Termék Kategóriák
0 termék - 0 Ft

Stresszkezelés gyermekkorban

Sokféle kihívással kell megküzdenie egy kisiskolásnak.

Meg kell felelnie a család és az iskola elvárásainak, ki kell vívnia és meg kell tartania a számára megfelelő helyet a társai között, meg kell küzdenie kisebb-nagyobb mindennapos csatáit a barátokkal, osztálytársakkal, testvérekkel, szülőkkel és pedagógusokkal. A tanulásról, az iskolai megmérettetésekről, a vizsgákról, a növekvő teljesítménykényszerről nem is beszélve. A gyerekek gyakran dolgozatírás előtt esetleg már napokkal szoronganak, rosszul alszanak, nyugtalanok. Ez felesleges energiapazarlás, ami a tanulás hatékonyságát csökkenti.

 

Mit tehet a szülő?

 

Próbáljuk csökkenteni a stresszforrásokat! De a legjobb, ha ezt saját magunkkal kezdjük. Nincs stresszkeltőbb helyzet egy gyerek számára annál, mint a szülők elégedetlenek a teljesítményével, vagy túlzottan idegesek és türelmetlenek ahhoz, hogy komolyan vegyék a gyerek problémáit, esetleg elbagatellizálják a számára fontos helyzeteket, konfliktusokat. Minden konfliktustól, megmérettetéstől nem tudjuk megóvni a gyerekeket, és ez nem is lenne szerencsés fejlődésük szempontjából. Enné fontosabb stressztűrő képességüknek, problémamegoldó technikáiknak fejlesztése, javítása.

 

Az egyik ilyen módszer például a naplóírás. A gyerek folyamatosan leírja, hogy milyen események, érzések, milyen gondolatok váltottak ki belőle. Amikor ezeket a bejegyzéseket újraolvassa, esetleg a szülővel megbeszéli, felismeri, hogy ami tegnap, tegnapelőtt még annyira nyomasztotta, mára már elillant. Ez erőt ad a következő stresszhelyzetben ahhoz, hogy ne reagálja túl az eseményeket.

diary

Naplóírás lehet az egyik megoldás

 

Hosszú távon a másik legjobb stresszcsökkentő módszer természetesen a sport. Az intenzív edzés erősíti az egész szervezetet és az immunrendszert.

 

Már a 6-12 évesek is könnyen megtanulják a különféle relaxációs technikákat. Érdemes kiemelni az úgynevezett aktív relaxációt, amelynek elsajátítása gyors és egyszerű. A módszer alapja, hogy meghatározott sorrendben megfeszítjük, majd ellazítjuk testünk izmait.

 

A vizsgahelyzetek vagy az élesebb konfliktusok kezelésére érdemes egy azonnali feszültségcsökkenést eredményező gyors és egyszerű technikára is megtanítani a gyereket. Egy erőteljes izom folyamatos működtetése (feszítés és elernyedés tudatok váltogatása) azonnali stresszcsökkentő hatással bír.

sporting_kid

Kétségtelenül a sport a legjobb, hosszú távú stresszcsökkentő

 

Talán meglepő, de a test legerősebb izma a rágóizom, így a rágóizom folyamatos működtetése tökéletesen alkalmas a stressz csökkentésére, tehát a rágózás is segít. Sőt a fokozódó nyáltermelés beindítja az emésztést, ezáltal visszaáll a gyomor normális működése, vagyis csökken a stressz helyzetek gyomorra gyakorolt káros hatása is.

Persze fontos, hogy cukormentes rágógumival kínáljuk őket, különben a fogorvosi kezelés újabb stresszforrást jelent majd.

 

forrás: informed.hu

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva | Tel: +36 1 320 8632 | Email: raabe@raabe.hu | 1116 Budapest, Temesvár u. 20. I. épület I. emelet