Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe júniusi hírlevél

 

Mire és miért figyeljünk a 2019/2020-as tanévben?

Idén augusztusban megrendezésre kerülő konferenciánkon Petróczi Gábort is előadóink között üdvözölhetjük. Akinek volt már szerencséje hozzá, az jól tudja, hogy lebilincselő előadásmódja és kiváló szakmai tudása mellett személyiségével is elvarázsolja a közönséget.
Tovább >>

 

Az új nevelési év aktuális feladatai az óvodában

Az óvodavezetők új nevelési évvel kapcsolatos teendői minden nyáron alapos előkészületeket igényelnek. Aki ebben a szakmában dolgozik, az tudja, hogy mi mindent kell el- és előkészítenie: éves beszámolók; intézkedési és  fejlesztési tervek alapján az éves munkaterv előkészítése;  az ünnepek és szabadságolások tervezése, és még sorolhatnánk.
Tovább >>

 

Ti mondtátok! – vélemények a Raabe Akadémiáról

“Az udvariasság jó. A kedvesség még jobb.” /Eric-Emmanuel Schmitt/
A Raabe egy német gyökerekkel rendelkező, de hazánkban több mint 25 éve jelenlévő szolgáltató, amely kiadványaival, képzéseivel az oktatás, nevelés területén nyújt segítséget. Hisszük, hogy hosszú fennállásunkat nem csak minőségi kiadványainknak, felkészült trénereinknek és előadóinknak, de kollégáink kedvességének is köszönhetjük.
Tovább >>

 

A közösségi hálók árnyoldala

A közösségi média lehetővé tesz számunkra, hogy éjjel-nappal, megállás nélkül részesei lehessünk a nyüzsgő, zsibongó, folyamatosan változó világnak. Kérdés, hogy ez mennyiben segíti életünket, és mennyiben hátráltatja azt.  Alább olyan érveket olvashat, amely a közösségi hálók negatív hatásara lehetnek példák. Hogy valóban negatívak-e, az sokszor hozzáállás kérdése.
Tovább >>

 

Jó stressz, rossz stressz – kell ez nekünk?

Mindannyiunknak van saját élménye arról, amikor egy friss tavaszi szerelem, egy finom ebéd, egy jóleső futás vagy egy izgalmas sportverseny nézése kellemes érzéseket kelt bennünk. A fejszámolás, a városi közlekedés, vagy a kínos közszereplés sokak számára már közelebb áll ahhoz, amit kellemetlennek tekinthetnek, de ezek sem olyan események, amelyeket bárki ártalmasként fogna fel.
Tovább >>

 

Az autizmus spektrum zavar – Hogyan születik a diagnózis?

Sajnos jó pár színtéren túl könnyen, gyorsan születnek gyermekpszichiátriai „diagnózisok”: játszótéren, óvodai öltözőben, iskolai szülői értekezleteken. Természetesen ez szomorú irónia, nem az igazi, korrekt diagnózisokról van szó, hanem olyan, rendszerint elhamarkodott vélekedésekről, amikből jó lenne, ha kevesebb születne. – Kovácsné Tóth Krisztina, gyógypedagógus írása
Tovább >>

 

A gyermekkori szorongásos zavarokról

Nem is olyan régen a gyermekkori szorongásos zavarokra viszonylag ritkán megjelenő és kisebb megterhelést jelentő kórképként gondolhattunk. Napjainkra azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a nyugati társadalmakban a szorongásos kórképek előfordulási gyakorisága mintegy 5–20 százalék a gyermek- és serdülőkorú populációban, mely alapján ezeket a leggyakoribb gyermekpszichiátriai betegségek közt tartjuk számon.
Tovább >>

 

A gyógytestnevelés és a könnyített testnevelés az iskolákban

Gyógytestnevelési órára akkor jár egy iskoláskorú gyermek, ha a testnevelési órán végzendő gyakorlatok károsak lehetnek a testi fejlődésére, és az iskolaorvos részlegesen vagy teljesen felmenti a normál testnevelésórára járás alól.  A gyógytestnevelési órákon differenciált, a gyerekre szabott képességfejlesztés folyik.
Tovább >>

 

Egészségfejlesztés az óvodában, iskolában

Ha a pedagógus a gyermek, a tanuló bántalmazását vagy deviáns viselkedésformákat észlel, az adott osztály vagy csoport nevelésében, oktatásában közreműködők bevonásával esetmegbeszélést köteles kezdeményezni. – Dr. Farkas Ildikó írása
Tovább >>

 

Gyakori szabálytalanság az osztályozóvizsga kapcsán

Mikor kell és mikor lehet a tanulót osztályozóvizsgára utasítani? Mik az osztályozóvizsga szervezésének szabályai?

– Petróczi Gábor köznevelési szakértő írása.
Tovább >>

 

Foglalkoztatható-e a nyugdíjas óvodapedagógus?

A szóban forgó dolgozó 35 év közalkalmazotti jogviszony után 40 éves közalkalmazotti jogviszonnyal járó jubileumi jutalomra jogosult 2019 nyarán, amennyiben nyugdíjba vonul.
– Milyen lehetősége van a kolléganőnek, hogy nyugdíjasként tovább dolgozhasson?
– Foglalkoztatható közalkalmazottként?
Tovább >>

 

A köznevelés intézményei és az alapítványok – 1. rész

Dr. Szüdi János írása – Az alapítványok létrehozásának és működésének, valamint támogatásuk rendjének jogi környezete is gyökeresen megváltozott az elmúlt nyolc évben. Érdemes áttekinteni a kialakult helyzetet, és megkeresni a választ arra a kérdésre, lehet-e és, ha igen, milyen kapcsolat a köznevelés intézményei és az alapítvány, alapítványok között.
Tovább >>

 

A köznevelés intézményei és az alapítványok – 2. rész

Dr. Szüdi János írása – Az alapítványi célok és a rendelkezésre álló vagyon határozza meg, hogy e kérdéskörben mit célszerű, mit kell rendezni. Ez a kérdés rendezhető az alapító okiratban, de e tevékenységgel megbízható az alapítvány kuratóriuma is. Szükség lehet arra is, hogy az alapító okirat e feladatok ellátásához külön szervezetet, például egy irodát hozzon létre. – Dr. Szüdi János írása.
Tovább >>

 

A köznevelés intézményei és az alapítványok – 3. rész

Dr. Szüdi János írása – Az alapítvány működésénél különbséget kell tenni az alapítvány alapítói jogosítványai és döntései, illetőleg az alapítvány működésével összefüggő döntések között. Az alapítók gyakorolják az alapítói jogokat – mint ahogy erről korábban szó volt – együttesen vagy az alapítók gyűlése útján. Az alapító okirat az alapítvány valamely szervére, így a kuratóriumra is átruházhatja a tulajdonosi jogok gyakorlásának jogát. [Ptk. 3:395. §]
Tovább >>

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet