Termék Kategóriák
0 termék - Ft

Raabe augusztusi hírlevél

Adatvédelmi panaszok

Az iskolai panaszkezelés és jogsérelmek kezelése kapcsán érintenünk kell az adatvédelmi panaszok elintézésének rendjét is. Az iskola adatkezelő. Számos olyan probléma adódhat az iskolában, mely a rossz adatkezelési gyakorlat következménye. – Dr. Sárközi Gabriella írása.

Tovább >>

 

Egészségfejlesztés az óvodában, iskolában – 1. rész

Az óvodai, iskolai egészségfejlesztés célja a testi, lelki, mentális egészség fejlesztése, a magatartási függőség, a szenvedélybetegség kialakulásához vezető szerek fogyasztásának és a gyermeket, tanulót veszélyeztető bántalmazásnak a megelőzése.
Tovább >>

 

Egészségfejlesztés az óvodában, iskolában – 2. rész

Ha a pedagógus a gyermek, a tanuló bántalmazását vagy deviáns viselkedésformákat észlel, az adott osztály vagy csoport nevelésében, oktatásában közreműködők bevonásával esetmegbeszélést köteles kezdeményezni. – Dr. Farkas Ildikó írása.
Tovább >>

 

Az adózással kapcsolatos változások 2019-ben

A kormány 2018-ban két részletben terjesztette elő a 2019-re vonatkozó adóterveit. A Magyar Országgyűlés 2018. november 13-án elfogadta az őszi adócsomagot, így a 2018. július 20-ai nyári adócsomaggal együtt tekinthetjük teljesnek a 2019. január 1-jétől hatályba lépő adótörvény-módosításokat.

Tovább >>

 

A tanulási képességek megalapozása a térbeli tudatosság fejlesztésével

A gyenge vizuális-térbeli tudatossággal küzdő gyermekek az iskolában is nehézségekkel küzdenek. Az olvasásnál és a számolásnál jól kell látniuk a számok, szimbólumok és betűk egymáshoz való viszonyát, hogy megértsék a jelentésüket. Ahhoz, hogy a gyermekek hatékonyan működjenek a mindennapi életben, fejlesztenünk kell a térbeli tudatosságukat.

Tovább >>

 

Külföldi önkéntesek magyar óvodákban

„A fiatalos lendület és a nemzetköziség kizökkent a napi rutinból”
Az Európai Unió támogatásával óvodák is bekapcsolódhatnak nemzetközi együttműködésekbe. Ugyan nem minden óvodának van bátorsága és módja arra, hogy pályázóként vegyen részt uniós programokban, de szerencsére nekik is van lehetőségük belekóstolni abba, milyen lehet multikulturális légkörben dolgozni.

Tovább >>

 

Így készítse el az óvodás gyermekek névsorát egyszerűen!
Letölthető, szerkeszthető melléklettel!

Intézményvezetőként sok dokumentumot és táblázatot kell kezelnünk. Most megmutatjuk hogyan készül el egyszerűen a gyerekek névsora!

Tovább >>

 

 

A gyógytestnevelés és a könnyített testnevelés az iskolákban

Gyógytestnevelési órára akkor jár egy iskoláskorú gyermek, ha a testnevelési órán végzendő gyakorlatok károsak lehetnek a testi fejlődésére, és az iskolaorvos részlegesen vagy teljesen felmenti a normál testnevelésórára járás alól.  A gyógytestnevelési órákon differenciált, a gyerekre szabott képességfejlesztés folyik.
Tovább >>

 

A nehezen nevelhető gyermek – magatartási problémák

Több évtizede foglalkozom gyermekekkel, különösen a nehezen nevelhető, problémás viselkedésű óvodásokkal, iskolásokkal. A velük való munka során szerzett ismereteimből, tapasztalataimból szeretnék közzétenni néhány gondolatot, bevált módszert, eszközt.  – Farkas Edit írása.

Tovább >>

 

Az autizmus spektrum zavar – Hogyan születik a diagnózis?

Sajnos jó pár színtéren túl könnyen, gyorsan születnek gyermekpszichiátriai „diagnózisok”: játszótéren, óvodai öltözőben, iskolai szülői értekezleteken. Természetesen ez szomorú irónia, nem az igazi, korrekt diagnózisokról van szó, hanem olyan, rendszerint elhamarkodott vélekedésekről, amikből jó lenne, ha kevesebb születne.

Tovább >>

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet