Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe hírlevél – 2020. június

Ajánlataink pedagógusnapra

Pedagógusnap alkalmából olyan módszertani, oktatási segédanyagokra és gyűjteményekre adunk akár 50%-os kedvezményt, amelyet a pedagógusok használhatnak az óvodában, alsó vagy akár felső tagozaton is. Módszertani anyagaink és tanítási segédanyagaink biztosítják a gyerekek és a pedagógusok számára is a játékos tanulást, a kalandos ismeretszerzést. Több, mint 30 termékünk közül válogathat! Az akció június 12-ig, és KIZÁRÓLAG A KÉSZLET EREJÉIG ÉRVÉNYES!

 

Tovább >>

 

Lezárni a karanténidőszakot – mit tehet az óvodavezető a sikeres újranyitásért?

A koronavírus hirtelen érkezett, és alapvető változásokat hozott mindannyiunk életébe. Pillanatok alatt forgatta fel az életünket, biztonságérzetünket, munkánkat, rutinjainkat. Nyomában pedig sok a bizonytalanság. Mivel teszünk jót? Mekkora a veszély? Meddig tart? Hogy kell jól kezelni a karantént? Mi lesz az iskolával, az óvodával, a munkarenddel? Követi-e a Covid-19-et egy elhúzódó gazdasági válság? Hogyan lesz itt visszarendeződés? Lesz-e a járványnak második hulláma, és ha igen, mikor? Mik lesznek a hosszabb távú hatások?

 

Tovább >>

 

 

A minősítési és tanfelügyeleti eljárások újratervezése

A Magyar Közlöny 2020. évi 118. számában került kihirdetésre a veszélyhelyzet során az egyes pedagógusminősítési eljárások lefolytatásáról és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésekről szóló 222/2020. (V. 22. ) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet), amely a 2019/2020. tanévben az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó COVID-19 humánjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében Magyarország egész területére kiterjedő…

 

Tovább >>

 

 

Tájékoztatás a figyelemre méltó kormányrendeletekről

dr. Selmeciné dr. Csordás Mária munkajogász, vezető jogtanácsos, ILO közvetítő és döntőbíró írása teljes egészében a Joggyakorlat a közoktatásban című kiadványunk júniusi számában olvasható.

 

Tovább >>

 

 

 

Fejlesztő játékötletek óvodába és otthonra

Összeállításunkban igyekszünk olyan ötleteket adni, melyek nagyon egyszerűen, különböző szelektív hulladékokból, maradék textilanyagokból, vagy bármely, a háztartásban előforduló anyagból kis kiegészítéssel elkészíthetők. . Szántó Judit még több játékötletet gyűjtött össze nemrégiben megjelent e-bookjában – jó szívvel ajánljuk!

 

Tovább >>

 

 

 

Bölcsődei nyári gyakorlatok tervezése, összefüggésben a veszélyhelyzettel

Hogyan fogadják a hallgatókat nyári gyakorlatra a szombathelyi Napraforgó Bölcsődében a járvány idején? A helyzethez igazodó különleges intézkedések segítségképpen szolgálhatnak más gyakorlóhelyek számára is.

 

Tovább >>

 

 

 

 

Mit tegyünk, ha a gyerek elkeseredett?

Ha egy gyermek folyamatosan korlátozó történeteket hall arról, hogy ő milyen, és a különböző helyzetekben hogyan kellene viselkednie („akkor pakold el, Pisti, ne hisztizz, még a végén megütsz valakit! Örülnöd kellene, hogy egyáltalán te uralod az egész kockakészletet! Más hozzá sem fér már egy jó ideje”) vagy éreznie („ó, lárifári, ez semmiség, Pisti, ne sírj itt nekem!”), akkor olyan megküzdési stratégiákat kezd kiépíteni, amelyek azon alapulnak, hogy nem bízik meg a saját képességeiben az új kihívásokkal szemben, és lehet, többet meg sem próbálkozik a vár építésével.

 

Tovább >>

Hallás és memória fejlesztése – játékötletek a tanulási készségek fejlesztéséhez

Megyerné Fodor Zsuzsanna gyógypedagógus–logopédus, az inkluzív nevelés okleveles tanára, mesterpedagógus, fejlesztőpedagógiai és köznevelési szakértő e-bookban gyűjtötte össze tanulási képességeket fejlesztő játékötleteit, ebből osztunk meg most egyet-egyet a hallás- és memóriafejlesztéssel kapcsolatosan.

 

Tovább >>

 

 

 

Óvodás korú kisgyermekek iskolára való felkészülésének segítése otthon

Jelen helyzetben sok óvodás korú gyermek tölti kényszerűen otthon az időt. A szülőkre hárul az a feladat, hogy iskolába készülő gyermekét felkészítse az első osztályra. Milyen készségekkel kell rendelkeznie ehhez egy gyereknek? Milyen készségek fejlesztésével segíthetjük elő, hogy az iskolai évek zökkenőmentesebbek legyenek? Gyógypedagógus szerzőnk ehhez ad ismereteket, tanácsokat és fejlesztési ötleteket. A cikkhez letölthető kiegészítéseket is talál honlapunkon.

 

Tovább >>

 

 

Személyre szabott tanulás

A cikk írásakor speciális, a pedagógusok, tanulók és szülők számára is ismeretlen és váratlan helyzetben vagyunk. Egyik napról a másikra kellett átállni az úgynevezett digitális oktatásra. Ebben a formában fizikailag távol került egymástól tanító és tanított, a megszokott osztálytermi helyzetet az otthoni tanulási-tanítási helyzet váltotta fel. – Csuka Veronika, gyógypedagógus írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

 

Óvodások mindennapi mozgása játékokon keresztül – 2. rész

A kisgyerekek egyik legfontosabb tanulási tevékenysége a mozgás és a mozgáshoz köthető játékok. Ezért kiemelten fontos, hogy foglalkozásainkat ezek köré építsük, így adva tudást, illetve élményt a ránk bízott gyermekeknek. Cikkünk pedagógus szerzője az óvodások mozgásos aktivitásának jellemzőit elemzi, a játékok és az alapvető mozgáskészségek kapcsolatát, valamint a jó játék ismérveit. – Helm Tamás – Budai Futball Club, szakmai vezető, pedagógus írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

 

Járványhelyzetben óvodáskorúakkal

Hogyan beszéljünk a vírusról a gyerekekkel, hogyan oldjuk a feszültséget? Szakértő szerzőnk ezekre a kérdésekre adja meg a választ. – Dr. Madarassy-Szücs Anna – gyermek- és ifjúságpszichiáter szakorvosjelölt (Vadaskert Kórház és Szakambulancia) írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

 

 

A polgármester óvodát érintő jogai veszélyhelyzetben

A katasztrófavédelmi törvény a polgármestert nagyon széles körben hatalmazza fel. De az intézményszervezési feladatokban nem enged önálló döntést, azaz nem foglalhat állást önkormányzati intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről.  – Dr. Farkas Ildikó írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet