Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe hírlevél – 2020. október

 

ÚJDONSÁG! – Mi a diszkalkulia?

Napjainkban egyre többet beszélünk, hallunk a számolási képességek fejlődésének folyamatáról. Egyre többet lehet tudni a matematikatanulási problémák mibenlétéről. Arról, hogy miért alakul ki, miről ismerhető fel a számolási zavar, milyen esélyei vannak a megelőzésére vagy a korrigálására irányuló terápiás módszereknek, kiket nevezünk diszkalkuliásoknak, illetve mikor nem beszélhetünk e zavarról.

 

Tovább >>

 

 

ÚJDONSÁG! – Digitális alkalmazások, kapcsolattartás az óvodában, bölcsődében

2020. márciusa teljesen új helyzetet teremtett a világban, azon belül is Magyarországon, illetve különösképpen a közoktatásban és a kisgyermeknevelésben. Tanároknak, óvodapedagógusoknak, gondozóknak kellett alkalmazkodniuk hirtelen egy olyan helyzethez, amire nem voltak felkészülve.

E-learning tanfolyam, 5 kreditpont kevesebb, mint 3.000 Ft-ért!

Tovább >>

 

 

 

Óvodai Jogfutár – októberi ajánló

Október 5-én jelent meg az Óvodai Jogfutár című szakmai lapunk legújabb száma, amelyben az alábbi kérdésköröket vesszük sorra.

 

 

Tovább >>

 

 

 

Felkészülés a beszoktatásra a bölcsődében

A 2020–2021-es nevelési évben a beszoktatások folyamatosan, a szülővel együttműködve, a biztonsági szabályok betartásával zajlanak. A beszoktatások időpontjának meghatározása egyénileg, a bölcsődevezetővel, kisgyermeknevelőkkel egyeztetve a szülők igényeit figyelembe véve történik.

 

 

Tovább >>

 

 

Csecsemőtáplálás a bölcsődében

A teljes körű, korosztályspecifikus szabályozás hiánya miatt jelenleg nagy dilemma a bölcsődék működtetésénél a csecsemők ellátásán belül a csecsemők táplálásával kapcsolatos kötelezettségek teljesítése.

 

 

Tovább >>

 

 

 

 

A tudatos vezető – mit is jelent ez?

Szervezetfejlesztő tanácsadóként és vezetőfejlesztő szakemberként gyakran találkozunk olyan szervezetekkel, illetve vezetőkkel, akik a szakmai kiválóságuk, elhivatottságuk, tehetségük, és valami jól érzékelhető, de nehezen körülírható plusz alapján megkapják a bizalmat és a feladatot, de csak bizonyos idő elteltével – vagy egyáltalán nem – kapnak hozzá vezetőfejlesztést.

 

Tovább >>

 

 

ÚJDONSÁG! – Szerzői jog és adatvédelmi alapelvek a digitális oktatásban

A digitális oktatás sikere nem csak a technikai feltételek biztosítottságán múlik, hanem az alkalmazott pedagógiai módszereken és a saját személyes hozzáállásunkon is. Fontos azonban, hogy az internet szabadságának és a digitális világ sokszínűségének is vannak jogi korlátjai és személyes felelősségünk is, hogy a kibervilág veszélyeitől nem csak magunkat, hanem tanulóinkat is megvédjük.

 

Tovább >>

 

 

A feladatlapok szerepének átgondolása az óvodások között

Az óvodában használt feladatlapokról megoszlanak a vélemények. Az Óvónők kincsestára októberi számában arról szeretnénk gondolatébresztésképp írni, hogy kinek, mikor, milyen céllal, milyen gyakran, milyen pedagógiai módszerekkel vigyünk be az óvodába feladatlapokat, foglalkoztatókat. Kedvcsinálóként cikkünkben néhány fontos szempontra hívjuk fel a figyelmet.

 

Tovább >>

 

 

Hogyan kezeljük hatékonyan, ha intézményünkben megjelenik a vírus?

A 21. századi módon gondolkodó, modern vállalatoknál ma már elvárás, hogy a fiókban legyen egy dokumentum, amelynek az a címe, hogy válságterv. Ebben a rövid írásban azonban szeretném megmutatni, hogy fel lehet készülni a válsághelyzetekre.  – Havasi Valéria kommunikációs szakértő és tanító írásából közlünk részletet (a cikk teljes egészében az októberi Munkaügy a közoktatásban és Joggyakorlat a közoktatásban című kiadványainkban lesz olvasható).

 

Tovább >>

 

 

ÚJDONSÁG! – Az ADHD osztálytermi kezelése

Pedagógusként a legnagyobb segítséget akkor tudjuk a gyermeknek nyújtani, ha minél jobban megismerjük, minél pontosabban értjük erősségeit és hiányosságait. Az ADHD-s gyermekek orvosi és osztálytermi kezelése egyaránt akkor a leghatékonyabb, ha azt a gyermek igényeire szabjuk.

 

Tovább >>

 

 

 

Pedagógus-továbbképzések elégedettségmérői

A Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft. akkreditált pedagógus-továbbképzéseinek tartalmával és lebonyolításával kapcsolatos résztvevői elégedettségről szóló összesítést az alábbi linkre kattintva tekintheti meg:

 

Tovább >>

 

 

 

 

A szenzoros fejlődési zavar jellemzői

Egyes kutatások szerint 20 gyermekből legalább 1, míg mások szerint minden 6. gyermeknél tapasztalhatók a szenzoros fejlődés olyan eltérései, melyek jelentősen befolyásolhatják a mindennapi tevékenységeiket. Bizonyos érzékszervi tapasztalatok javíthatják a teljesítményt, és segíthetik a szenzoros feldolgozási rendszer működését. Cikkünk szerzője a vesztibuláris, a taktilis és a proprioceptív érzékelés részletes bemutatása után a fejlesztés lehetőségeit veszi számba. Csuka Veronika gyógypedagógus írását az Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés című kiadványunk előfizetői végig elolvashatják a legújabb kiegészítő kötetben.

 

Tovább >>

 

 

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet