Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Vevőközpontúság – az új ISO szabvány egyik alapelve

A minőségmenedzsment – fő céljaként – a vevői követelmények teljesítésére és a vevői elvárások meghaladására összpontosít. Tartós siker csak akkor érhető el, ha a szervezet megszerzi és megtartja a vevők és más lényeges érdekelt felek bizalmát. A vevők és más érdekelt felek jelenlegi és jövőbeli szükségleteinek megismerése hozzájárul a szervezet tartós sikeréhez.

 

 

A vevőközpontúság szemléletéből fakadóan a szervezet vezetői és dolgozói a mindennapi munkájuk során tudatában kell hogy legyenek a vevői követelményeknek, és a szervezet folyamatait ezekhez igazítják. Így a stratégia középpontjában a vevői igények meghatározása és teljesítése áll, annak a tudatos felismerésnek köszönhetően, amely szerint a vevő vásárlási szándéka játszik döntő szerepet a szervezet üzleti és pénzügyi sikere szempontjából. A vevőközpontú irányítási stratégia célja a vevők magas szintű elégedettségének kivívása abból a célból, hogy azok tartósan, hosszú távúan a szervezethez, annak termékeihez, szolgáltatásaihoz kötődjenek.

 

Annak tudatában, hogy valamely vállalkozás sikeressége közvetlen kapcsolatban áll a vevők elégedettségével, felmerül az a kérdés, vajon ténylegesen teljesíthetők-e a vevők jelenlegi és jövőbeli elvárásai, ha igen, mennyire. Ennek céljából meg kell határozni, meg kell mérni a vevő elégedettségének mértékét.

 

Az ISO 9001 követelményként állítja fel a vevők elégedettségének vizsgálatát, felügyeletét, és olyan módszerek szabályozását kívánja meg, amelyek alkalmazásával a fenti feladat elvégezhető.

 
Tekintsük át, hogy milyen előnyökkel járhat a vevőközpontúság a szervezet számára!

A legfontosabbak ezek közül:

• megnövekedett vevői érték;

• nagyobb vevői elégedettség;

• nagyobb vevői hűség;

• a visszatérő ügyfelek számának emelkedése;

• a szervezet megnövekvő hírneve;

• folytonosan bővülő ügyfélkör;

• nagyobb bevétel és piaci részesedés.

 

És hogy hogyan fokozhatjuk ezt a szemléletet? Tudja meg frissen megjelent Minőségmenedzsment mindenkinek című kiadványunkból!

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet