Képzés időpontja: igény szerint

Képzés díja: 90.000 Ft

 

Ez a képzés csak költségvetési vagy európai uniós forrásból származó támogatás esetén vehető igénybe.

 

 

Képzés jellege Egyéb képzés
Óraszám 60 óra

Kategóriák: Képzések, Pedagógusképzés

Bemutatótermünk:

1116 Budapest, Temesvár u. 20.

H-P: 8:00-16:00
Sz-V: zárva

Postacím:

Raabe Klett Kft.

1439 Budapest, Pf. 727

Elérhetőségünk:

Telefon: (06-1) 320-0750; 320-8632

Email: raabesjhdahd@raabe.hu

Felnőttképzési nyilvántartási számaink: E/2020/000258; B/2020/000955

© Copyright - Raabe.hu
  • Raabe hírlevél-feliratkozás
  • Általános Szerződési feltételek
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Ügyfélszolgálat
  • Cookie tájékoztató
  • Fizetés, szállítás
Link to: Könnyedén az iskolába – Kalózos fejtörők Link to: Könnyedén az iskolába – Kalózos fejtörők Könnyedén az iskolába – Kalózos fejtörőkKönnyedén az iskolába – Kalózos fejtörők
Visszagörgetés a tetejére
SimplePay customer information