Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe decemberi hírlevél

A legújabb, oktatást érintő rendeletmódosítások

A Magyar Közlöny 127. számában számos, oktatással és óvodába járással kapcsolatos rendeletváltozásról olvashatunk. A rendeletváltozás a következőket érinti:

Tovább >>

 

 

 

A kislétszámú óvodák működési problémái – 1. rész

Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő, c. főiskolai docens írása, amely megjelent az ÓvodaVezetési Ismeretek című kiadványunkban.

Az elmúlt időszakban egyre jelentősebb probléma lett az ország kistelepülésein, jellemzően a hátrányos helyzetű régiókban, hogy az óvodapedagógusok száma nem elegendő az óvoda törvényes működésének biztosításához.

Tovább >>

 

 

A kislétszámú óvodák működési problémái – 2. rész

Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő, c. főiskolai docens írása, amely megjelent az ÓvodaVezetési Ismeretek című kiadványunkban.

Az elmúlt időszakban egyre jelentősebb probléma lett az ország kistelepülésein, jellemzően a hátrányos helyzetű régiókban, hogy az óvodapedagógusok száma nem elegendő az óvoda törvényes működésének biztosításához.

Tovább >>

 

 

A helyes ceruzafogás kialakítása

A helyes ceruzafogás elsajátítása hosszú folyamat eredménye. Ha rossz ceruzatartás rögzül, utána nehezebb a korrekció, a kezek görcsössé válnak. A gyermeket kudarc éri rajzolás terén, nem úgy sikerül, ahogy szeretné, elmegy a kedve, nem fog szívesen rajzolni. Oláh Andrea logopédus–gyógypedagógus írása.

Tovább >>

 

 

 

A szociális kompetencia szerepe gyerekeknél

Számos kutatás bizonyította, hogy a jobb szociális kompetenciával rendelkezők jobban teljesítenek az életük során. A család után a gyermekek szociális kompetenciáinak fejlődését a nevelési, oktatási intézmények határozzák meg leginkább, amelyben a fizikális környezetnek, a társas szabályoknak, a pedagógiai interakcióknak óriási jelentősége van. Cikkünk szakértő szerzője erről ír részletesebben. Dr. Madarassy-Szücs Anna (gyermek- és ifjúságpszichiáter szakorvosjelölt Vadaskert Kórház és Szakambulancia) írása.

Tovább >>

 

 

 

Szociáliskészség-fejlesztő technikák

szociális tanuláselmélet kutatói közt Bandura elsőként bizonyította, hogy a gyermekek az agresszív modelltől látott viselkedést megjegyzik és utánozzák. A későbbi kísérletek arra is rámutattak, hogy annál készségesebben utánozták az agresszív viselkedést, minél inkább kedvelték a modellül szolgáló felnőttet. Az agressziót azonban akkor is memorizáljuk, ha a modellel érzelmileg nem azonosulunk. Dr. Madarassy-Szücs Anna (gyermek- és ifjúságpszichiáter szakorvosjelölt Vadaskert Kórház és Szakambulancia) írása.

Tovább >>

 

 

Ellenőrzés a közoktatási intézményekben – kell-e hozzá pedagógusi végzettség?

Nemrégiben érkezett hozzám a kérdés, miszerint nevelési-oktatási intézményben végezhet-e ellenőrzést olyan személy, akinek nincs pedagógusi végzettsége. Mivel a kérdés első hallásra értelmezhetetlen volt számomra, a konkrétumok felől érdeklődtem a kérdezőtől. A válaszokból kiderült, hogy a fenntartó a fenntartói ellenőrzés keretében egy nem pedagógus végzettségű személlyel óralátogatást kívánt végrehajtani a nevelési-oktatási intézményben. – Dr. Selmeciné dr. Csordás Mária írása.

Tovább >>

 

 

Milyen változásokat hoz várhatóan a munkavállalók számára a szakképzési törvény?

Természetesen a törvénytervezet elfogadását – remélhetőleg – még nagy viták fogják megelőzni.Ezzel az összeállítással pontokba szedve szeretnénk bemutatni – a teljesség igénye nélkül –, hogy milyen változásokat hozhat a munkavállalók számára a Kjt. védelmének elvesztése. – Dr. Selmeciné dr. Csordás Mária írása.

Tovább >>

 

 

 

Dr. Sárközi Gabriella: Az iskolai bántalmazások jogi aspektusai

„Öngyújtóval felforrósított pénzérmével égette meg osztálytársuk nyakát két kamasz fiú. Ezt egyszerűen heccből tették. Az eset még 2019 májusában, egy nyíregyházi szakközépiskolában történt, a fiúkat a napokban ítélték el. Testi sértés miatt próbaidőt és pártfogói felügyeletet szabott ki a bíróság. A bántalmazott fiú másodfokú égési sérülést szenvedett. – jelent meg a hírekben.”

Tovább >>

 

 

 

Elindult a jelentkezés tavaszi képzéseinkre!

Sok újdonsággal érkezik a Raabe Akadémia 2020. tavaszán: Digitális eszközök alkalmazásának lehetőségei a kisgyermekkori nevelésben, Sokoldalú készségfejlesztés a német és angol nyelvórákon vagy Mentorálással a korai, végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen. Visszaköszön azért néhány régi kedvenc is, amelyekre mindig sokan jelentkeznek, ilyen például a Élményszerű módszerek a kisgyermekek mozgásfejlesztéséhez vagy a Harmóniában a gyermekek között. A teljes kínálatért kattintson a gombra, és biztosítsa be a helyét már most!

 

Tovább >>

 

 

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet