A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte
Jelentkezés
A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte – Akkreditált pedagógus-továbbképzés Hegedűsné Tóth Zsuzsannával.
A képzés blended, felépítése: 20 óra jelenléti képzés, 10 óra távoktatás.
A továbbképzés célja:
- – A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok nyitottabbá váljanak a korunk óvodás és kisiskolás korú gyermekeinek szükségleteire épülő motivációs lehetőségekre, a sajátos és különleges bánásmódot igénylő gyermekek adaptív szemléletű, fejlesztő játéklehetőségeire, módszertani repertoárjuk gazdagodjon sajátélményű tapasztalatok nyomán.
- – Cél, hogy a képzésen résztvevők új aspektusból, elfogadóan tekintsenek az óvodás és kisiskolás korúak igényeire, szükségleteire, megismerjenek korszerű pedagógiai felfogásokat, és közelebb kerüljenek a nevelésükbe beágyazható, támogató ének-zene adta lehetőségekhez (például érzelemre hatás, a ritmus, a hangok megtartó ereje, az énekes önkifejezés jóllétet biztosító funkciója).
- – Cél, hogy a képzést elvégzők pedagógiai repertoárja szélesedjen, érzékenyebben tudjanak a csoportjukra vagy egyénekre (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre) hangoltan -számukra motiváló, élményt adó, önszabályozott tanulásukat serkentő- fejlesztő játékokat tervezni a korszerű módszerek megismerését követően.
Mit sajátíthat el a “A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte” című képzésen?
- – A résztvevő képes lesz a komplexitáson alapuló pedagógiai folyamat tervezésére, mely a gyermekek szükségleteire alapoz.
- – Képes lesz saját végzettségének/szakpedagógiai tudásának felhasználásával és a képzésen megismert módszerek, pedagógiai szemléletek elemeinek adaptálásával kidolgozni játékokat egy adott gyermekközösség és tagjainak támogatására, fejlesztésére.
- – Fel fogja ismerni az ének- zenei nevelésben rejlő kapcsolódási pontokat egyéb fejlesztési területekkel/tantárgyakkal.
- – Fel fogja ismerni, hogy sajátos vagy különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel történő foglalkozás, fejlesztés során hogyan támaszkodhat zenei játékokra, erre legyenek gyakorlati ötletei a képzészáró játékgyűjteményében.
A résztvevők hozzáállását is formálja a képzés az alábbiak szerint:
- – képessé válik az elméletben elsajátított módszerek gyakorlati alkalmazására.
- – formálódik elképzelése a játékos tanulásról, az önszabályozott tanulásról, a páros vagy kooperatív tanulási módszerekről.
- – fel tudja mérni, hogy a zenei nevelés lehet integráló, kompenzációt hordozó lehetőség, különös tekintettel a sajátos nevelési igényű, különleges bánásmódot igénylő gyermekekre.
- – képessé válik saját és mások pedagógiai tevékenységét reflektíven értékelni, elemezni.
A képzés főbb pontjai:
- Zenei játékok a pedagógia szolgálatában
- A Mindenben zene program alapvetései, pedagógiai koncepciója
- A pedagógiai tudatosság célzott fejlesztése
- Pedagógusi kompetenciafejlesztés támogatott felidézéssel
Továbbképzés célcsoportja:
A képzés célcsoportja óvodáskorú vagy kisiskolás korú gyerekek nevelésével, tanításával, fejlesztésével foglalkozó óvodapedagógusok, pedagógusok, továbbá felsőfokú végzettséggel rendelkező bármely, a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatott szakemberek.
Záró ellenőrzés módjának leírása:
A képzés ideje alatt készített házi dolgozat (portfólió) tartalma:
- 7 db zenei játékot tartalmazó játékgyűjtemény
- Megfigyelési jegyzőkönyv egy látott foglalkozásról
- Tevékenységtervezet/óravázlat készítése
- Amennyiben ki tudja próbálni fejlődést támogató játékötleteit, arról reflexiót készít. (Amennyiben nem, szimulációs játékok során mutatja be a képzés jelenléti szakaszában.)
- Rövid reflexiós levél a képzés zárásakor, melyben az alábbi kérdések megválaszolására kell fókuszálni: – Az elsajátított ismeretek /konzulens tanácsai miként segítik majd a további pedagógiai tevékenységét differenciálás, adaptív fejlesztés, tervezés területén? – Oktatási, nevelési gyakorlatát, rutinjait felidézve azonosított-e olyan pedagógiai gondolkodásmódot, tevékenységet (szervezés, módszer, stratégia, eljárási módokat), melyeken változtatnia kell a tréning tapasztalatai alapján? – Mely feladatok, illetve gyakorlatok hagytak a legmélyebb nyomot a képzés során, és miért? – Összességében mi az, amit a leghasznosabbnak tart a képzésen szerzett ismeretek és tapasztalatok közül, és miért?
Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:
A minősítést meghatározza:
- – a fejlesztő játékok ötletgyűjtemény tartalmának alapossága, igényessége, kidolgozottsága (helyes szaknyelv használat, megfelelő helyesírás, igényes formai megoldás, , tudatos nevelői/tanári szemléletet tükröző játékgyűjtemény)
- – az ötletek, tervezetek, játékok egyedisége, újszerűsége, relevanciája A minősítés négy szintű (nem felelt meg, megfelelt, jól megfelelt, kiválóan megfelelt).
Az “A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte” elnevezésű pedagógus-továbbképzés végére teljesítendő formai követelmények:
Minimum részvétel a pedagógus-továbbképzésen: az (össz)óraszám: 90 %
A záró értékelésre vonatkozó formai elvárások:
- – A képzésen előírt feladatok (portfólióelemek) elkészítése és elküldése a konzulensnek vagy feltöltése a tananyagkezelő felületre.
- – Ezt követően a képző javaslatai alapján kiegészített munka és teljes portfólió feltöltése a továbbképzés zárását követő 5. napig.
- – A portfólió formai elemei: A képzés során bemutatott, etalonnak tekinthető anyagok segédanyagok, sablonok alkalmazásával A4-es felületre, 12- es Times New Roman betűtípussal kell elkészíteni a munkát, word dokumentumban.
Minősítési szintek: Kiválóan megfelelt: 90% (27 pont) fölött, jól megfelelt: 70-90% (21-27 pont), megfelelt: 60-69 % (18-20 pont) nem megfelelt: 60% (18 pont) alatt, és/vagy hiányos beadvány esetén.
Tréner: Hegedűsné Tóth Zsuzsanna
Szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető, óvodapedagógus, és bölcsész
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna 1995 óta foglalkozik óvodás korú gyermekek zenei fejlesztésével. Zeneelmélet, szolfézstanári diplomája mellé megszerezte az óvodapedagógusi diplomát is, hogy a korosztályhoz még inkább hozzá tudja igazítani zenepedagógiai elképzeléseit. Jelenleg az ELTE PPK neveléstudományi doktori iskolájában doktorjelölt.
A képzés időpontja: 2025. november 6., 20. + Távoktatási rész
A képzés díja: 90.000 Ft
Rossz az időpont? Esetleg a helyszín? Vagy más kérdése van? Hívja kolléganőnket további információért 8:00 és 16:00 óra között.
+ 36-30-222-2634
Helmné Sáhó Klára
képzési projektmenedzser
A képzés részletei:
A továbbképzési program engedélyszáma: T-05-021/2023
Helyszín | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. |
Képzés típusa | Akkreditált pedagógus-továbbképzés |
Képzés jellege | Jogszabály alapján folytatott képzés (hatósági képzés) |
Óraszám | 30 óra |