• Link to Facebook
  • Link to Instagram
  • Link to Youtube
  • Link to LinkedIn
  • Link to Mail
  • Shopping Cart Shopping Cart
    0Shopping Cart
Raabe.hu
  • Kiadványok
  • Képzések
  • E-learning
  • Szakmai olvasnivalók
  • Hírlevél
  • Fiók/regisztráció
  • Menu Menu

A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte

Jelentkezés

A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte kiemelt banner kép, amelyen feltüntettük hogy 30 kreditpontot érő akkreditált továbbképzésről van szó. A kép jobb oldalán található fotón gyerekek énekelnek zenélnek egy pedagógus körül

A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte – Akkreditált pedagógus-továbbképzés Hegedűsné Tóth Zsuzsannával.

ELŐJELENTKEZÉSI KEDVEZMÉNNYEL MINDÖSSZE 80.000 FORINTÉRT VEHET RÉSZT EZEN A KÉPZÉSEN!
“A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte” című továbbképzés áttekintést kíván adni a korunk kihívásaira választ adó nevelés-oktatás lehetőségeiről, ahol különös hangsúllyal gondolkozunk korunk gyermekeinek szükségleteiről és a sajátos nevelési igényű, valamint a különleges bánásmódot igénylő gyermekek neveléséről, oktatásáról. A képzés során bemutatásra kerülnek korszerű pedagógiai módszerek, szemléletek és irányzatok (adaptív nevelés, kapcsolódó nevelés, konduktív etnopedagógia, Reggio Emília szemlélet, élménypedagógia, Frostig terápián alapuló pedagógiai gyakorlat, Stephens-Sarlós-program, Montessori pedagógia, Természetes Instrukciós Projekt), valamint korszerű zenei nevelési/zeneoktatási módszerek is (Kokas, ÉlményÉnek, Orff, Dalcroze, Strauss). A kurzuson a résztvevők attitűdjéhez, igényeihez, belépő tudásához alkalmazkodva, interaktív, saját élményű tevékenységeken keresztül kerülnek szemléltetésre az újszerű elképzelések és a zene elemeivel történő játéklehetőségek, azok egyéb tevékenységekbe/tantárgyakba történő integrálhatósága. A résztvevők a képzésen abban is támogatást kapnak, hogy önállóan, korszerűen tervezzék tevékenységüket, fejlődjenek reflektív képességeik, elköteleződjenek a komplex tanulásszervezés mellett, kreatívan, új, korszerű módszerekből merítve frissítsék pedagógiai koncepciójukat.

A képzés blended, felépítése: 20 óra jelenléti képzés, 10 óra távoktatás.

A továbbképzés célja:

  • – A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok nyitottabbá váljanak a korunk óvodás és kisiskolás korú gyermekeinek szükségleteire épülő motivációs lehetőségekre, a sajátos és különleges bánásmódot igénylő gyermekek  adaptív szemléletű, fejlesztő játéklehetőségeire, módszertani repertoárjuk gazdagodjon sajátélményű tapasztalatok nyomán.
  • – Cél, hogy a képzésen résztvevők új aspektusból, elfogadóan tekintsenek az óvodás és kisiskolás korúak igényeire, szükségleteire, megismerjenek korszerű pedagógiai felfogásokat, és közelebb kerüljenek a nevelésükbe beágyazható, támogató ének-zene adta lehetőségekhez (például érzelemre hatás, a ritmus, a hangok megtartó ereje, az énekes önkifejezés jóllétet biztosító funkciója).
  • – Cél, hogy a képzést elvégzők pedagógiai repertoárja szélesedjen, érzékenyebben tudjanak a csoportjukra vagy egyénekre (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre) hangoltan -számukra motiváló, élményt adó, önszabályozott tanulásukat serkentő- fejlesztő játékokat tervezni a korszerű módszerek megismerését követően.

Mit sajátíthat el a  “A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte” című képzésen?

  • – A résztvevő képes lesz a komplexitáson alapuló pedagógiai folyamat tervezésére, mely a gyermekek szükségleteire alapoz.
  • – Képes lesz saját végzettségének/szakpedagógiai tudásának felhasználásával és a képzésen megismert módszerek, pedagógiai szemléletek elemeinek adaptálásával kidolgozni játékokat egy adott gyermekközösség és tagjainak támogatására, fejlesztésére.
  • – Fel fogja ismerni az ének- zenei nevelésben rejlő kapcsolódási pontokat egyéb fejlesztési területekkel/tantárgyakkal.
  • – Fel fogja ismerni, hogy sajátos vagy különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel történő foglalkozás, fejlesztés során hogyan támaszkodhat zenei játékokra, erre legyenek gyakorlati ötletei a képzészáró játékgyűjteményében.

A résztvevők hozzáállását is formálja a képzés az alábbiak szerint:

  • – képessé válik az elméletben elsajátított módszerek gyakorlati alkalmazására.
  • – formálódik elképzelése a játékos tanulásról, az önszabályozott tanulásról, a páros vagy kooperatív tanulási módszerekről.
  • – fel tudja mérni, hogy a zenei nevelés lehet integráló, kompenzációt hordozó lehetőség, különös tekintettel a sajátos nevelési igényű, különleges bánásmódot igénylő gyermekekre.
  • – képessé válik saját és mások pedagógiai tevékenységét reflektíven értékelni, elemezni.

A képzés főbb pontjai:

  1. Zenei játékok a pedagógia szolgálatában
  2. A Mindenben zene program alapvetései, pedagógiai koncepciója
  3. A pedagógiai tudatosság célzott fejlesztése
  4. Pedagógusi kompetenciafejlesztés támogatott felidézéssel

Továbbképzés célcsoportja:

A képzés célcsoportja óvodáskorú vagy kisiskolás korú gyerekek nevelésével, tanításával, fejlesztésével foglalkozó óvodapedagógusok, pedagógusok, továbbá felsőfokú végzettséggel rendelkező bármely, a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatott szakemberek.

Záró ellenőrzés módjának leírása:

A képzés ideje alatt készített házi dolgozat (portfólió) tartalma:

  1. 7 db zenei játékot tartalmazó játékgyűjtemény
  2. Megfigyelési jegyzőkönyv egy látott foglalkozásról
  3. Tevékenységtervezet/óravázlat készítése
  4. Amennyiben ki tudja próbálni fejlődést támogató játékötleteit, arról reflexiót készít. (Amennyiben nem, szimulációs játékok során mutatja be a képzés jelenléti szakaszában.)
  5. Rövid reflexiós levél a képzés zárásakor, melyben az alábbi kérdések megválaszolására kell fókuszálni: – Az elsajátított ismeretek /konzulens tanácsai miként segítik majd a további pedagógiai tevékenységét differenciálás, adaptív fejlesztés, tervezés területén? – Oktatási, nevelési gyakorlatát, rutinjait felidézve azonosított-e olyan pedagógiai gondolkodásmódot, tevékenységet (szervezés, módszer, stratégia, eljárási módokat), melyeken változtatnia kell a tréning tapasztalatai alapján? – Mely feladatok, illetve gyakorlatok hagytak a legmélyebb nyomot a képzés során, és miért? – Összességében mi az, amit a leghasznosabbnak tart a képzésen szerzett ismeretek és tapasztalatok közül, és miért?

Záró ellenőrzés értékelési szempontjainak meghatározása:

A minősítést meghatározza:

  • – a fejlesztő játékok ötletgyűjtemény tartalmának alapossága, igényessége, kidolgozottsága (helyes szaknyelv használat, megfelelő helyesírás, igényes formai megoldás, , tudatos nevelői/tanári szemléletet tükröző játékgyűjtemény)
  • – az ötletek, tervezetek, játékok egyedisége, újszerűsége, relevanciája A minősítés négy szintű (nem felelt meg, megfelelt, jól megfelelt, kiválóan megfelelt).

Az “A gyermekek szükségleteire épülő mindennapokban az éneklés, zenélés támogató jelenléte” elnevezésű pedagógus-továbbképzés végére teljesítendő formai követelmények:

Minimum részvétel a pedagógus-továbbképzésen: az (össz)óraszám: 90 %
A záró értékelésre vonatkozó formai elvárások:

  • – A képzésen előírt feladatok (portfólióelemek) elkészítése és elküldése a konzulensnek vagy feltöltése a tananyagkezelő felületre.
  • – Ezt követően a képző javaslatai alapján kiegészített munka és teljes portfólió feltöltése a továbbképzés zárását követő 5. napig.
  • – A portfólió formai elemei: A képzés során bemutatott, etalonnak tekinthető anyagok segédanyagok, sablonok alkalmazásával A4-es felületre, 12- es Times New Roman betűtípussal kell elkészíteni a munkát, word dokumentumban.

Minősítési szintek: Kiválóan megfelelt: 90% (27 pont) fölött, jól megfelelt: 70-90% (21-27 pont), megfelelt: 60-69 % (18-20 pont) nem megfelelt: 60% (18 pont) alatt, és/vagy hiányos beadvány esetén.

Tréner: Hegedűsné Tóth Zsuzsanna

Szolfézs-zeneelmélet tanár, karvezető, óvodapedagógus, és bölcsész

Hegedűsné Tóth Zsuzsanna 1995 óta foglalkozik óvodás korú gyermekek zenei fejlesztésével. Zeneelmélet, szolfézstanári diplomája mellé megszerezte az óvodapedagógusi diplomát is, hogy a korosztályhoz még inkább hozzá tudja igazítani zenepedagógiai elképzeléseit. Jelenleg az ELTE PPK neveléstudományi doktori iskolájában doktorjelölt.

A képzés időpontja: 2025. november 6., 20. + Távoktatási rész

A képzés díja: 90.000 Ft

Rossz az időpont? Esetleg a helyszín? Vagy más kérdése van? Hívja kolléganőnket további információért 8:00 és 16:00 óra között.

+ 36-30-222-2634

Helmné Sáhó Klára
képzési projektmenedzser

A képzés részletei:

A továbbképzési program engedélyszáma: T-05-021/2023

 

Helyszín 1116 Budapest, Temesvár u. 20.
Képzés típusa Akkreditált pedagógus-továbbképzés
Képzés jellege Jogszabály alapján folytatott képzés (hatósági képzés)
Óraszám 30 óra

Kategóriák: Képzések, Pedagógusképzés

Bemutatótermünk:

1116 Budapest, Temesvár u. 20.

H-P: 8:00-16:00
Sz-V: zárva

Postacím:

Raabe Klett Kft.

1439 Budapest, Pf. 727

Elérhetőségünk:

Telefon: (06-1) 320-0750; 320-8632

Email: raabesjhdahd@raabe.hu

Felnőttképzési nyilvántartási számaink: E/2020/000258; B/2020/000955

© Copyright - Raabe.hu
  • Hírlevél-feliratkozás
  • Általános Szerződési feltételek
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Ügyfélszolgálat
  • Cookie tájékoztató
  • Fizetés, szállítás
Link to: Bölcsődei Jogfutár ONLINE éves előfizetés Link to: Bölcsődei Jogfutár ONLINE éves előfizetés Bölcsődei Jogfutár ONLINE éves előfizetésA képen a Bölcsődei Jogfutár első számának borítója látszik, egy "online" felirattal Link to: Tehetséggondozás gazdagító programokkal Link to: Tehetséggondozás gazdagító programokkal Tehetséggondozás gazdagító programokkal kiemelt kép. Egy kisfiú a szemüvegét igazítja meg a matematika képletekkel teleírt tábla előtt állva. A képen feltüntettük a képzés típusát: onlineTehetséggondozás gazdagító programokkal
Visszagörgetés a tetejére
SimplePay customer information