A tanulási (BTM) problémák elmélete és gyakorlata a köznevelési intézményekben
JelentkezésHelyszín | Budapest |
Időpont | Igény szerint |
Részvételi díj | 82500 Ft |
Képzés típusa | Akkreditált pedagógus-továbbképzés |
Az oktatási intézmények pedagógiai munkájában, tevékenységében fő feladat a képességek
fejlettségéből eredő hátrányok kezelése, ellensúlyozása. Közismert és statisztikai adatok is
alátámasztják, hogy egyre nő a tanulási nehézséggel, zavarral küzdő gyermekek száma.
Ezeknek a feltárása fontos teendő, mivel a tanuló nem tud helytállni az iskolában, ha nem ismerik
fel gondjait, problémáit és nem kap segítséget leküzdésükhöz. Ez indokolta a tréning szervezését,
amely a legfrissebb ismereteket és tapasztalatokat gyűjtötte össze és már figyelembe veszi a
Nemzeti Köznevelésről szóló törvény alapelveit is.
A tanfolyam elvégzése során a résztvevők megismerik a tanulási nehézség, zavar fogalmát, meghatározását, kiváltó okait. Betekintést nyernek saját élményű tanulás során a pedagógiai-pszichológiai vizsgálati eljárások menetébe, kiértékelésébe. Tapasztalatot szereznek arról, hogy a fejlesztő feladatok, játékok, hogyan szolgálják a tanulók egyéni képességeinek kibontakoztatását. Tervezési gyakorlatokkal szerezzenek jártasságot fejlesztő feladatlapok elkészítésében. A tanfolyamon való részvétel után a pedagógusok képessé válnak arra, hogy munkájuk során fölismerjék a tanulási nehézséggel és zavarral küzdő tanítványaikat és a segítségadás módját, figyelembe vegyék egyéni sajátosságaikat az oktatás- nevelés folyamatában. Felkészíti a kollégákat az egyéni szükségletekhez igazodó pedagógiai munkára és megerősíti az ehhez szükséges nyitott, elfogadó nevelői attitűdöt, a nevelési helyzetek tudatos kezeléséhez szükséges konstruktív viszonyulást és toleranciát. A továbbképzés specialitása a Meixner Ildikóféle szókincsvizsgálatot, és egy diszkalkulia vizsgálatot is bemutató DVD film, mely elmélyültebb betekintést nyújt a tanulási zavarok témakörébe.
Főbb tematika egységek:
- Bevezetés
- Tanulói különbségek okai
- Elméleti háttér, fogalmak
- Tanulási nehézség kialakulásának okai, tünetei, diagnosztikai eljárásai
- Fejlesztési területek megismerése és fejlesztési lehetőségeik a tanítási órákon
- Tanulási zavarok felismerése: diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia fogalma, tünetei és lehetséges vizsgálóeljárásai
- A különleges bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztési lehetőségei a köznevelésben
- Összefoglalás
A tréningen alkalmazott módszerek:
tréneri előadások, egyéni feladatok és együttműködést feltételező kooperatív csoportmunkák, melyekben az elmélet és a gyakorlat aránya:12,5 óra elmélet – 17.5 óra gyakorlat.
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000955