Termék Kategóriák
1 termék - 7.875 Ft

Tanulási problémák – Matematika

Bruttó

7.875 Ft

MEGJELENT!

Módszertani alapelvek és óravázlatok.

Leírás

Jelen kötetünkben a diszkalkuliát járjuk körbe alaposabban. Olvashat arról, milyen jelenségek utalhatnak diszkalkuliára, hogyan zajlik a terápiája, milyen okok állnak mögötte. Részletesen bemutatjuk, pedagógusként mit tehet azért, hogy segítse a diszkalkuliával küzdő gyermekeket a tanulásban, hogyan szervezze meg az órát, hogy abba ők is eredményesen tudjanak bekapcsolódni. Közlünk továbbá esettanulmányokat, valamint óravázlatokat is.

 

Szerzők: Jenei Andrea, Szabó Ottilia

 

Tartalom:

1. Bevezetés 9

1.1 Mi a diszkalkulia? – 9

1.1.1 Diszkalkuliakutatások – 10
1.1.2 Adatok a diszkalkuliáról – 10
1.2.3 A diszkalkulia okai – 11

1.2 A matematikai gondolkodás gyermekkorban – 11

2. Diszkalkuliára utaló tünetek – 12

2.1 Tünetek óvodáskorban – 12
2.2 A diszkalkulia tünetei kisiskoláskorban – 13

3. A diszkalkulia diagnosztikája – 14

3.1 A diagnosztika módja és menete – 14
3.1.1 FDL, fejlődési diszkalkulia szűrő- és vizsgálólapok 5. szinttel történt vizsgálat részei – 15

4. Számolási hibák – 16

5. Diszkalkuliaterápia – 17

5.1 A terápia folyamata – 17
5.2 A fejlesztés típusai és területei – 22
5.3 A diszkalkuliaterápia elvei – 23
5.4 A diszkalkuliaterápiás órák – 24

6. Az együttnevelés lehetőségei és feltételei – 25

6.1 A differenciált és az inkluzív oktatás megvalósításának módjai – 27
6.2 Tanulásszervezési módok – 28
6.2.1 Személyi feltételek változása – 28
6.2.2 Tárgyi feltételek megváltoztatása – 28
6.2.3 Metodikai változtatások, korszerű didaktikai alapelvek és oktatásszervezési módok alkalmazása – 29
6.2.4 A diszkalkuliások haladását elősegítő tantervi és követelménybeli változtatások – 34

Esettanulmány – 37
A szakértői vélemény fejlesztési javaslata – 45
SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNY megyei szintű tevékenységi körben – 48
A matematikatanítás kerettantervi ajánlásai és a számolási zavarral kapcsolatos alapfeladatok közötti összefüggések – 58
1. Kerettantervi ajánlások a matematikatanításhoz – 58
2. Számolási zavar definíciója – 58
3. A számolási zavarral küzdő tanulók nevelése-oktatásának feladatai, céljai, a képességfejlesztés kiemelt területei az SNI irányelvek alapján – 59
4. A matematikatanítás komplexitásának alkalmazása – 66
5. A diszkalkulia tünetei – 68
ÓRAVÁZLAT 1. MATEMATIKA, 1. OSZTÁLY – 70
ÓRAVÁZLAT 2. MATEMATIKA, 2. OSZTÁLY – 87

 

 

Lapozzon bele!

További információk

Terjedelem:

104 oldal

Szerzők:

Jenei Andrea, Szabó Ottilia

Méretek:

14.8 × 21 cm

Súly:

0.1 kg

Kiadás éve:

2020

Érdekelhetnek még…

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet