Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe márciusi hírlevél

 

ÚJDONSÁG! – Atipikus gyermek az osztályban – Mit tehet a pedagógus?

“A beilleszkedési és tanulási nehézségek terjedésének a fő oka, hogy hiányzik a pedagógusok módszertani felkészítése az eltérő fejlődésű tanulók tanításához.” – Gyarmathy Éva klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus, az MTA Pszichológiai Intézetének főmunkatársa.

 

Tovább >>

 

 

 

ÚJDONSÁG! – Új szakképzési törvény – tények és kérdések

Még novemberben szavazta meg az Országgyűlés Palkovics László törvényjavaslatát a szakképzés átalakításával kapcsolatban. Eldőlt, hogy kétféle intézmény lesz: technikum és szakképző iskola. A kérdések viszont azóta is csak záporoznak, a változtatások gyakorlatba ültetése pedig alaposan feladja a leckét az intézményvezetőknek.

 

Tovább >>

 

 

 

ÚJDONSÁG! – ELŐJELENTKEZÉSI KEDVEZMÉNY március 29-ig – A munkajog aktuális kérdései a köznevelési intézményekben

Több dolog is változott az elmúlt időszakban a munkajog kapcsán. Megjelent a nagyszülői GYED, egyre több közalkalmazottból válik munkavállaló (elsősorban a szakképző intézményekben). Többek között ezekről is beszél majd rendezvényünk előadója, Dr. Gáspárné Dr. Szokol Márta.

 

Tovább >>

 

ÚJDONSÁG! – Elkészültek a Helping Hand kézikönyvek!

A projektpartnerek több mint 2 éves munkájának eredményei, a pedagógusoknak, illetve a szülőknek szóló kézikönyvek letölthetők honlapunkról!

 

Tovább >>

 

 

 

Intézményi dokumentumok módosításai a jogszabályi változások tükrében: a házirend és a pedagógiai program

A nevelési-oktatási intézmények alapdokumentumainak korrekciói a 2020. január 1-jei jogszabálymódosítások révén váltak szükségessé. A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Műkr.) II. fejezetében foglalt belső szabályozó normák közül az iskolák házirendjét, továbbá az óvodák és az iskolák pedagógiai programját érintik azok a módosítások, melyek az érintett köznevelési intézményekre gyakorlati feladatokat telepítenek a közneveléssel összefüggésben egyes miniszteri rendeletek módosításáról és hatályon kívül helyezéséről szóló 34/2019. (XII. 30.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Mód. rend.) által proponált változások révén.

 

Tovább >>

 

 

A mozgásos kompetenciák fejlesztése az óvodában

A mozgás fontos szerepet tölt be az óvodások életében, ezért az óvodáknak ezt a területet hangsúlyosan kell kezelnie. A mozgásszegény életmódból adódó problémák egyre aggasztóbb képet mutatnak ennél a korosztálynál is, ahol a mozgásképességek, -készségek fejlődésének elmaradása komoly deficitet jelent. Cikkünk szerzője azt mutatja be, hogy miképpen érhetjük el, hogy a gyermekek számára ne csak hasznos, hanem élményszerű is legyen a mindennapos testnevelés. – Helm Tamás, Budai Futball Club, szakmai vezető, pedagógus.

 

Tovább >>

 

 

A magántanulóság változásai

2019. szeptember 1-jétől megváltozott a magántanulóság jogintézménye. Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés című kiadványunk legújabb kiegészítő kötetében jogász szakértőnk ismerteti részletesen az ezzel kapcsolatos törvényt, az iskola, a szülők, a tanuló kötelezettségeit, az eljárásrendet, a fogalmakat, a jogorvoslat lehetőségét.

 

Tovább >>

 

 

Kedvezményes tanfolyamok az emlékezetes ünnepségekért és a digitális kompetenciák fejlesztéséért

A Raabe eLearning tananyagait folyamatosan fejlesztjük a pedagógusok igényei szerint. Februárban két kedvezményes online képzést ajánlunk az olvasók figyelmébe.

 

Tovább >>

 

 

 

Hogyan készüljünk fel hatékonyan az intézményi tanfelügyeletre?

A megszokott rendben, azaz rutinszerűen, sok munkával telnek az iskolai, óvodai hétköznapok. Az igazgató, óvodavezető, intézményvezető rendben végzi napi rendes irányító tevékenységét, amelynek – mint a gyakorlatban tapasztalhatjuk – legalább felét az operatív feladatok, a váratlan helyzetek megoldása, teszi ki. Ez a megszokott napi rendes ügymenet. Aztán egyszer csak – bármennyire készülünk is rá, de mégiscsak váratlanul – jön egy e-mail az Oktatási Hivataltól, amely arról értesít, hogy a Hivatal az ön által vezetett intézményben intézményi tanfelügyeleti ellenőrzést rendelt el.

Tovább >>

 

 

Az óvoda-iskola átmenet pedagógiai kérdései

A köznevelési törvény módosítása kapcsán megjelent egy új „iparág”, amely eddig is volt, de most nagyobb létszámban láthatók, illetve különös hangsúlyt kapnak. Ez pedig a következő: Óvodapedagógusok felkészítése a hatékony az iskola előkészítésre, illetve 5-6 éves gyerekek „tanfolyami” felkészítése az iskolára. Felmerülnek kérdések: Az óvodapedagógus eddig nem készítette fel a gyereket az iskolára? Nem volt ez dolga?

 

Tovább >>

 

Kötelezhető-e a pedagógus önköltséges továbbképzésre?

Kötelezően előírt továbbképzéseken való részvétel során kötelezhető-e a pedagógus arra, hogy önköltségesen vegyen részt ezeken? (A továbbképzés helyszíne az iskolánktól kb. 80 km távolságra van és havonta 4 alkalmat jelent átlagosan. Ez azért elég jelentős összeg, akár ott alszik a kolléga, akár naponta ingázik oda-vissza.)

 

Tovább >>

 

 

Amit az iskola adatkezelési teendőiről tudni kell

Az online világ elképesztően dinamikusan fejlődik. A változás folyamatos, a fejlesztők újabb és újabb eszközöket próbálnak okossá varázsolni és az internetre kapcsolni. Lassan személyes környezetünk valamennyi eszköze online lesz és önállóan fog kommunikálni az internettel. Az elektronikus és netre kapcsolt eszközök által rólunk készített adattenger (Big Data) vállalatoknál fut össze. A cégek és magánszemélyek által adathalászattal megszerzett információk pedig sok mindenre felhasználhatók a szolgáltatások ajánlásától a zaklatásig.

Tovább >>

 

 

„Erre-arra, jobbra-balra!”

Mindannyian tudjuk, hogy mire a gyermek iskolába megy, addigra magabiztosan kell eligazodnia a térben és a síkban egyaránt. Mindez az óvodában a mozgás és a játékok által folyamatosan fejlődik, és egy kis tudatos megsegítéssel megfelelő szinten be is épül a tanulási képességeket meghatározó alapvető pszichés funkciók közé.

 

Tovább >>

 

 

Egészségfejlesztéshez kapcsolható mondókák, versek, énekek és dalos játékok gyűjteménye

Az óvodapedagógusok munkájuk során sok verset, mesét, mondókát, éneket használnak. Ezért állítottuk össze ezt a gyűjteményt, amelyben egészségfejlesztéshez kapcsolódó alkotásokat raktunk egy csokorba, téma szerint csoportosítva. – Szántó Judit, óvodapedagógus írása.

 

Tovább >>

 

 

 

A pedagógusok kötelező továbbképzése

Dr. Selmeciné dr. Csordás Mária munkajogász, vezető jogtanácsos, ILO döntőbíró cikkéből közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

 

 

 

A környezettudatos életmód támogatása az óvodában

Az öko-lábnyomról a szülők közül valószínűleg kevesen hallottak, vagy ha igen, kevéssé valószínű, hogy alapvetően változtatnának életmódjukon, szokásrendszerükön. Ennek ellenére mégis javasolható, hogy foglalkozzunk a témával. Egy másfajta gondolkodásnak a kialakítása az ember életében nem kezdődhet elég korán.

 

Tovább >>

 

 

A NOKS kötelező 7%-ot meghaladó részét a munkáltató csökkentheti-e?

Szakmai véleményt szeretnénk kérni a NOKS 3%-os részdifferenciálásának lehetőségéről és módjáról. A kérdés az, hogy a NOKS kötelező 7%-ot meghaladó részét a munkáltató csökkentheti-e, ha igen hogyan, milyen mértékig a korábban megállapítotthoz képest? Mire kell figyelni?

 

Tovább >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet