A drámajáték, mint a tanulás meghatározó eleme 4-10 éves korban
JelentkezésHelyszín | Budapest |
Időpont | Igény szerint |
Részvételi díj | 55000 Ft |
Képzés típusa | Akkreditált pedagógus-továbbképzés |
A program megismerteti a részvevő óvodapedagógusokkal és tanítókkal a dráma-játékok szerepét az önkifejezés, a kommunikációs és előadói képességek fejlesztésében, valamint a közösségi alkotásra nevelésben. Megmutatja azt, hogy a személyiségformálás a dramatikus tevékenység élményén, a játék örömén keresztül sokkal hatékonyabb és célravezetőbb. Megismerteti a verses, énekes, népi gyermekjátékokban rejlő lehetőségeket, az érzékszervi fejlesztést támogató, térérzékelő, mozgáskoncentráló, utánzó, kapcsolat-teremtő és bizalomfejlesztő drámajátékokat, és lehetővé teszi azok kipróbálását, gyakorlását. Rávilágít a bábjáték komplex személyiségfejlesztő hatására, motiváló és figyelem-felkeltő erejére. Bemutatja a drámajátékok alkalmazási módjait a különféle tanórai, foglalkozási folyamatokban, továbbá lehetőséges biztosít gyakorlati tapasztat szerzésre a pedagógiai tervezés, illetve a drámajátékok levezetése területén. A tematika elsősorban páros és kiscsoportos gyakorlatokra épít, melyekben az elmélet és a gyakorlat aránya:2 óra elmélet – 28 óra gyakorlat.
Főbb tematikai egységei:
- A drámajátékok az óvodások és a kisiskolások nevelésében
- A játékok szerepe az intézményi pedagógiai gyakorlatban
- A dramatikus nevelés hatása
- Verses, énekes, népi gyermekjátékok
- Érzékszervi fejlesztést támogató gyakorlatok
- Térérzékelő gyakorlatok
- Mozgáskoncentráló drámajátékok
- Utánzó játékok
- Kapcsolatteremtő játékok, bizalomfejlesztő gyakorlatok
- Együttműködést erősítő csoportalkotási gyakorlatok
- A bábjáték
- Módszertani támogatás a drámajátékok alkalmazásához
Tréner:
Szurmik Zoltán, drámapedagógus, “Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” díjas magyar és dráma tanár
Célcsoport:
pedagógusok, gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok, könyvtárosok, óvodapedagógusok, óvodavezetők