Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Konfliktuskezelés, mediáció az iskola világában

Jelentkezés
Helyszín Budapest
Időpont 2019. március 21., 28. + távoktatási modul
Részvételi díj 55000 Ft
Képzés típusa Akkreditált pedagógus-továbbképzés_blended

A pedagógus szakma sikerét erőteljesen befolyásolja, hogy megnyerhetők-e a tanulók és a kollégák a bizalmon és partnerségen alapuló együttműködésre. A korszerű pedagógia a gyermekek egyéni sajátosságaira, szükségleteire figyel, a családokat képes bevonni, megköveteli a csapatmunkát. Mindezek feltételezik a konfliktusok természetének alapos ismeretét, megoldási módjainak, a technikáinak tudatosítását, gyakorlását. Ha a résztvevők saját viselkedésüket azonosítani tudják a különféle helyzetekben, és le tudják vonni a szükséges következtetéseket, tovább tudnak lépni személyiségük fejlődésében. Szükséges, hogy a pedagógusok erős énképpel, stabil és tudatos konfliktuskezelési technikákkal eredményesen tudjanak intézményük konfliktusos, mediációs technikákat igénylő helyzeteiben viselkedni. S ha saját maguk képesek erre, tanítványaik számára mintaadók lesznek. A tematikai egységek – a konfliktushelyzet, a konfliktusok megoldása, a mediáció, – két intenzív tréningnap során és egy közbe iktatott, 10 órás távoktatási modul keretében valósulnak meg (blended képzési forma).

 

 

Tematikai egységek:

  1. Bevezetés
  2. A konfliktushelyzet
  3. Sztereotípia, prekoncepció és elutasítás, mint konfliktusforrások
  4. Az első nap zárása
  5. Távoktatási modul
  6. Konfliktusmegoldási stratégiák – a távoktatási modul feladatainak elmélyítése
  7. A mediáció lehetőségei a köznevelésben
  8. A képzés zárása

 

Jellemzőek a többlépcsős gyakorlatok, melyek során a résztvevők először egyéni/távoktatásos munkában oldanak meg feladatot, majd mikrocsoportos konszenzusteremtés, ez után pedig plenáris megbeszélés következik. Jellemző a sajátélményű csoportos tanulás, a résztvevők szituációs és helyzetgyakorlatokban, szerepjátékokban szereznek tapasztalatokat és ismereteket önmagukról, valamint a konfliktusok természetéről. Az ellenőrzés a tréning jellegéhez igazodva legtöbbször megfigyeléssel történik. Az értékelésre a gyakorlatokat záró megbeszélések, tréneri összegzések formájában kerül sor. A tanúsítvány kiadásának 90 %-os részvétel és a távoktatásos feladatok elkészítése, végezetül egy a szerzett élményekről, a személyes munkában hasznosítható tapasztalatokról visszajelző, reflexiós levél megírása a feltétele. Elvárás, hogy a levél helyesen, pontosan használja az új fogalmakat, hiánytalanul jelenjenek meg a tréningen megismert módszerek alkalmazhatóságára vonatkozó reflexiók. Pontosan tükrözze megfogalmazójának a gyakorlati hasznosításra vonatkozó terveit.

 

 

Tréner: Puskás Aurél

Hosszú évek óta dolgozik trénerként, számos továbbképzésen vett részt, hogy tudását hatékonyabban adhassa át hallgatóközönségének. Speciálisan konfliktuskezeléssel és asszertív kommunikációval foglalkozó képzéseket tart.

Jelentkezés

Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket*

Hozzájárulok, a személyes adataim kezeléséhez, elfogadom és egyetértek az adatvédelmi és adatkezelési szabályzatban leírtakkal.

*: Kötelező a kitöltés!
**: Tanúsítványhoz kötelező a kitöltés!

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet