Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe hírlevél – 2020. szeptember

 

AKTUÁLIS! – A tudatos vezető – mit is jelent ez?

Szervezetfejlesztő tanácsadóként és vezetőfejlesztő szakemberként gyakran találkozunk olyan szervezetekkel, illetve vezetőkkel, akik a szakmai kiválóságuk, elhivatottságuk, tehetségük, és valami jól érzékelhető, de nehezen körülírható plusz alapján megkapják a bizalmat és a feladatot, de csak bizonyos idő elteltével – vagy egyáltalán nem – kapnak hozzá vezetőfejlesztést.

 

Tovább >>

 

 

 

AKTUÁLIS! – Munkaügyi kérdések és válaszok – 2020. szeptember

Szakértőnk, Dr. Selmeciné dr. Csordás Mária munkajogász, vezető jogtanácsos, ILO közvetítő és döntőbíró válaszol a felmerült kérdésekre.

 

Tovább >>

 

 

 

 

Az iskolaőrség

A kora nyár egyik nagy sajtóhíre az iskolaőrség létrehozásáról szólt. Az Országgyűlés viszonylag gyorsan elfogadta az intézmény jogi alapját jelentő módosító salátatörvényt, majd a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvényt (a továbbiakban: Nkt.) is módosította, július folyamán pedig megszülettek azok a végrehajtási rendeletek is, amelyek a részletszabályokat tartalmazzák. – dr. Németh Lajos oktatási jogi szakértő írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

 

Célok és feladatok a magatartásszabályozási zavarral küzdő tanulók nevelése-oktatása során

Kiemelt feladatunk a fejlesztés és nevelés-oktatás során, hogy a tanuló képes legyen alkalmazkodni, megfelelően viselkedni, szélsőséges megnyilvánulásait csökkentsük, ha lehet építsük le, tanítsuk meg arra, hogy kontrollálni tudja magát, alakítsuk ki az önkontroll képességét,
és törekedjünk arra, hogy a tanuló érzelmileg kiegyensúlyozottá váljon.

 

Tovább >>

 

 

 

Milyen a jó vezetési stílus? Az attól függ…

A vezetői motiváció egyik legalapvetőbb eszköze maga a vezetési stílus. Mindenkinek van egy természetes, komfortos vezetési stílusa, amelyet – tudatos odafigyelés nélkül – valószínűleg leginkább használ. Ez az ösztönösen alkalmazott vezetési stílus a személyiségjegyek, a szocializáció, a családi és vezetői minták és korábbi élmények alapján alakul ki. De vajon honnan lehet tudni, hogy ez „jó” stílus-e? Egyáltalán milyen a „jó” vezetési stílus?

 

Tovább >>

 

 

 

Veszélyeztetés, elhanyagolás, bántalmazás 1. – A jelzési kötelezettség fontossága

Amikor olyan szakmát választunk, amelyben gyermekekkel kerülünk kapcsolatba, velük dolgozunk, nemcsak ennek a munkának a szépségeit vállaljuk fel. Egy veszélyeztetett kisgyermek megsegítésének folyamata érzelmileg rendkívül megterhelő, konfliktusokkal teli, plusz idő- és energiaráfordítást kíván, és akár álmatlan éjszakákkal is jár. Ez teljesen természetes, és mint ilyen, talán könnyebben elfogadható.

 

Tovább >>

 

 

Veszélyeztetés, elhanyagolás, bántalmazás 2. – A jelzési kötelezettség elmulasztásának következményei

Ahhoz, hogy egyetlen gyermeknek se kelljen súlyos elhanyagolást és/vagy bántalmazást eltűrnie, esetleg annak következtében akár meghalnia, és a szakemberek felelősségre vonását követően ne lehessen mulasztást megállapítani, mindig azt szoktam javasolni, hogy a konkrét esetben képzeljük el a legrosszabb végkimenetelt!

 

Tovább >>

 

 

 

 

Ajánlások a mindennapi pedagógiai gyakorlat számára a koronavírus-járvány miatt bevezetett új szabályok alkalmazásához

Cikkünk gondolatokat fogalmaz meg a koronavírus-járvány okozta váratlan, negatív változás okozta bizonytalan, bonyolult helyzetről és a tennivalókról az óvodák nézőpontjából. Ajánlásokat, módszereket, tevékenységterveket, játékokat tartalmaz a szükséges új szabályok bevezetéséhez, az egészséges életmód személyiségfejlesztő, közösségfejlesztő és mentálhigiénés hatásainak megerősítéséhez, az élmények, érzések, tapasztalatok, ismeretek rendszerezéséhez, bővítéséhez, feldolgozásának támogatásához.

 

Tovább >>

 

 

Óvodás és kisiskolás közösségek: fejlődési feladatok és kortárskapcsolatok alakulása

Cikkünkben áttekintjük az óvodáskor és kisiskoláskor fejlődési feladatait, a közösséggé formálódáshoz szükséges képességek fejlődését, majd a kortárscsoportok alakulását ezekben az életkorokban. Végül bemutatunk egy játéktárat, ami életkori ajánlással olyan udvari és tantermi játékokat tartalmaz, amik hatékonyan támogatják a társas készségek fejlesztését, illetve a közösségépítés folyamatát. – Szokol Zsófia pedagógiai szakpszichológus, Szőnyi Lídia pedagógiai szakpszichológus, óvodapszichológus írásából közlünk részleteket.

 

Tovább >>

 

 

 

Óvodai Jogfutár – szeptemberi ajánló

Szeptember 7-én jelent meg az Óvodai Jogfutár című szakmai lapunk legújabb száma, amelyben az alábbi kérdésköröket vesszük sorra.

 

 

Tovább >>

 

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet