Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe februári hírlevél

 

Itt vannak a legújabb képzéseink

A Raabe Akadémia folyamatosan kutatja a pedagógusok, intézményvezetők érdeklődési körét, és igyekszik ennek megfelelő képzéseket akkreditáltatni és tartani. Van néhány új képzésünk, és persze a régi kedvencek is helyet kapnak tavaszi kínálatunkban.

 

Tovább >>

 

 

Autizmussal élő gyermekek a köznevelésben – Hogyan segíthetünk?

A beiskolázás időszaka a típusosan fejlődő gyermekek családjai, pedagógusai számára is sokszor kérdésekkel, nem ritkán aggodalommal teli időszak. Autizmus spektrum zavarral élő gyermek esetén ismét felmerül, együtt vagy külön nevelés, kiegészülve a konkrét iskola kiválasztásának kérdésével.

 

Tovább >>

 

 

A védőnő, mint az iskola-egészségügyi ellátás része

Az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény szerint települési önkormányzat feladata az egészségügyi alapellátás körében gondoskodni az iskola-egészségügyi ellátásról, amely személyes és közösségi ellátást nyújt az egészségi állapot megőrzése, a betegségek megelőzése, korai felismerése, valamint az egészségfejlesztés céljából a 3-18 éves korosztály, valamint a 18 év feletti, középfokú nappali rendszerű iskolai oktatásban résztvevők számára [5. § (1) bekezdés d), e) pont, 15. § (1)-(4) bekezdések].

 

Tovább >>

 

Anyuka, van egy kis probléma…

Gyermekpszichológusként egyre gyakrabban találkozom olyan családokkal, ahol a szülők azért keresnek fel, mert azt látják, hogy a bölcsődés korú gyermekükkel valami nincs rendben. Nehézségeik adódnak a nevelés során, kérdéseiket nem tudják megválaszolni, és ehhez keresnek külső segítséget.

 

Tovább >>

 

 

 

IKT-eszközök alkalmazási lehetőségei az óvodában

Az eszközök jelen vannak mindannyiunk életében. Nem választani kell, hogy használjuk-e vagy sem, hanem megismerni, megtanulni használatukat. Integrálni a nevelőmunkába úgy, hogy ne szorítsák ki az interperszonalitásra épülő helyzeteinket. Hogyan támogathatjuk az „okoseszközökkel” a hatékonyabb kommunikációt, a változatosabb ismeretszerzést?

 

Tovább >>

 

 

 

Az óvodai nevelést érintő fontos új jogszabályok jelentek meg

Változott az óvodai nevelés és a hatéves kori iskolakötelezettség alól felmentést adó, valamint az óvodakötelesek hatósági nyilvántartását végző hivatal. – Dr. Farkas Ildikó írása

 

Tovább >>

 

 

 

Tudnivalók az iskolaérettség megállapítása és a kötelező beiskolázás megváltozott szabályozásáról

Noha jogszabályi szinten az iskolahalasztási eljárás a szülő kérelmére indul, a végső döntést pedig az Oktatási Hivatal hozza meg, a gyakorlatban az iskolaérettség megállapítására továbbra is a gyerekekkel foglalkozó óvodapedagógusok a legalkalmasabbak, hiszen a mindennapokban a legtöbbet ők látják, tapasztalják a gyermekek valós teljesítményét.

 

Tovább >>

 

 

 

Megbeszélünk? Elbeszélünk? Nem beszélünk? – Kommunikációs technikák a szülő-pedagógus kapcsolatban

A pedagógus – szülő kommunikáció fontosságáról ugyan egyre több szó esik napjainkban, a gyakorlatban azonban gyakran mindkét oldalról szorongás, bizonytalanság övezi a témát. Az óvó nénik/bácsik olykor nem tudják, hogyan adjanak elfogulatlan visszajelzést a szülők számára gyermekükről, vagy miképp fogalmazzák meg tapasztalataikat azokról a jelekről, melyek a gyermek viselkedésében családi problémákra vagy konfliktusokra utalhatnak.

Tovább >>

 

Az óvodai hiányzás aktuális kérdései

Ma nincs olyan hatályos köznevelési jogszabály, amely előírná, hogy a szülő az óvodában „saját hatáskörben” csak három napot igazolhat. A tévhit alapja még a hetvenes, nyolcvanas években használt egykori rendtartás, amely csakugyan tartalmazott ilyen szabályt, de ezt már évtizedekkel ezelőtt hatályon kívül helyezték.– Dr. Farkas Ildikó írásából közlünk részletet.

 

Tovább >>

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet