Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe májusi hírlevél

Digitális távmunka az óvodában

A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzet minket, óvodákban dolgozó pedagógusokat is új kihívás elé állított. Azokban az intézményekben, ahol az önkormányzat polgármestere rendkívüli szünetet rendelt el, az óvodapedagógusok óvodai csoportban nem folytatnak nevelőtevékenységet. Az oktatási hivatal által kiadott módszertani ajánlás alapján az óvodapedagógusok online nyújtanak segítséget és támogatást a szülők részére.

 

Tovább >>

 

 

Epilepsziás gyermekek óvodába és iskolába járása

A beteg gyermekek és az ő szüleik a nevelés-oktatás területén könnyen kerülnek olyan hátrányos helyzetbe, amelyben nem tudnak megfelelően élni az őket megillető jogokkal. Ezen gyermekek és családjaik kiszolgáltatottabbak, ezért mindazok részéről, akik a köznevelésben velük kapcsolatos feladatot látnak el, fokozott odafigyelésre van szükség. Az érintett gyermekek joga sok esetben az információk hiánya miatt nem tud érvényesülni.

 

Tovább >>

 

 

Óvodások mindennapi mozgása játékokon keresztül

A kisgyerekek (3-7 éves korig) egyik legfontosabb tanulási tevékenysége a mozgás, és a mozgáshoz köthető játékok, mely minden gyerek belső lelki késztetéseiből fakadó külső megnyilvánulási forma. Ez a velünk született természetes folyamatot – a világ felfedezése, megismerése – a láthatatlan, belülről jövő kíváncsiság, rácsodálkozás vezérli, ami az örömteli, élményekben gazdag mozgásos cselekvésekben teljesedik ki.

 

Tovább >>

 

 

Az ön- és közveszélyes gyermek az iskolában

Most olyan tanulókkal foglalkozunk, akik veszélyesek saját magukra vagy társaikra, de nem feltétlenül sajátos nevelési igényűek. A pedagógusok azt a kérdést szokták feltenni, hogy ha már mindent megpróbáltak, de a helyzet változatlan, meddig engedhető, hogy a közösség sérüljön egy ön- és közveszélyes gyermektől.

 

Tovább >>

 

 

 

Otthon, ovis otthon – A családi és az intézményi értékrend összehangolása

Egy gyereknek a családjában van az otthona. Család ebben az értelemben mindenki, aki a közvetlen környezetében a neveléséért felel, legyen az nagyszülő, nevelőszülő vagy gyám. A gyereknek az otthona ad – jó esetben – biztonságot, az képviseli elsődlegesen az értékeket, az mutatja, merre tovább. Ha az otthon nem tölti be azt a funkciót, amit elvárunk tőle, vagy amire rendeltetett, a nevelési intézmény és annak szakemberei képesek mindezt kompenzálni.

 

Tovább >>

 

 

Autizmussal élő gyermekek integrálásának lehetőségei

Cikkünk célja, hogy olyan tapasztalatokat osszunk meg az olvasókkal, melyet szerzőnk 14 év iskolában töltött intézménypszichológusi munkája során szerzett olyan intézményekben, ahol az integráció valóban megvalósul a mindennapokban, ahol a mássággal élő gyermekek egészséges társaikkal való együttnevelése valós célja a pedagógiai munkának. Lehetőségeket, eszközöket, tapasztalatokat szeretnénk bemutatni, melyekkel segíthetjük az autizmussal élő gyermekek integrálását a többségi iskolákban.

 

Tovább >>

 

 

ÚJDONSÁG! – 30 tevékenységötlet – nem csak otthonra!

A jelenleg kialakult helyzet komoly fejtörést okozhat a szülőknek is. Nekik is, és az óvodapedagógusoknak, kisgyerekekkel foglalkozóknak is nagy segítség lehet a Raabe legújabb, 24 oldalas e-bookja, ami 30 tevékenységötletet mutat be.

 

Tovább >>

 

 

 

Koronavírus – jár-e díjazás rendkívüli intézkedések elrendelése esetén?

Milyen kötelezettsége van a munkáltatónak a járvány idején? Mely esetekben lehet és kell mentesíteni a munkavállalókat a munka alól? Mikor járhat betegszabadság és táppénz? A magyar munkajogi szabályozás nem tartalmaz speciális rendelkezéseket azzal kapcsolatban, hogy járvány idején mit kell tennie a munkáltatóknak.

 

Tovább >>

 

 

 

Beszélgetés Petróczi Gáborral, köznevelési szakértővel és c. főiskolai docenssel – RÉSZLET

E kiadvány megírása előtt számos iskolaigazgatóval és tanárral beszélgettem és készítettem interjút, hogy háttérinformációkat gyűjtsek. E gyűjtőmunka során ismerkedtem meg Petróczi Gáborral, akinek válaszai rendkívül nagy hatással voltak rám: tűpontos megállapításai tökéletes metszetét adták a vállalati HR-nek és a közoktatásnak, ezért beszélgetésünket és levelezésünket változatlan tartalommal szeretném most közreadni.

 

Tovább >>

 

 

Munkaerő – Az elkötelezettség megnyilvánulása

A dolgozói elkötelezettség egyértelmű jele az, amikor a munkavállaló pozitívan nyilatkozik az adott cégről, esetleg ajánlja az adott cég termékeit, szolgáltatásait, vagy szívesen ajánlja a céget ismerőseinek, barátainak mint munkahelyet. Az elkötelezettség mérésére kérdőíveket is használnak és évente egyszer a teljes dolgozói állományt megkérdezik arról, hogy hogyan érzik magukat az adott cégnél.

Tovább >>

 

 

 

Hogyan játszunk a gyerekekkel kisgyermekkorban?

Jean Piaget svájci pszichológus közkeletű elmélete szerint a gyermeki játéktevékenység fejlődése négy nagy szakaszra bontható:

– kétéves korig elsősorban a mozgás,
– 2–7 év között a szimbólumképzés jellemző,
– 7–13 éves korban a szabályalkotás tevékenységének megfelelő játékokat játszunk,
– e fölött pedig többnyire szabadidős tevékenységként – a tanulás mint fő tevékenység mellett – szintén inkább szabályjátékokat.

Tovább >>

 

Ismerje meg Az egészségfejlesztés nagykönyvét díjmentes próbaidőszakunkban!

Sajnos a magyar gyerekek körében is magas a túlsúlyos, elhízott gyerekek aránya, ami szinte egyenes út a felnőttkori elhízás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri panaszok felé. Az egészséges életmódra való nevelést már gyerekkorban el kell kezdeni – bölcsődében, óvodában és az iskolában is sokat tehetünk pedagógusként azért, hogy a gyermekekből egészséges felnőttek váljanak. Az étkezéstől kezdve a mozgásos játékokon át egészen az alapvető higiéniés szabályokig minden területen sok tanítani valója van egy pedagógusnak. Ehhez nyújt ötletet háromrészes cikksorozatunk:

Tovább >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet