Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Tudatos pénzügyi fogyasztóvá nevelik a fiatalokat

Több mint 1100 elért diák 28 oktatási intézményben, átlagban 65 százalékos teszteredmények, öt fontos pénzügyi fogyasztóvédelmi témakör – többek közt ezek az eredmények fémjelzik a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ támogatásával lebonyolított oktatást, amelyet a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület valósított meg.

 

Az egyesület még 2014 októberében hirdette meg programját a fővárosi és Pest megyei általános- és középiskolák részére. A részvétel ingyenes volt, a pénzügyi oktatások előtt elektronikus háttéranyagot kaptak a résztvevők. Az elsajátított tudást önellenőrző kérdéssorokkal előzetesen is tesztelhették.

 

 

A legjobb eredményekkel általában az üzleti, valamint közgazdasági szakközépiskolák tanulói töltötték ki a teszteket, itt fordultak elő legnagyobb számban a hibátlan feladatlapok. Tanulóik 85 százalék feletti eredményt értek el. A tapasztalatok alapján a Pest megyei és a fővárosi eredmények szerinti összehasonlításban – habár kis különbséggel -, de a Pest megyei középiskolások a budapesti iskolák tanulóinál jobb eredményekkel töltötték ki a teszteket (mintegy 72 százalékos jó válaszaránnyal).

 

 

Ugyanakkor az átlagos eredmények sem mondhatóak rossznak, hiszen alapul véve a programban részt vett 28 általános- és középiskola tanulói által kitöltött összes teszt eredményét, átlagosan a tesztek 65 százalékos jó válaszaránnyal kerültek kitöltésre.

 

 

A tapasztalatok szerint a diákok legkevésbé a hitelintézetek csődje esetén érvényes kártalanítási szabályokkal, a hitelek kamaton kívüli egyéb költségeivel, valamint elhagyott/elvesztett bankkártya esetében a kárviselési szabályokkal voltak tisztában.

 

 

Összességében elmondható a program tapasztalatai alapján, hogy sok mindent tudnak a diákok, de egyértelműen szükség van összefoglaló előadások megtartására, amelyek segítségével rendszerezni tudják az ismereteket, akár oly módon is, hogy egy-egy konkrét esethez kötik a tudnivalókat. Az ilyen kampányok nagyban elősegítik azt, hogy a tanulók tudatos pénzügyi fogyasztóvá váljanak felnőttkorukra és nagy eredményességgel, magabiztosan álljanak ki jogaikért.

 

 

(Forrás: Edupress)

 

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet