Termék Kategóriák
0 termék - Ft

A tanulási (BTM) problémák elmélete és gyakorlata a köznevelési intézményekben

Jelentkezés
Helyszín Budapest
Időpont Igény szerint
Részvételi díj 55000 Ft
Képzés típusa Akkreditált pedagógus továbbképzés

Az oktatási intézmények pedagógiai munkájában, tevékenységében fő feladat a képességek
fejlettségéből eredő hátrányok kezelése, ellensúlyozása. Közismert és statisztikai adatok is
alátámasztják, hogy egyre nő a tanulási nehézséggel, zavarral küzdő gyermekek száma.
Ezeknek a feltárása fontos teendő, mivel a tanuló nem tud helytállni az iskolában, ha nem ismerik
fel gondjait, problémáit és nem kap segítséget leküzdésükhöz. Ez indokolta a tréning szervezését,
amely a legfrissebb ismereteket és tapasztalatokat gyűjtötte össze és már figyelembe veszi a
Nemzeti Köznevelésről szóló törvény alapelveit is.

 

 

A tanfolyam elvégzése során a résztvevők megismerik a tanulási nehézség, zavar fogalmát, meghatározását, kiváltó okait. Betekintést nyernek saját élményű tanulás során a pedagógiai-pszichológiai vizsgálati eljárások menetébe, kiértékelésébe. Tapasztalatot szereznek arról, hogy a fejlesztő feladatok, játékok, hogyan szolgálják a tanulók egyéni képességeinek kibontakoztatását. Tervezési gyakorlatokkal szerezzenek jártasságot fejlesztő feladatlapok elkészítésében. A tanfolyamon való részvétel után a pedagógusok képessé válnak arra, hogy munkájuk során fölismerjék a tanulási nehézséggel és zavarral küzdő tanítványaikat és a segítségadás módját, figyelembe vegyék egyéni sajátosságaikat az oktatás- nevelés folyamatában. Felkészíti a kollégákat az egyéni szükségletekhez igazodó pedagógiai munkára és megerősíti az ehhez szükséges nyitott, elfogadó nevelői attitűdöt, a nevelési helyzetek tudatos kezeléséhez szükséges konstruktív viszonyulást és toleranciát. A továbbképzés specialitása a Meixner Ildikóféle szókincsvizsgálatot, és egy diszkalkulia vizsgálatot is bemutató DVD film, mely elmélyültebb betekintést nyújt a tanulási zavarok témakörébe.

 

Főbb tematika egységek:

  1. Bevezetés
  2. Tanulói különbségek okai
  3. Elméleti háttér, fogalmak
  4. Tanulási nehézség kialakulásának okai, tünetei, diagnosztikai eljárásai
  5. Fejlesztési területek megismerése és fejlesztési lehetőségeik a tanítási órákon
  6. Tanulási zavarok felismerése: diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia fogalma, tünetei és lehetséges vizsgálóeljárásai
  7. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztési lehetőségei a köznevelésben
  8. Összefoglalás

A tréningen alkalmazott módszerek:

tréneri előadások, egyéni feladatok és együttműködést feltételező kooperatív csoportmunkák, melyekben az elmélet és a gyakorlat aránya:12,5 óra elmélet – 17.5 óra gyakorlat.

Jelentkezés

Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket*

Hozzájárulok, a személyes adataim kezeléséhez, elfogadom és egyetértek az adatvédelmi és adatkezelési szabályzatban leírtakkal.

*: Kötelező a kitöltés!
**: Tanúsítványhoz kötelező a kitöltés!

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet