Személyiségfejlesztés a művészet eszközeivel
JelentkezésHelyszín | Budapest |
Időpont | Igény szerint |
Részvételi díj | 55000 Ft |
Képzés típusa |
A pedagógiai, segítő és fejlesztő munka fontos része a gyermekek, serdülők személyiségfejlesztése, tehetséggondozása. Ahhoz hogy ők eljussanak önmaguk erőforrásaihoz, belső szabadság és játékosság szükséges.
Továbbképzésünk olyan könnyen elsajátítható komplex kreatív, művészeti, dramatikus és mozgásos technikákba vezeti be a résztvevőket, melyek kis és nagycsoportban, valamint tantermi – óvodai körülmények között is könnyen alkalmazhatóak. Ezek a változatos technikák, az alkotó gyermek érzelmi állapotára rezonálva, azt visszatükrözve adnak lehetőséget a belső valóság kihelyezésére, bármely alkotásba való átfordítására. Ha van tér és lehetőség a fantázia, játékok és alkotás megjelenésére, csökken a feszültség, növekszik az én-hatékonyság érzése, kialakul egy optimistább, élet igenlő beállítódás.
Pedagógusok módszertani eszköztárának bővítésével képzésünk lehetőséget nyújt a tehetség felismerésére, kibontakoztatására, fejlesztésére, illetve az egyes művészeti ágak segítő-terápiás, valamit önismereti alkalmazására is. Rávilágít a pedagógus lehetőségeire, kereteire, határaira, új utakat, innovatív lehetőségeket mutat a személyiségfejlesztés, közösségformálás, stresszoldás, indulatkezelés terén.
A program tematikai egységei:
- a program ismertetése, célok, ütemterv, tematika, módszerek felvázolása. Elvárásrendszer ismertetése, téma iránt érzékenyítés
- művészet és önkifejezés ~ Esztétikai reakció – képzelet – kreativitás – tehetség
- művészetterápiák, dráma – és bábterápia
- komplex művészetterápiás módszerek használata napjainkban, új kutatások, irányzatok
- esettanulmányok a személyiségfejlesztésben, lezárult- utánkövetett projektek
- összegzés: tehetséggondozás, közösségformálás, énerősítés
Az egyes tematikai egységek feldolgozásakor a jellemző módszerek és munkaformák a következők:
- prezentációval kísért előadás, kiscsoportos műhelymunka (ötletelés, miniprezentációk);
- nagycsoportos megbeszélések, önálló és csoportos alkotás, a művészetterápiás módszerek kipróbálása egyéni vagy csoportmunkában: képzőművészet-, zene-, mozgás és táncterápia, drámajáték elemeinek saját élményű kipróbálása
A képzésen a gyakorlat és az elmélet aránya 60-40%.
A Tanúsítvány kiadásának feltétele:
- a továbbképzés összóraszámának 90%-án való részvétel
- a záró dolgozat mindkét részének sikeres,minimum 80 %-os eredménnyel történő teljesítése. A dolgozat második részének terjedelme kérdésenként minimum 500 karakter legyen
- a számonkérés beadásának határideje a képzést követő 14 napon belül
Tréner:
Pócza Lilla, művészetterapeuta, grafikus – iparművész
Diplomáit a Hochschule für künstlerische und industrielle Gestaltung, (Linz), a Magyar Iparművészeti Egyetem (MOME), valamint a Pécsi Tudományegyetem – ÁOK – MK -Művészetterapeuta szakirányán szerezte.
2009-óta vezet – képző-művészetterápiás csoportokat: magatartászavarral, tanulási nehézséggel küzdő, aspergerrel, szorongásos tünetekkel valamint szelektív mutizmussal diagnosztizált gyermekeknek. Speciális csoportokat tart többedmagával, melyeknél a képző-művészetterápiás eszközöket a gyermekpszichodráma elemeivel kombinálják.
Továbbá sikeresen vezet szülő – gyermek művészetterápiás csoportokat, serdülő valamint felnőtt önismereti képző-művészetterápiás csoportokat, kreativitás-fejlesztési programokban, művészeti projektekben vesz részt. Célja, hogy a gyerekekkel rengeteg képzőművészeti technikát megismertetve az alkotás nyújtotta szabadsággal felvértezve fejezhessék ki önmagukat.