Konfliktuskezelés a köznevelési intézményekben
JelentkezésHelyszín | Budapest |
Időpont | 2020. május 28.,29.,30. |
Részvételi díj | 55000 Ft |
Képzés típusa | Akkreditált pedagógus-továbbképzés |
A pedagógus szakma sikerét erőteljesen befolyásolja, hogy megnyerhetők-e a tanulók és a kollégák a bizalmon és partnerségen alapuló együttműködésre. A korszerű pedagógia a gyermekek egyéni sajátosságaira, szükségleteire figyel, a családokat képes bevonni, megköveteli a csapatmunkát. Mindezek feltételezik a konfliktusok természetének alapos ismeretét, megoldási módjainak, a technikáinak tudatosítását, gyakorlását. Ha a résztvevők saját viselkedésüket azonosítani tudják a különféle helyzetekben, és le tudják vonni a szükséges következtetéseket, tovább tudnak lépni személyiségük fejlődésében. Szükséges, hogy a pedagógusok erős énképpel, stabil és tudatos konfliktuskezelési technikákkal eredményesen tudjanak intézményük konfliktusos, mediációs technikákat igénylő helyzeteiben viselkedni. S ha saját maguk képesek erre, tanítványaik számára mintaadók lesznek. A tematikai egységek – a konfliktushelyzet, a konfliktusok megoldása, a mediáció, – két intenzív tréningnap során és egy közbe iktatott, 10 órás távoktatási modul keretében valósulnak meg (blended képzési forma).
Tematikai egységek:
- Bevezetés
- A konfliktushelyzet
- Sztereotípia, prekoncepció és elutasítás, mint konfliktusforrások
- Az első nap zárása
- Távoktatási modul
- Konfliktusmegoldási stratégiák – a távoktatási modul feladatainak elmélyítése
- A mediáció lehetőségei a köznevelésben
- A képzés zárása
Jellemzőek a többlépcsős gyakorlatok, melyek során a résztvevők először egyéni/távoktatásos munkában oldanak meg feladatot, majd mikrocsoportos konszenzusteremtés, ez után pedig plenáris megbeszélés következik. Jellemző a sajátélményű csoportos tanulás, a résztvevők szituációs és helyzetgyakorlatokban, szerepjátékokban szereznek tapasztalatokat és ismereteket önmagukról, valamint a konfliktusok természetéről. Az ellenőrzés a tréning jellegéhez igazodva legtöbbször megfigyeléssel történik. Az értékelésre a gyakorlatokat záró megbeszélések, tréneri összegzések formájában kerül sor. A tanúsítvány kiadásának 90 %-os részvétel és a távoktatásos feladatok elkészítése, végezetül egy a szerzett élményekről, a személyes munkában hasznosítható tapasztalatokról visszajelző, reflexiós levél megírása a feltétele. Elvárás, hogy a levél helyesen, pontosan használja az új fogalmakat, hiánytalanul jelenjenek meg a tréningen megismert módszerek alkalmazhatóságára vonatkozó reflexiók. Pontosan tükrözze megfogalmazójának a gyakorlati hasznosításra vonatkozó terveit.
Tréner:
Fogarasy Attiláné
Magyar-történelem szakos általános iskolai tanár, tanügy-igazgatási szakértő, közoktatási-vezető, oktató / pedagógus tréner.
Köszönjük minden pedagógusnak, óvodapedagógusnak és intézményvezetőnek, hogy folyamatosan megtisztelnek bennünket bizalmukkal és a Raabe Akadémia képzéseit választják ha akkreditált pedagógus továbbképzésről van szó. Az ügyfeleink véleménye fontos számunkra, ezért kérjük ki véleményüket minden képzés után.
Az eddig kitöltött adatlapok alapján résztvevőink 88%-a (150 fő) 97%-nál magasabb arányban volt elégedett rendezvényeinkkel.
Köszönjük szépen a sok pozitív véleményt, továbbra is dolgozunk azon, hogy a Raabe Akadémia egyet jelentsen a megbízhatósággal, minőséggel és elégedettséggel.
Elégedettségmérőink eredményét ITT tekintheti meg!